Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
Wie heeft er al eens zijn achterwiellager vervangen?
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Laatst nog gedaan bij de C5 van mijn oom!
Vergt wel enig werk je moet de volledige lager incl bussen vervangen, je krijgt als je deze besteld ook een complete set (SKF).
PS, links en rechts tegelijk doen is wel aan te raden anders sta je over een paar maanden weer
Vergt wel enig werk je moet de volledige lager incl bussen vervangen, je krijgt als je deze besteld ook een complete set (SKF).
PS, links en rechts tegelijk doen is wel aan te raden anders sta je over een paar maanden weer
Citroen 2cv6 spécial 1986

V.I.P.


Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
morgen ben ik, beter gezegd mijn C5, aan de beurt. Linksachter voor het fijne prijsje van 450 Eurootjes.
Volgens garage 2.30 uur arbeidsloon en prijs nieuwe lager.
Hoop maar dat e.e.a binnen redelijke normen valt. Anders gezegd: hoop maar dat het klopt!
Volgens garage 2.30 uur arbeidsloon en prijs nieuwe lager.
Hoop maar dat e.e.a binnen redelijke normen valt. Anders gezegd: hoop maar dat het klopt!
C5 Exclusive, Break 2006, AT6

C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
ik heb de boel los gehad de remklauw en schijf waren eenvoudig, de moer die het lager op zijn plaats houd is die makkelijk te verwijderen?
het lager zelf gaat met een poelietrekker neem ik aan.
graag wat info over de gebruikte hulpmiddelen, en methode.
voor 155 euro koop je een nieuw lager en met het juiste gereedschap zit hij er zo op.
het lager zelf gaat met een poelietrekker neem ik aan.
graag wat info over de gebruikte hulpmiddelen, en methode.
voor 155 euro koop je een nieuw lager en met het juiste gereedschap zit hij er zo op.
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010

C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
gelukt, voor 334 euro beide kanten voorzien van nieuwe wiellagers 

tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010

V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Het verbaast me wel dat wiellagers op ebay een stuk goedkoper zijn dan de prijzen die bijv. hbase voert.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO

V.I.P.


Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
wiellager li-achter laten vervangen. Was 363 Euro i.p.v geraamde 450 Euro.
1,7 werkuren. Uurtarief 82,50 Euro incl. BTW. Weet iemand een significant goedkopere garage?
Of is dit een schappelijk uurloon?
vriendelijke groeten John
1,7 werkuren. Uurtarief 82,50 Euro incl. BTW. Weet iemand een significant goedkopere garage?
Of is dit een schappelijk uurloon?
vriendelijke groeten John
C5 Exclusive, Break 2006, AT6
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Ik vind het een fors tarief voor een automonteur: 70,- ex btw/uur.
Dat kosten bij ons de medewerkers op een ingenieursbureau ongeveer ook, tussen de ca. 60 en 75 euro (PL's/adviseurs e.d. zijn duurder), en da's toch 'hoger geschoold' werk (HBO/TU).
Voor een chef monteur vind ik het een gepast tarief, maar moet je een chef monteur wiellagers laten vervangen? Die zou je toch ingewikkelde motorproblemen moeten laten diagnostiseren.
Dat kosten bij ons de medewerkers op een ingenieursbureau ongeveer ook, tussen de ca. 60 en 75 euro (PL's/adviseurs e.d. zijn duurder), en da's toch 'hoger geschoold' werk (HBO/TU).
Voor een chef monteur vind ik het een gepast tarief, maar moet je een chef monteur wiellagers laten vervangen? Die zou je toch ingewikkelde motorproblemen moeten laten diagnostiseren.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO

V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
was in Ermelo goedkoper geweest voor jouJohnvanHees schreef:wiellager li-achter laten vervangen. Was 363 Euro i.p.v geraamde 450 Euro.
1,7 werkuren. Uurtarief 82,50 Euro incl. BTW. Weet iemand een significant goedkopere garage?
Of is dit een schappelijk uurloon?
vriendelijke groeten John
ga daar maar eens langs volgende keer (http://www.as2000.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
groet Duck
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
€ 70,- à € 75,- ex btw per uur is bij een merkdealer geen abnormaal garagetarief. Daarin zijn dan alle kosten (salarissen, gebouw, apparatuur, overhead) begrepen. Blijft natuurlijk best wel veel geld als er een paar uur aan je auto gewerkt wordt..
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Hadden wij in de guldenstijd een uurloon van f 165,- geaccepteerd? 

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Waarschijnlijk niet. Maar inmiddels zijn de inkomens (van de meesten) wel hoger. En in 2001 was een merkdealergaragetarief van fl 100,- ex btw niet abnormaal.
Kennelijk heeft niet alleen de horeca zijn tarieven verdubbeld (met de overgang naar €)...
Kennelijk heeft niet alleen de horeca zijn tarieven verdubbeld (met de overgang naar €)...

Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Bij ons zijn ook alle kosten van gebouw meetapparatuur, software etc inbegrepen, maar daarvoor krijg de dan wel een HBO of TU geschoolde ingenieur, geen LTS'er.Kapitein Rob schreef:€ 70,- à € 75,- ex btw per uur is bij een merkdealer geen abnormaal garagetarief. Daarin zijn dan alle kosten (salarissen, gebouw, apparatuur, overhead) begrepen. Blijft natuurlijk best wel veel geld als er een paar uur aan je auto gewerkt wordt..
Nu zijn de onderzoeken die wij uitvoeren natuurlijk wel wat uitgebreider dan een paar uurtjes, dus is het kleinste onderzoekje al snel 1000 euro ofzo.
Of het duur of goedkoop is, is natuurlijk een mening, maar ik schets even een plaatje wat je nog meer voor dat geld kan krijgen, en als er ook werkplaatstarieven van ca. 40 euro bestaan vind ik het eigenlijk eerlijk gezegd heel erg duur.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO

C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
het is heel goed zelf te doen.
benodigde materiaal:
2x achterwiellager a 160 euro
met een kruissleutel na het verwijderen van het wiel de 2 bouten losdraaien van de remklauw.
remklauw over de schijf tillen en aan de kant hangen.
de twee tork schroeven verwijderen van de remschijf, en met een tik de schijf losschrikken.
de dop verwijderen van de naaf.
met dopsleutel 41 de moer losdraaien die het lager op zijn plaats houd.
met een poelietrekker het lager incl behuizing van de as trekken.
nu blijft de achterste schaal zitten, die slijp je met een dremel in en splijt je met een schroevendraaier.
naaf goed schoonmaken en voorzien van een beetje olie.
het nieuwe lager met een passtuk over de naaf tikken, let goed op dat je het passtuk op de binnenste ring plaatst.
het laatste stukje met de nieuwe moer aandraaien en de moer borgen door de rand in te kepen.
zie oude moer,dop weer plaatsen , remklauw monteren,wiel er op
als alles gangbaar is ongeveer 15 minuten per kant.
benodigde materiaal:
2x achterwiellager a 160 euro
met een kruissleutel na het verwijderen van het wiel de 2 bouten losdraaien van de remklauw.
remklauw over de schijf tillen en aan de kant hangen.
de twee tork schroeven verwijderen van de remschijf, en met een tik de schijf losschrikken.
de dop verwijderen van de naaf.
met dopsleutel 41 de moer losdraaien die het lager op zijn plaats houd.
met een poelietrekker het lager incl behuizing van de as trekken.
nu blijft de achterste schaal zitten, die slijp je met een dremel in en splijt je met een schroevendraaier.
naaf goed schoonmaken en voorzien van een beetje olie.
het nieuwe lager met een passtuk over de naaf tikken, let goed op dat je het passtuk op de binnenste ring plaatst.
het laatste stukje met de nieuwe moer aandraaien en de moer borgen door de rand in te kepen.
zie oude moer,dop weer plaatsen , remklauw monteren,wiel er op
als alles gangbaar is ongeveer 15 minuten per kant.
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010