Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Niet echt een wereldschokkend vraagstuk, maar
toch stel ik even de vraag.
Wat ik in de stad niet merkte, zag ik bij de camping in Spanje
waar het 's nachts heeeeeel erg donker was wel.
Als je de auto afsluit gaat alle verlichting uit. Alleen de Led's van het
derde remlicht blijven nog een minuut of wat heel zachtjes nagloeien.
Lijkt me niet echt een eigenschap van de Led's zelf.
Wellicht een andere oorzaak in het electronisch systeem?
JW
toch stel ik even de vraag.
Wat ik in de stad niet merkte, zag ik bij de camping in Spanje
waar het 's nachts heeeeeel erg donker was wel.
Als je de auto afsluit gaat alle verlichting uit. Alleen de Led's van het
derde remlicht blijven nog een minuut of wat heel zachtjes nagloeien.
Lijkt me niet echt een eigenschap van de Led's zelf.
Wellicht een andere oorzaak in het electronisch systeem?
JW
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Dat was voor mij ook een verrassing.JWHofnar schreef:. Alleen de Led's van het
derde remlicht blijven nog een minuut of wat heel zachtjes nagloeien
Totdat de ecomode ingeschakeld wordt staat er nog een volt of drie op het circuit van de verlichting.
Ik had de stadslichten vervangen door LED lampjes, maar die bleven inderdaad nog een tijdje gloeien.
Daardoor kon ik de stadlichten niet als schakeldraad gebruiken voor de dagrijlichten.
Ik heb ze toen weer vervangen door de orginele mini-halogeen lampjes.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
I stand corrected.
Heb het net even gechecked in mijn donkere garage en je hebt helemaal gelijk, ze gloeien inderdaad nog een tijdje na.
Heb het net even gechecked in mijn donkere garage en je hebt helemaal gelijk, ze gloeien inderdaad nog een tijdje na.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Yep, bij mij ook. Lijkt me iets voor de ph.II als ik zo eens lees. Alleen ph.II rijders in dit draadje 
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:32
Auto: C5 Break 2.0 HDI Exclusive
Opties: 16" Toora LM pack HIFI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10598
Productienummer: 10235
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 251000
Kleur: Gris Aluminium
KPH: Achter
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Het viel mij gisterochtend op dat bij het ontgrendelen van de auto (dus met het aangaan van de binnenverlichting) het remlicht begon te gloeien. 
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Wanneer er geen stroom meer op een draad/gebruiker staat betekend, doordat er een aan/uit schakeling tussen geplaatst is, dat er geen stroom meer loopt. Een verbruiker heeft dan een te grote weerstand of verbruik te veel stroom om nog te functioneren.
Maar een ledje gebruikt heeeeeeeeeeeeeeel weinig stroom.
Zou het kunnen dat deze ledjes dus eigenlijk op de reststroom nog even doorgloeien?
Dat zou moeten betekenen dat jullie remmend tot stilstand zijn gekomen.
Ik herken het van het ledje op onze platenspeler. Die brandt en gloeid ook nog een tijdje nadat de stroom uit geschakeld is.
Jullie hebben dus een reststroomverbruiker
Johan
Maar een ledje gebruikt heeeeeeeeeeeeeeel weinig stroom.
Zou het kunnen dat deze ledjes dus eigenlijk op de reststroom nog even doorgloeien?
Dat zou moeten betekenen dat jullie remmend tot stilstand zijn gekomen.
Ik herken het van het ledje op onze platenspeler. Die brandt en gloeid ook nog een tijdje nadat de stroom uit geschakeld is.
Jullie hebben dus een reststroomverbruiker
Johan
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:32
Auto: C5 Break 2.0 HDI Exclusive
Opties: 16" Toora LM pack HIFI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10598
Productienummer: 10235
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 251000
Kleur: Gris Aluminium
KPH: Achter
Locatie: Regio Nijmegen
Nee, hij gaat echt aan en uit.
als je heb bv van het slot haalt dmv ab dan gaat het remlicht glowen.
uit eindelijk gaat het ook wel weer uit maar hij blijft behoorlijk lang gloeien.
ik weet niet of hij tijdens het rijden ook glowed, (lastig kijken he)
en ik heb ook nog geen ander gezien welke dat deed, maar kan me voor stellen
dat hij dan ook gewoon lekker door gloeit.
als je heb bv van het slot haalt dmv ab dan gaat het remlicht glowen.
uit eindelijk gaat het ook wel weer uit maar hij blijft behoorlijk lang gloeien.
ik weet niet of hij tijdens het rijden ook glowed, (lastig kijken he)
en ik heb ook nog geen ander gezien welke dat deed, maar kan me voor stellen
dat hij dan ook gewoon lekker door gloeit.
Dit lijkt me een alleszins redelijke veronderstellingJHV schreef:Dat zou moeten betekenen dat jullie remmend tot stilstand zijn gekomen.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Meet het maar, er blijft een volt of 3 op de leiding staan tot de eco-mode ingrijpt.
Door de gloeidraad maakt een normaal lampje eigenlijk een massa verbinding en gaat dus niet branden.
Een ledje is geen lampje maar een elektronisch component en heeft aan die 3 volt genoeg om te branden.
Door de gloeidraad maakt een normaal lampje eigenlijk een massa verbinding en gaat dus niet branden.
Een ledje is geen lampje maar een elektronisch component en heeft aan die 3 volt genoeg om te branden.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:04
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: Clarion-CD changer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9507
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 302000
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Locatie: Aldeboarn (8495HM)
Ik dacht dat de lichten met een relais worden geschakeld? Als dat zo is dan zit er in het lampje zelf een capaciteit/condensator. Stroom moet ergens vandaan komen en zit niet in een losse draad. Opslag van stroom kan alleen in een zgn condensator. Check eens of je ook gloeien ziet als je het ledlampje demonteert uit de fitting. Ben benieuwd. Een LED gebruikt inderdaad 3V of zelfs minder (constructie/kleur afhankelijk). Als er een schakeling inde LEDunit zit die het LEDje voor 12Volt geschikt maakt is dat voor mij een aanwijzing dat er capaciteit in het LEDcircuitje zelf zit.
Laat maar horen.
Laat maar horen.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Nee hoor, ik heb het uitgebreid bestudeerd toen ik mijn dagrijlichten monteerde.Koentje schreef:Ik dacht dat de lichten met een relais worden geschakeld? Als dat zo is dan zit er in het lampje zelf een capaciteit/condensator. Stroom moet ergens vandaan komen en zit niet in een losse draad. Opslag van stroom kan alleen in een zgn condensator. Check eens of je ook gloeien ziet als je het ledlampje demonteert uit de fitting. Ben benieuwd. Een LED gebruikt inderdaad 3V of zelfs minder (constructie/kleur afhankelijk). Als er een schakeling inde LEDunit zit die het LEDje voor 12Volt geschikt maakt is dat voor mij een aanwijzing dat er capaciteit in het LEDcircuitje zelf zit.
Laat maar horen.
Ik had een stuurdraad nodig voor het uitschakelen van die lampen als de normale verlichting wordt ingeschakeld.
Op de losse draad van de stads en ook andere lichten blijft ca 3 volt staan, voldoende om de ledjes te laten branden, niet zo fel als normaal, maar ze branden wel en schakelen pas uit als de ECOmode ingaat.
Als je de spanning meet met een normaal stadslichtje eraan zul je niets meten omdat het gloeidraadje aan doorverbinding maakt naar massa waardoor de spanning 0 wordt, een soort kortsluiting dus.
Mijn dagrijlichten branden alleen als er 0 spanning op de stuurdraad staat, dus als de stadslichten uit zijn.
Gaan de stadslichten aan, dan gaat er een signaal naar de dagrijlichten en gaan ze uit.
Doordat er in de UITstand van de stadslichten dus ook overdag onder het rijden een spanning van 3 volt op de voedingsdraad staat gingen de (stadslicht) ledjes overdag (onzichtbaar) aan en belemmerden het afvloeien van die 3 volt naar massa via het gloeidraadje zoals bij een normaal lampje gebeurd.
Die 3 volt was voldoende voor de aansturing van de dagrijlichten waardoor deze niet wilden werken met ledlampjes als stadslichten, maar wel met gewone (halogeen) lampjes.
Andere merken gebruiken die 3 volt voor het signaleren van een defecte lamp.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
C5club extreme Fan


Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
ja hoor hier ook het zelfde probleem met 3e achter licht. ik dacht eens even kijken of het op het forum staat en ja hoor het staat er
vind het wel een vreemd effect, het lijkt mij een constructie foutje.
hum die 3 V kan ook een lamp kapot detectie zijn echter ik weet niet of dat op een C5 zit.
vind het wel een vreemd effect, het lijkt mij een constructie foutje.
hum die 3 V kan ook een lamp kapot detectie zijn echter ik weet niet of dat op een C5 zit.
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Rowi schreef:Dit lijkt me een alleszins redelijke veronderstellingJHV schreef:Dat zou moeten betekenen dat jullie remmend tot stilstand zijn gekomen.
Mij niet.
Ik zet de auto altijd uit als ik de rem al losgelaten heb (handrem erop en in P, dan pas motor uit).
Dus de remlichten zijn voor het afzetten van de motor al uit
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Dat is idd wat ik bedoelde wimmie, remlichten uitgegaan door rempedaal los te laten of door uitschakelen motor en contact.
Dus wat was de laatste actie?
Heeft te maken met de stroomkring, die je via de dubbele contacten in de remlichtschakelaar op het rempedaal, afsluit.
Johan
Dus wat was de laatste actie?
Heeft te maken met de stroomkring, die je via de dubbele contacten in de remlichtschakelaar op het rempedaal, afsluit.
Johan


