Deze is uitgerust met de optie My way GPS met bluetooth verbinding voor je GSM, ik had een Sony Ericsson Z520i een oud ding dat echter steeds perfect gewerkt heeft. Ik kon deze moeiteloos verbinden en ook de gegevensoverdracht ging zoals het moet. Er deed zich echter één probleempje voor bij een inkomend gesprek, als ik dit aannam duurde het enige seconden (een 3-tal) voor mijn beller mij kon horen.
Daarom deed ik een test met de Nokia van mijn vriendin en daar deed dit probleem zich niet voor. Dus ik dacht het is maar eens tijd voor een nieuwe en aangezien ik net jarig was wist mijn vriendin snel wat te kopen. Dus nu heb ik de nieuwe Samsung S5230, nou moe
Deze geeft zo mogelijk nog meer conflicten met de bluetooth verbinding in mijn Citroën, ieder keer als ik instap moet ik op mijn Samsung bevestigen of hij de verbinding met Citroën moet aangaan (mijn Sony en ook de Nokia's deden dit automatisch!). Daarna stelt mijn Samsung nog een aantal vragen, waar je ja of nee moet op antwoorden. je mag deze ook niet beantwoorden de verbinding komt tot stand. Is daarna dan alles i.o.? Had je wel gedacht, namen van de telefoonboek worden niet overgedragen enkel de nummers, wat ben je daar nou mee??? Nu gelukkig kan ik wel in de wagen een register met nummers aanleggen en dat gebruiken dus dat probleem is te omzeilen, maar toch.
Verder is de B.T.-verbinding al een 2-tal keren vast gelopen vermoedelijk omdat de beveiligde B.T.-modus in de Samsung stond ingesteld (die staat nu dus op uit).
En tot overmaat van ramp is het probleem bij een inkomend gesprek (dat zich ook bij de Sony voordeed) nog steeds aanwezig, er is zo mogelijk zelfs nog meer tijd nodig voor mijn beller mij hoort.
Dus misserie troef, gek genoeg werkt alles met Nokia perfect (heb er 2 verschillende getest). Ik ging er van uit dat Bluetooth universeel was, blijkbaar niet dus er zijn trouwens verschillende versies (de Samsung heeft versie 2.1) en bij het raadplegen van mijn My way instructieboekje las ik dat Citroën een lijst zou hebben met compatibele!? telefoons (natuurlijk maar gelezen na aankoop nieuwe GSM
Zijn er onder jullie nog die dergelijke B.T. capriolen hebben ondervonden of die hier ervaring mee hebben. Ook in niet PSA wagens (Peugeot heeft het zelfde systeem het noemt dan Connect Nav.) of met Sony / Samsung GSM's.
Ik ga het ook eens navragen op de Helpdesk van Samsung en in de Garage misschien is er een software update.Ter info het MyWay systeem is afkomstig van Harman/Becker toch een gevestigde waarde dacht ik.