walter
walter
lekkage hydrauliekleiding

Bericht door walter »

Vanmorgen was ik mijn C5 aan het wassen, in de hoogste stand gezet. Kom ik terug met een nieuw emmertje water is de C5 helemaal door zijn achterpoten gezakt. Wil de auto wegrijden werkt de stuurbekrachtiging ook niet goed meer en maakt de pomp vrij veel lawaai. Met andere woorden de auto weggezet en de hydrauliekolie was op. Bodemplaat er onder weggehaald(komt een hoop olie af!) blijkt in de hoofdleiding(3.7mm dik?) van het hydraulieksysteem een klein gaatje te zitten!

Wie o wie komt dit bekend voor? En is hier een koppelstukje tussen te zetten? of zijn er meerdere oplossingen?

Alvast bedankt,

walter
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Bericht door EW »

Dat zijn de fijnere niet rijdbare mankementen.....

Heb bij de BX en de Xantia weleens wat gehoord van tussenstukjes, maar pas wel op: de drukken op die leidingen zijn erg hoog.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Contacteer:
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Zou eerst even een garage bellen.

Heb je kunnen achterhalen waardoor dit gat/lek heeft kunnen ontstaan?
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
walter
walter

Bericht door walter »

harm, het lek zit tpv van de leidinghouders, je kent ze wel zit vast aan de auto waardoor er meerdere leidingen in vastgeklemd kunnen worden. Ik vermoed dat er iets heeft tussen gezeten, waardoor het lek is geraakt. Rond het gaatje was de leiding wat opgeruwd, wat mij het vermoeden geeft dat het een slijtageplek is.
Het zat wel midden onder de auto, afgeschermd door de kunststof bodemplaat.

Heb je een ander vermoeden dan?

Groeten,

Walter
V.I.P.
V.I.P.
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Contacteer:
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Nee, was gewoon benieuwd.
Het lijkt mij niet iets wat je "zo" even zelf verhelpt.
Wel raar dat er tussen een leiding en de klemhouder iets tussen kan komen dat een leiding doorschuurt.
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
walter
walter

Bericht door walter »

Heb vanmorgen stad en land afgebeld, en alleen de garage heeft koppelstukjes maar wil hun felsgereedschap niet uitlenen. Verder schijnt dit probleem nog nooit voor gekomen te zijn, ook op internet kan ik er niets van vinden, behalve een lekkende retourleiding. Ik heb dus een nieuwe leiding besteld en kan die morgenochtend ophalen.
Is er nog iemand bekend met het demonteren van een benzinetank, want volgens mij moet deze verwijderd worden?
tips zijn van harte welkom.
:idea:
Plaats reactie