Pagina 1 van 2
Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 01:03
door John LeGrand
Hoor sinds kort een rammeltje onder de auto .
Is duidelijk iets van/met ijzer.
Zou van uitlaat kunnen komen , ook inwendig misschien lijkt het , hoor het met ramen dicht in de auto haast niets van ,hoop niet dat het de Kat is eigenlijk.
Maar die schijnt leeg te halen te zijn ?
Moet nog ff kijken wat het precies zal zijn , zit best allemaal wel afgeschermd weer zeker ??
Iemand al meer zoiets gehad ?????
Re: Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 08:08
door r3slotboom
Wij hebben af en toe hetzelfde John,... vooral 's ochtends bij de koude start: een licht "gerinkel"............ Ben ook benieuwd naar de reacties.......... Hoe weet je trouwens wanneer de kat kapot is?

Re: Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 09:24
door KlaasS
het zou een tussenschotje in de uitlaat kunnen zijn die losligt
en als de uitlaat heet is kan zo een plaatje door uitzetting klem komen te zitten waardoor het niet meer rammelt ,totdat hij weer koud is en gaat rammelen totdat hij weer warm enz enz enz enz enz
Re: Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 09:39
door ms-c5
Dat zou maar zo eens dit kunnen zijn.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
succes ermee
Re: Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 10:13
door John LeGrand
Lijkt idd op een hitteschild dat rammelt , stopt ook wel eens wanner het warmer word .
zal wss iets inwendigs zijn in en pot vrees ik .
Heb pas een kapotte bobine gehad en geetf een soort6 van explosie in uitlaat wel eens , kan daardoor losser zijn gaan zitten ,\
eens kijken wat nu weer

Re: Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 10:28
door ms-c5
Het is niet het hitteschild, dat dacht ik eerst ook, maar op het 2e plaatje, daar zie je de aansluiting op de uitlaat daar komen, die 4 pijpjes bij elkaar, dat zijn de binnen pijpen van je spruitstuk, en die rammelen tegen elkaar aan, door daar een bout in te draaien ( zie rode cirkeltje) dan is het over, ik adviseer wel om hem meteen vast te lassen, anders loop je de kans dat hij weer los rammelt, en dan kom de bout in je uitlaat terecht voor je katalysator, en dat vind je katalysator niet zo fijn op den duur.
Re: Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 11:08
door John LeGrand
Okay , is er redelijk bij te komen of moet pot er persè onderuit ??
Re: Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 12:32
door ms-c5
als je de klem van de uitlaat los haalt bij het spruit stuk, dan kun je er bij, maar het valt niet mee, op een brug is makkelijker.
Re: Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 13:44
door John LeGrand
Klopt heb net gekeken , uitlaat ziet er als nieuw uit verder..
Lijkt ook meer aan de achterkant vandaan te komen , voor ook wel iets van een rammel.
Zal er niet zomaar onderuit vallen in ieder geval .
Re: Rammeltje
Geplaatst: 23 mei 2010 16:57
door edgo
Bij mij was laatst het hitteschild aan het rammelen.Had ik verholpen maar doet het nu alweer

Is dus behoorlijk eigenzinnig, "maar" ik krijg dat ding nog wel onder de duim

Re: Rammeltje
Geplaatst: 25 mei 2010 10:21
door John LeGrand
Rammel kom ook ergens achter vandaan , bij gas loslaten ook een soort roffeltje even .
Duidelijk ijzergeluid wel
Zal eens op de brug moeten , er onder liggen niet te doen bijna , ziet dan ook nier veel

Re: Rammeltje
Geplaatst: 25 mei 2010 19:05
door John LeGrand
Re: Rammeltje
Geplaatst: 26 mei 2010 08:09
door John LeGrand
Re: Rammeltje
Geplaatst: 28 mei 2010 16:36
door John LeGrand
Re: Rammeltje
Geplaatst: 28 mei 2010 16:44
door John LeGrand
r3slotboom schreef:Wij hebben af en toe hetzelfde John,... vooral 's ochtends bij de koude start: een licht "gerinkel"............ Ben ook benieuwd naar de reacties.......... Hoe weet je trouwens wanneer de kat kapot is?

zo is het bij mij ook begonnen ,rammelt nu harder ,twijfel nog of het de uitlaat is ook ,
Ff achter een brug aan komende week ,probeer dan ook gelijk trekhaak te monteren en olie te verversen, ben er dan toch onder
De Kat , ?/
soms kun je dat ruiken aan een vies luchtje , net amoniak ofzo ??
De heren monteurs zullen dat beter weten ook.
Gr John