Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Newbie


even een vraagje, is het verwijderen van de binnenzijde van een portier/deur (C5 break 2004)
zelf te doen?
hoor wel de klik van de sloten na gebruik van de ab maar portier linksvoor is niet van buiten te openen daarna, wel van binnen uit.
hoop een beetje duidelijk te zijn geweest, en elke reactie is welkom(liefst bruikbaar)
zou het namelijk graag zelf oplossen.
Groet Adrie.
zelf te doen?
hoor wel de klik van de sloten na gebruik van de ab maar portier linksvoor is niet van buiten te openen daarna, wel van binnen uit.
hoop een beetje duidelijk te zijn geweest, en elke reactie is welkom(liefst bruikbaar)
zou het namelijk graag zelf oplossen.
Groet Adrie.
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 feb 2009 09:42
Auto: C5 2.0i 16v Ligne Prestige Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10334
Productienummer: 10095
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 110066
Kleur: KKQ rouge profond
KPH: C5club sticker
Locatie: ijsselstein (utrecht)
Ja dat is heel makkelijk.Wij hebben het een paar weken geleden ook zelf gedaan. 

Ieder Mens is uniek behalve ik,want ik ben anders.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Is best makkelijk zelf te doen, eerst de schroefjes allemaal verwijderen (deurklink, boxen) en dan met een beetje beleid zo los te klikken, mocht een plastic klikkertje de geest geven is dit ook geen probleem deze dingen krijg je bij de dealer voor kleingeld.
Waarschijnlijk moet je de stangetjes welke van de klink naar het slot gaan een beetje bijstellen.
Waarschijnlijk moet je de stangetjes welke van de klink naar het slot gaan een beetje bijstellen.
Citroen 2cv6 spécial 1986

Hallo,
Ik ook zou de binnenbekleding van mijn rechtervoordeur moeten losmaken.
De buitendeurklink zit namelijk los.
Op het internet had ik een tijdje geleden foto's gezien waarin men stap voor stap uitlegt over hoe en wat je moet doen.
Natuurlijk vindt je deze niet meer terug wanneer nodig.
Heeft er iemand toevalig foto's of afbeeldingen hierover?
Helpt altijd om die 'eerste' stap te zetten.
grts
Leo
Ik ook zou de binnenbekleding van mijn rechtervoordeur moeten losmaken.
De buitendeurklink zit namelijk los.
Op het internet had ik een tijdje geleden foto's gezien waarin men stap voor stap uitlegt over hoe en wat je moet doen.
Natuurlijk vindt je deze niet meer terug wanneer nodig.

Heeft er iemand toevalig foto's of afbeeldingen hierover?
Helpt altijd om die 'eerste' stap te zetten.

grts
Leo
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Ik zou het ook moeten doen, maar weer voor een andere reden. Er is een zuignapje van een zonneschermpje mee naar binnen getrokken toen ik per ongeluk de achterportier ruit naar beneden deed ipv de voorportier ruit.
Arcadia, misschien als je goed nadenkt dat je die foto's site weer kan herinneren ? Of de zoektermen waarmee je die gevonden hebt ? Zou erg fijn zijn.
Arcadia, misschien als je goed nadenkt dat je die foto's site weer kan herinneren ? Of de zoektermen waarmee je die gevonden hebt ? Zou erg fijn zijn.
Groeten, Marc

Dag Marcus,
Ben vandaag al een tijdje aan het rondsurfen op het internet, tot nu toe zonder succes
Maar we geven niet op, hé
grts
Leo
Ben vandaag al een tijdje aan het rondsurfen op het internet, tot nu toe zonder succes

Maar we geven niet op, hé
grts
Leo

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Wageningen
Hallo Leo,arcadia schreef:Dag Marcus,
Ben vandaag al een tijdje aan het rondsurfen op het internet, tot nu toe zonder succes![]()
Maar we geven niet op, hé
grts
Leo
allereerst gefeliciteerd met zo'n sjieke voiture!
Over het losnemen van portierbekleding heb ik laatst een berichtje gezonden via de moderator aan andere geïnteresserden. Ik zal pogen het als pb naar je te sturen.
Groet, Paul

Hoi Paul,
Dat is schitterend
MarcusE zal dit ook wel weten te waarderen, denk ik.
Ik kijk wel uit naar jou PB.
Enne, bedankt voor jou compliment,
Hoe staat jou C5?
groetjes
leo
Dat is schitterend

MarcusE zal dit ook wel weten te waarderen, denk ik.

Ik kijk wel uit naar jou PB.
Enne, bedankt voor jou compliment,
Hoe staat jou C5?
groetjes
leo

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Wageningen
Mijn C5 vandaag naar de dokter gebracht om een en ander weer recht te zetten (letterlijk).arcadia schreef:Hoi Paul,
Dat is schitterend![]()
MarcusE zal dit ook wel weten te waarderen, denk ik.![]()
Ik kijk wel uit naar jou PB.
Enne, bedankt voor jou compliment,
Hoe staat jou C5?
groetjes
leo
Kort geleden aangeschaft nadat de vorige eigenaar met versleten banden een paar bochten getest had. Straks de motor een 120.000 beurt geven, bumper en wijde omgeving terugplaatsen en maar weer eens op LPG rijden. Eerst nog rustig afscheid nemen van mijn laatste Xantia (2.0 16V BreakSX uit 1996 + Hydractief!). Zie verder voorsteltopic.
Groet, Paul1

Klinkt niet gezond, vooral die 'wijde omgeving'paul1 schreef:
Mijn C5 vandaag naar de dokter gebracht om een en ander weer recht te zetten (letterlijk).
Kort geleden aangeschaft nadat de vorige eigenaar met versleten banden een paar bochten getest had. ... bumper en wijde omgeving terugplaatsen ...

Heb jij hier foto's van jou C5?
grts

Bedankt Paul1 en marcusE voor de duidelijke handleiding met bijbehorende foto's
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 27#p173927" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had enkele dagen terug de bekleding van de R-voordeur verwijderd en daarbij foto's genomen.
Zoals Menno aangaf is het enige verschil de schroef aan de zijkant van de porteur, hier onder een kapje weggewerkt. Het kapje terhoogte van de buitenspiegel kon ik niet naar bovenschuiven en heb deze dan aan de boven zijde er uit geklikt. Wel oppassen met de demontage of je krijgt dit Er zijn toch wel een aantal gevoelige onderdelen die je juist moet behandelen, vooral de eerste keer. Anders kan er wat afbreken.
-voor het verwijderen van het handvat moet je de bovenzijde eerst loswrikken. Aan de achterzijde kan je een klipje indrukken, dan gaat dit wat vlotter.
-bij het verrwijderen van de luidspreker zitten boven aan twee plastieke geleidingsstiften (of hoe noem je deze?). Deze kunnen ook gemakkelijk afbreken.
-voor het losmaken van de bedradingsklemmen van de luidspreker, deurverlichting en ruitmechanisme kan je best een fijne schroevendraaier bij de hand hebben. Dit om in het gleufje bovenaan de stekker het veiligheidsklipje in te drukken bij verwijdering.
Ik heb ook wel wat moeten prutsen om het kapje, waarachter de schroef verborgen zit, in de kom van de deurklink los te krijgen.
Afin, achteraf heb ik alles weer op zijn plaats gekregen. en het handvat is met secondelijm weer in zijn oude vorm hersteld.
grts

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 27#p173927" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had enkele dagen terug de bekleding van de R-voordeur verwijderd en daarbij foto's genomen.
Zoals Menno aangaf is het enige verschil de schroef aan de zijkant van de porteur, hier onder een kapje weggewerkt. Het kapje terhoogte van de buitenspiegel kon ik niet naar bovenschuiven en heb deze dan aan de boven zijde er uit geklikt. Wel oppassen met de demontage of je krijgt dit Er zijn toch wel een aantal gevoelige onderdelen die je juist moet behandelen, vooral de eerste keer. Anders kan er wat afbreken.
-voor het verwijderen van het handvat moet je de bovenzijde eerst loswrikken. Aan de achterzijde kan je een klipje indrukken, dan gaat dit wat vlotter.
-bij het verrwijderen van de luidspreker zitten boven aan twee plastieke geleidingsstiften (of hoe noem je deze?). Deze kunnen ook gemakkelijk afbreken.
-voor het losmaken van de bedradingsklemmen van de luidspreker, deurverlichting en ruitmechanisme kan je best een fijne schroevendraaier bij de hand hebben. Dit om in het gleufje bovenaan de stekker het veiligheidsklipje in te drukken bij verwijdering.
Ik heb ook wel wat moeten prutsen om het kapje, waarachter de schroef verborgen zit, in de kom van de deurklink los te krijgen.
Afin, achteraf heb ik alles weer op zijn plaats gekregen. en het handvat is met secondelijm weer in zijn oude vorm hersteld.

grts
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.