Pagina 1 van 3
Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 23 nov 2009 20:49
door geerts11
Omdat mijn stuurbekrachtingsslang zweet is het advies om deze te vervangen, (geen prijsopgave gehad ivb drukte), weet iemand wat dat
zal gaan kosten, hoorde bedragen van 600 euro, maar dat kan toch niet waar zijn,voor een slangetje...?
enne is vervangen echt nodig,om een beetje zweten?
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 23 nov 2009 22:01
door jtbakker
ben wel benieuwd naar het antwoord aangezien ik deze opmerking ook heb gekregen tijdens de citroen winter controle.
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 23 nov 2009 22:18
door jopie
Ik hoorde op de meeting van zat. iemand vertellen dat hij een slang heeft laten maken bij een hydroliek bedrijf voor een paar tientjes. Er kunnen problemen komen met apk.
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 23 nov 2009 22:32
door C5itroentje
Hallo,
Die van zaterdag dat blijkt ikke te zijn
Ik heb inderdaad de slang er zelf vanaf gehaald en bij een zgn slangenboer er een nieuw stuk op laten zetten Kostte me 36 euro voor het zettenen materiaal incluis..

(dit kan elders afwijken hoor) (shoppen loont)
De slangenboer vertelde dat het misschien wel mogelijk is om de klem opnieuw te persen . Ik heb echter gekozen voor een nieuw slangetje. Het gaat dan om 2 stukken een van het stuurhuis naar de befaamde ijzeren bocht op het subframe en van die bocht naar de hoge druk pomp.
Je moet er wel even tijd insteken want je bent er toch gauw een halve dag zoet mee.
Ga voor je de boel demonteert eerst een hydrauliek boer zoeken die wil en kan.
Bij mij in de buurt zit
Locatie: Hebu Service BVFokkerstraat 5, 3905KV Veenendaal Nederland
Hebu Service BV
Fokkerstraat 5
3905KV Veenendaal
Telefoon: 0318-555677
Fax: 0318-555677
http://www.hebu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben overal vestigingen. Niet ieder wil aan deze klus beginnen of heeft de goede drukpers waar de metalen bochten door heen kunnen
Op zich is de klus goed te doen maar neem de tijd.

Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 24 nov 2009 09:39
door beton
geerts11 schreef:Omdat mijn stuurbekrachtingsslang zweet is het advies om deze te vervangen, (geen prijsopgave gehad ivb drukte), weet iemand wat dat
zal gaan kosten, hoorde bedragen van 600 euro, maar dat kan toch niet waar zijn,voor een slangetje...?
enne is vervangen echt nodig,om een beetje zweten?
Heb de set net laten vervangen door de Citroen dealer. Hij begon al wat te lekken.
Kosten totaal 400 Euro.
Ron
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 24 nov 2009 20:58
door geerts11
400 euro is toch veel geld voor het verwisselen van naar ik meen 1 rubberslang van nog geen meter. Begin dit jaar moest ik
een slangenbundel voor het hydrologische systeem laten vervangen ivb zweten ,kosten zo'n 550 euro maar dit waren wel meerdere slangen bijelkaar... Hoeveel slangen zitten er eigenlijk in een C5 ?
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 24 nov 2009 21:51
door C5itroentje
het gaat om 1 drukslang vanaf de hogedrukpomp. In totaal 1.3 meter in 2 stukken.
De andere leiding is een retourleiding waar geen druk op komt.
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 24 nov 2009 22:10
door geerts11
Maar waarom moet dat dan 400 euro kosten, stukje slang vervangen is toch een niet zo grote klus denk ik zo?
400 euro is wel even 880 oude guldens, of zou de slang zo kostbaar zijn , ben maar een leek natuurlijk
maar de reparaties aan een C5 zijn wel erg pittig hoor......
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 24 nov 2009 23:05
door Kees de Zwever
Het slangenset kost bij Hegru Veldoven € 150 incl btw en de reparatie nog eens € 150
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 25 nov 2009 07:38
door Maarten
geerts11 schreef:Maar waarom moet dat dan 400 euro kosten, stukje slang vervangen is toch een niet zo grote klus denk ik zo?
400 euro is wel even 880 oude guldens, of zou de slang zo kostbaar zijn
Dat stukje slang moet helaas wel bestand zijn tegen behoorlijk hoge druk (ik meen, 150 bar? correct me if I'm wrong) dus het is geen type 'tuinslangetje werkt ook'.
En de reparate, als je een garage hebt die 60-70 euro excl BTW rekent voor een uur arbeid gaat het hard hoor. Je moet nou eenmaal wel wat sleutelen, en je bent niet in 10 minuten klaar.
Overigens, waar loopt die leiding eigenlijk? Bij mijn auto zit er een leiding tussen cilinderblok en radiateur in (komt redelijk ver naar boven) die iets lijkt te zweten (geen enkele lekkage te bespeuren trouwens), is dat van de stturbekrachtiging?
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 25 nov 2009 08:31
door Kees de Zwever
Giessenburger schreef:
Overigens, waar loopt die leiding eigenlijk? Bij mijn auto zit er een leiding tussen cilinderblok en radiateur in (komt redelijk ver naar boven) die iets lijkt te zweten (geen enkele lekkage te bespeuren trouwens), is dat van de stturbekrachtiging?
Ja dat is hem.
Die van mij zweet ook bij het koppelstuk ter hoogte van de radiateur.
Als ik thuis ben zal ik een foto plaatsen.
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 25 nov 2009 21:23
door geerts11
Meer zweters dus, en geen reden om de leiding te laten vervangen?
Heb eergister de leiding met ontvetter schoongemaakt, ziet er vandaag nog droog uit, heb niet de indruk dat de leiding op springen staat, is het nou zo erg als zo'n leiding wat zwetende is? zou zo'n leiding spontaan kunnen barsten?
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 25 nov 2009 22:15
door ms-c5
ik was 120 euro kwijt voor de leiding en heb hem zelf vervangen daar kwam nog wel wat lds olie bij, zo'n 4 liter.
zie mijn topic onderaan " mijn C5 "
ik heb het op oprij bokjes gedaan, is goed zelf te doen, scheelt je dus een hoop euro's
anders even een PB'tje doen aan " maartenc5 " hier op het forum, die had er een howto van gemaakt met foto's
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 25 nov 2009 22:25
door Kees de Zwever
Die van mij heb ik schoon gemaakt met remmenreiniger en nu ben ik 5700 km verder en het ziet er nu zoals op de foto uit.
Dat zweten is minimaal maar natuurlijk wel het begin van slijtage en dat eindigd een keer met olie die er uit spuit want er staat druk op.
Re: Kosten Stuurbekrachtings slang vervangen?
Geplaatst: 25 nov 2009 22:35
door Herman
Volgens mij heb ik dat ook, en die van mijn zoon ook, dus komt veel voor.
Moet eigenlijk mogelijk zijn dat een leverancier/hersteller een op maat systeem kan maken en in een keer voordelig een stuk of tien kan maken als ze daar last van hebben.
In hoevere is dit nu zwak dat het moet? en hoe lang kan het nog mee? Het zit nu dus zo'n 7 jaar in de auto, hebben ze dit nu allemaal?
