Zoals al in
dit aangegeven had ik afgelopen week een C5 op het oog gekregen, nadat de koppelingsplaat van mijn oude burgerbakje er geen zin meer in had. Maandag een proefritje gemaakt in een mooie metallic grijze C5 uit 2002 (2.0-16V Automaat Ligne Prestige) en dat beviel uitermate. Omdat ik niet bijzonder veel kennis ervan heb toch maar even een ANWB aankoopkeuring laten doen vandaag, invl prijstaxatie. Best duur (160 euro), maar wel erg handig. In anderhalf uur tijd krijg je toch een goed beeld van de staat van de auto. Er werden een aantal kleine dingetjes gevonden (kentekenplaatverlichting en dimlicht kaduuk) en een paar iets grotere, waaronder wat olielekkage en de remschijven voor zijn nog maar 22,5mm. Olielekkage bleek later snel opgelost door een nieuw oliefilter en de remschijven moet ik maar op de koop toenemen (de auto werd overigens door een dealer van een ander merk tegen meeneemprijs aangeboden en de aangeboden prijs lag nog wel ruim onder taxatieprijs).
Na wat onderhandelen zijn we eruit gekomen dat de dealer die paar kleine zaakjes nog regelt (nieuwe lampjes etc.) en dus ben ik vanaf morgen de trotse bezitter van een prachtige C5! Mijn vriendin en ik zijn nu gelukkig ook weer (ik heb ook een tijdje BX gereden) weer een geheel Citroen-gezinnetje, zij heeft een mooie 2CV Charleston.
Ik ga ongetwijfeld ook veel plezier beleven aan het forum, eerst maar eens even de boel goed gaan doorlezen voordat ik allerlei stomme beginnersvragen ga stellen