Schokken bij koude motor en lage snelheid+niet vlot starten
Geplaatst: 20 dec 2009 19:45
Hallo allemaal,
Ik heb een C5 Tourer 2,7 HDI met automatische versnellingsbak en sinds een paar weken heb ik 2 vervelende probleemkes:
1/ Bij koude motor en lage snelheid 30 - 40km/u (automaat staat dan in 3de of 4de versnelling) en als ik in een file rij met constante snelheid, dan begint de wagen te "schokken" of te "wiegen", een ander woord kan ik er ni voor vinden. Als je dan wat gas bij geeft trekt hij op in een vlottende en vloeidende beweging. Terug vertragen en weer aanschuiven geeft terug dit "schokken". Niet dat de wagen dan bruuske bewegingen maakt, maar je hebt wel duidelijk het gevoel in je zetel dat je naar voor en achter "gewiegd" wordt. Eens de motor op bedrijfstemperatuur is dit verdwenen... al heb ik dit gisteren precies ook gehad bij een warme motor (nuja warm, gisteren was het -11 buiten....)
2/Normaliter is starten geen enkel probleem, je draait even de sleutel om en de motor slaat direkt aan. Maar regelmatig moet de startmotor toch een 10-tal keer ronddraaien voor hij aanslaat. Ik heb dit al gehad als het lampje van de gloeispiraal oplicht en je start als het uit is, alsook als het lampje niet oplicht (voorverwarmen is dan niet nodig)
Ben ik een alleenstaand geval of herkennen mederijders dit probleemke? (ik doe steeds langere ritten)
Groetjes,
Onzendirk!
Ik heb een C5 Tourer 2,7 HDI met automatische versnellingsbak en sinds een paar weken heb ik 2 vervelende probleemkes:
1/ Bij koude motor en lage snelheid 30 - 40km/u (automaat staat dan in 3de of 4de versnelling) en als ik in een file rij met constante snelheid, dan begint de wagen te "schokken" of te "wiegen", een ander woord kan ik er ni voor vinden. Als je dan wat gas bij geeft trekt hij op in een vlottende en vloeidende beweging. Terug vertragen en weer aanschuiven geeft terug dit "schokken". Niet dat de wagen dan bruuske bewegingen maakt, maar je hebt wel duidelijk het gevoel in je zetel dat je naar voor en achter "gewiegd" wordt. Eens de motor op bedrijfstemperatuur is dit verdwenen... al heb ik dit gisteren precies ook gehad bij een warme motor (nuja warm, gisteren was het -11 buiten....)
2/Normaliter is starten geen enkel probleem, je draait even de sleutel om en de motor slaat direkt aan. Maar regelmatig moet de startmotor toch een 10-tal keer ronddraaien voor hij aanslaat. Ik heb dit al gehad als het lampje van de gloeispiraal oplicht en je start als het uit is, alsook als het lampje niet oplicht (voorverwarmen is dan niet nodig)
Ben ik een alleenstaand geval of herkennen mederijders dit probleemke? (ik doe steeds langere ritten)
Groetjes,
Onzendirk!