Pagina 1 van 2
Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 09:30
door rudolf
Ik heb nu een paar keer meer gemaakt dat mijn snelheidsmeter blijft hangen. Ik heb het tot nu toe alleen nog maar 's morgens na de koude start mee gemaakt. Het gebeurd op willekeurige snelheden, 20, 60 en 110 km/h.
Als ik stil blijf staan blijft de wijzer op de snelheid hangen, begin ik weer te rijden dan wordt naar mijn idee de snelheid die ik dan rij daar weer bij opgeteld. Als ik de auto uitzet blijft de meter hangen, ik heb nog niet de kans gehad om te kijken wanneer die weer naar 0 springt, in ieder geval naar verloop gaat ie weer terug.
Kent iemand dit probleem of komt het bekend voor?

Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 09:36
door Menno
Einde van het motortje in zicht ,...
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=2747" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=2260" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 11:46
door rudolf
Ok, dank je Menno, had wel gezocht en wat dingen gevonden over compleet weigerende snelheidsmeters, maar Harm geeft exact het probleem aan dat ik heb.
Ik ga maar even een afspraak maken..... knap onhandig dit....
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 12:28
door lucv
hallo,
ik ben hier helemaal nieuw, en ook ik heb een probleem met de snelheidsmeter. die werkt helemaal niet meer. naar de garagist geweest en die had het blijde nieuws dat het volledige blok vernieuwd moest worden. prijskaartje € 588.00

. heeft er iemand een beter idee?
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 12:40
door pvanessen
Ja, dat dat errug veel te veel is. Bij mij is nav de zelfde klacht (snelheidsmeter overleden) het gehele klokkenhuis vervangen voor €250 incl. alles.
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 13:03
door lucv
@ pvanessen
en was dit voor een nieuw blok of een hestelde nieuwe? prijsverschil is wel heel groot.
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 13:16
door Klaverblaadje
@lucv
Het is bijna altijd het motortje van de snelheidsmeter dat stuk gaat.
Er zit iemand in Friesland, adverteert op marktplaats en die repareert het voor ca 90 euro.
Als je handig bent kun je ook zelf het motortje van de toerenteller en de snelheidsmeter omwisselen.
Veel handige mensen hebben kans gezien het gebroken asje van de snelheidsmeter zelf te repareren met een spijker of zo.
Je ziet, er zijn mogelijkheden te over.
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 16:02
door Menno
Zoals Klaverblaadje al aangeeft, ... voor rond de 90 euro is dit euvel te verhelpen !

-->
http://autos.tweedehands.net/citroeen/s ... ratie.html" onclick="window.open(this.href);return false; <--

Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 18:54
door c5maarten
lucv schreef:hallo,
ik ben hier helemaal nieuw, en ook ik heb een probleem met de snelheidsmeter. die werkt helemaal niet meer. naar de garagist geweest en die had het blijde nieuws dat het volledige blok vernieuwd moest worden. prijskaartje € 588.00

. heeft er iemand een beter idee?
Anders moet je dit bedrijfje eens proberen:
http://www.actronics.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ligt in Almelo en doen niets anders dan dit soort reparatie werkzaamheden.
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 15 apr 2009 19:34
door Ronald
rudolf schreef:....., maar Harm geeft exact het probleem aan dat ik heb.
Pssst,
Harm heeft alle problemen gehad die hier beschreven zijn 
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 16 apr 2009 08:32
door lucv
ok, heb hier al aardig wat tips gelezen. dus als ik het goed begrijp volg ik de aanwijzingen in het draadje "montagehandleiding RVS tellerringen". zo kom ik aan de twee motoren (snelheid en toeren) wissel die gewoon om en klaar is kees? met een beetje geluk werkt de toerenteller mss ook opnieuw

heb hier intussen ook gezien hoe een lampje te vervangen in het middenste dashbord, kan ik ook gebruiken. waarvoor dank.

Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 16 apr 2009 17:13
door Norman
lucv schreef:hallo,
ik ben hier helemaal nieuw, en ook ik heb een probleem met de snelheidsmeter. die werkt helemaal niet meer. naar de garagist geweest en die had het blijde nieuws dat het volledige blok vernieuwd moest worden. prijskaartje € 588.00

. heeft er iemand een beter idee?
Bij Citroën dokter Minke Hilgenberg in Apeldoorn kan je hem laten repareren voor een fractie van de prijs. Hij maakt er zelf een nieuw asje voor.
groeten,
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 17 apr 2009 10:36
door lucv
hoera, 3x hoera. motortjes gewisseld en inderdaad snelheidsmeter werkt opnieuw. toerenteller natuurlijk niet. deze ingreep was dus een fluitje van een cent. toch raar dat deze motortjes (nieuw) niet te verkrijgen zijn.
@norman
wordt dan enkel de motor opgestuurd en hersteld?
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 17 apr 2009 18:17
door c5maarten
lucv schreef:hoera, 3x hoera. motortjes gewisseld en inderdaad snelheidsmeter werkt opnieuw. toerenteller natuurlijk niet. deze ingreep was dus een fluitje van een cent. toch raar dat deze motortjes (nieuw) niet te verkrijgen zijn.
Ik denk wel dat deze nieuw te krijgen zijn anders kunnen de reparatie bedrijven ze toch ook niet herstellen!
Re: Snelheidsmeter blijft hangen
Geplaatst: 17 apr 2009 19:25
door Sjever
c5maarten schreef:
Ik denk wel dat deze nieuw te krijgen zijn anders kunnen de reparatie bedrijven ze toch ook niet herstellen!
Ik vermoed dat deze reparateurs complete sloop tellerunit "demonteren" en dus van elke unit 2 motortjes kunnen gebruiken
