Pagina 1 van 1

Lage lichtopbrengst

Geplaatst: 08 mei 2010 19:59
door C5-Albert
Hallo,

Wie kan mij helpen?
Ik denk dat er iets mis is met de verlichting van de koplampen.
Sinds een aantal weken heb ik in eens een stuk minder lichtopbrengst.
Wie weet waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Re: Lage lichtopbrengst

Geplaatst: 08 mei 2010 20:01
door Maarten
Als ik vraag of je de lampjes al een keer vervangen heb, trap ik zeker een open deur in?

Misschien heb je last van verweerd koplampglas, dat maakt echt een boel uit.
Of te lage spanning?

Re: Lage lichtopbrengst

Geplaatst: 08 mei 2010 20:09
door C5-Albert
Ja, klopt beide lampjes vervangen.
De koplampen zijn niet verweerd. Te lage spanning, hoe check ik dat?

Re: Lage lichtopbrengst

Geplaatst: 08 mei 2010 20:12
door Maarten
Multimeter in de stekker moet lukken denk ik. 12V moet je ongeveer hebben.
Je hebt wel de goede lampjes? Is het opeens begonnen?

Re: Lage lichtopbrengst

Geplaatst: 08 mei 2010 20:16
door C5-Albert
Ja, Ik heb ook gemerkt dat 1 van mijn kenteken verlichting een lage lichtopbrengst heeft.
Kan dit hier ook mee te maken hebben?
Ook merk ik dat de auto statische elektrische is. kan dit ook een oorzaak zijn?

Re: Lage lichtopbrengst

Geplaatst: 08 mei 2010 21:04
door Maurits
lijkt op oxidatieweerstand dit geeft een slechte verbinding.
Er is een oplossende kontaktspray bij Conrad verkrijgbaar (te koop :lol: ) of WD40 is ook weleens bruikbaar :idea: .

suuk6

Re: Lage lichtopbrengst

Geplaatst: 08 mei 2010 21:14
door Joslenssen
Kan ook een slechte massa zijn, hierdoor krijgen de lampen ook een lager voltage waardoor deze zwakker branden.
Verder even nakijken of je wel de juiste lampen hebt gebruikt. Als deze anders is dan orgineel kunnen er rare dingen gebeuren.
Voorbeeld. Vroeger een Toyota Corolla gehad, hier een verkeerde lamp in het linker remlicht geplaatst, bij het remmen gingen ook het linker knipperlicht branden. Nadat ik de3 juiste lamp er weer in heb gezet probleem opgelost.
Bij die auto zat niet veel elektronica in maar toch al problemen.