Pagina 1 van 1

Kromme velg

Geplaatst: 24 nov 2006 18:44
door R1200C
Dus ik ga naar de bandenboer voor de winterbanden op nieuwe lichtmetalen velgen.

De eerste vraag was of ik de winterbanden op de nieuwe of op de oude (stalen) velgen wilde. Tja, als ik dan mag kiezen dan maar de winterbanden op de stalen velgen (doe ik een keer "normaal").

Bij het afrekenen leun ik over de balie heen en zie ik dat er bij opmerkingen staat dat de velg links achter krom is. Dus ik vraag wat daar precies staat en waarom ze dat niet eerst melden voordat ze er een band op leggen.

Om een lang verhaal kort te maken: de velg schijnt niet zo erg krom te zijn dat het een probleem is maar ik ga hem toch vervangen door de velg van de reserve band. Ze hadden het wel over het richten van de velgen maar de een zegt dat het niet kan en de ander zegt weer van wel. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Voor de mensen die zaten te wachten op foto's van de nieuwe velgen onder de auto: dat wordt dus pas in het voorjaar. Ik wil wel een foto maken van de velgen "voor" de auto voor het idee, moet morgen toch foto's maken dus dat komt goed. Ik kan al vast wel zeggen dat ik het 100% mee vind vallen...

Morgen meer!

Geplaatst: 25 nov 2006 00:34
door Harm
Heb je een keer een dikke stoepband, putdeksel of iets dergelijks geraakt?
Op welk wiel zat die kromme velg? Linksachter? Rare plaats daarvoor, of je moet hard achteruit of in een bocht iets gepakt hebben...

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me dat aan zoiets idd een tolerantie (toelaatbare maatafwijking) zit.

Geplaatst: 25 nov 2006 00:35
door DON
pff klote man !!

Geplaatst: 25 nov 2006 13:22
door R1200C
Ik heb de auto nog geen jaar en aangezien ik er nu niet veel van merk kan het best zijn dat het er al die tijd heeft opgezeten. Maar ik ga hem toch laten verwisselen met de reserve band. En dan komt er maar een nieuwe velg voor de reserve band (die toch in de garage ligt omdat de gastank ook wat ruimte wil...).

Als het over banden gaat wil ik geen risico's. Moet gewoon goed zijn. Dus dan maar wat meer geld uitgeven :wink:

En zoals beloofd een plaatje van de nieuwe velgen:

Afbeelding

Jaja, ze staan er voor. Anders had ik ineens 410/??R15 er onder liggen. Dat is een beetje te. Of???????

Geplaatst: 25 nov 2006 17:50
door fengels
Ik heb gistern nieuwe stalen velgen gehaald voor 47 eur per stuk.

Geplaatst: 25 nov 2006 18:12
door R1200C
Waar? 47 euro is minder dan ze me gisteren vertelden.

Geplaatst: 25 nov 2006 21:02
door fengels
ATU in duitsland, als het preis vershill groot is kan ik er wel een meenemen ik werk in veldhoven.

Geplaatst: 25 nov 2006 21:51
door R1200C
Ik zal morgen even bellen om te checken wat een velg bij mijn bandenboer kost.

Alvast bedankt voor het aanbod! Veldhoven is voor mij vlakbij.

Geplaatst: 26 nov 2006 10:58
door Wimmie
R1200C schreef: En zoals beloofd een plaatje van de nieuwe velgen:
Jaja, ze staan er voor. Anders had ik ineens 410/??R15 er onder liggen. Dat is een beetje te. Of???????
Mooie velg hoor, alleen jammer dat het 15" inch is. Ziet er toch wat minder gevuld uit.

Geplaatst: 26 nov 2006 13:05
door R1200C
Ik had voor 15' gekozen omdat er ook al 15 op lag. Komt nu mooi uit want ik hoefde geen nieuwe zomerbanden te kopen.

Persoonlijk vind ik dat je best wel wat rubber mag hebben, bij sommige extremen (17 of 18 en verder) zie je alleen nog maar velg. Dat dat ziet er niet uit. Tenminste niet onder een C5 (vind ik).

Geplaatst: 26 nov 2006 13:17
door fengels
Daarbij heb je een C5 voor het comfort en ga je er dus geen platte banden op leggen.

Geplaatst: 26 nov 2006 21:50
door kees
Persoonlijk vind ik dat je best wel wat rubber mag hebben, bij sommige extremen (17 of 18 en verder) zie je alleen nog maar velg. Dat dat ziet er niet uit. Tenminste niet onder een C5 (vind ik).[/quote]

ben het helemaal met je eens
bij sommige auto's lijkt het wel of ze op de velgen rijden
de verhouding band velg is dan zoek
hg kees

Geplaatst: 26 nov 2006 21:58
door Wimmie
Daarom zou ik dus kiezen voor een 16" , dus iets meer velg en toch voldoende rubber om comfortabel et blijven rijden.