Pagina 1 van 1

hoogte normale stand.

Geplaatst: 21 nov 2009 14:08
door manny21479
hoi :citrofiel kan het kloppen dat C5 in de normale rijstand aan de voorkant iets hoger staat bij stilstand of is dit alleen bij mij? Staat geparkeerd met aan de voorkant net ff wat meer ruimte id wielkuip als aan de achterkant :smt017 iemand met ditzelfde? :?

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 21 nov 2009 14:19
door willy4
Juist gaan meten
vooraan 695mm
achteraan 700 mm

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 21 nov 2009 14:26
door manny21479
:smt017 kijk zo staat ze bij mij in normaal :smt089

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 21 nov 2009 17:23
door Ronald
Ik denk dat je gelijk hebt, al is altijd lastig van een foto.
De 15" velgen vullen sowieso de wielkasten niet zo fraai.
Het kan de hoogteregelaar zijn aan de voorkant.
Theoretsch kan het bij een Ph1 ook nog zijn dat de auto aan de voorkant via de Lexia hoger geprogrammeerd is, maar de reden waarom iemand dat zou willen zie ik niet.
Even de hoogteregelaar (laten) controleren.

Gr. Ronald
Ps. je kan eerst nog proberen de auto een paar keer van de allerlaagste tot de allerhoogste stand en terug te laten gaan. Kijken waar je dan uiteindelijk op uit komt.

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 21 nov 2009 17:51
door manny21479
ok,misschien iemand die dit zelf ook zo ervaart als ik? :smt017

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 21 nov 2009 17:55
door manny21479
by the way,waarom zouden ze de voorkant dan eventueel hoger gezet hebben? gewicht van de motor? :smt017 :smt017

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 21 nov 2009 20:56
door Nosmo King
manny21479 schreef:ok,misschien iemand die dit zelf ook zo ervaart als ik? :smt017
Ja, bij mij heb ik ook altijd het idee dat hij voor wat hoger staat dan achter. Nog niet gemeten of het ook werkelijk zo is.

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 22 nov 2009 11:07
door Maarten
Dat idee heb ik ook bij mijn ph1, maar ook niet gemeten. Wel heb ik een Break, weet niet of dat iets uitmaakt!
Een heel enkele keer gebeurt het me wel eens bij een stoplicht ofzo dat de neus opeens een cm zakt, alsof de hoogteregeling even wakker moet worden.

Maar wat mij betreft lijkt het normaal, en als hij niet bij rust inzakt, geen zorgen maken lijkt me?

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 22 nov 2009 12:18
door manny21479
ok thx voor de reacties :cit2 :smt023

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 22 nov 2009 12:36
door Xiphy
Als ik het goed heb heeft het ook te maken met de weg. De auto probeert altijd zich horizontaal te houden tot een bepaalde hoogte.

Bij mij gaat de auto ook vaak iets zakken op het moment dat ik d'r van het slot af haal met de remote.

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 22 nov 2009 23:37
door EvilTwin
het komt vaak terug deze vraag, maar ik heb het vorige week net uitgelegd, inclusief plaatjes, referenties en procedures voor het meten:

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 47#p211647" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: hoogte normale stand.

Geplaatst: 23 nov 2009 00:10
door Nosmo King
Giessenburger schreef:Dat idee heb ik ook bij mijn ph1, maar ook niet gemeten. Wel heb ik een Break, weet niet of dat iets uitmaakt!
Een heel enkele keer gebeurt het me wel eens bij een stoplicht ofzo dat de neus opeens een cm zakt, alsof de hoogteregeling even wakker moet worden.

Maar wat mij betreft lijkt het normaal, en als hij niet bij rust inzakt, geen zorgen maken lijkt me?
Dat zakken van de auto heb ik vaak bij het eerste verkeerslicht als ik 's ochtens naar mijn werk rijd. Ik heb dan net 500 meter slecht wegdek en verkeersdrempels gehad. Ik meen dat de rijhoogte van de C5 een 11-13 mm hoger wordt op slecht wegdek (net zoals hij 13 mm lager wordt als je boven de 110 km/u komt). Dat zakken heb ik altijd geweten aan het terugregelen naar de normale rijstand na de iets verhoogde rijstand door het slechte wegdek en verkeersdrempels.