Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 sep 2008 12:41
Auto: C5 2.0 HDI 80kw Break Difference II
Opties: Antieke Nokia carkit, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10087
Productienummer: 10082
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 153377
Kleur: Gris Orageux
Locatie: Een
Volgens mij heb ik redelijk goed zitten zoeken (iig op ontwaseming en zijruiten) maar niet gevonden wat ik zocht
Ook in de handleiding niet kunnen vinden hoe nou die achterste zijruiten bij een break kunnen worden ontwasemd...
Er zitten bij de break van die hele mooie roosters onder de achterste zijruiten maar ik ben gisteren bezig geweest om daar een luchtstroom uit te krijgen, 't is mij nog niet gelukt
Met de verwarming ook van alles geprobeerd, standje ontwaseming, standje luchtflow bovenin...
Krijgen jullie wel een luchtstroom uit die achterste roosters ??
Ook in de handleiding niet kunnen vinden hoe nou die achterste zijruiten bij een break kunnen worden ontwasemd...
Er zitten bij de break van die hele mooie roosters onder de achterste zijruiten maar ik ben gisteren bezig geweest om daar een luchtstroom uit te krijgen, 't is mij nog niet gelukt
Met de verwarming ook van alles geprobeerd, standje ontwaseming, standje luchtflow bovenin...
Krijgen jullie wel een luchtstroom uit die achterste roosters ??
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Volgens mij wordt het daar "afgezogen", richting de roosters naar buiten, achter de bumperzijflappen...
Ik vermoed dat de ontwaseming van dergelijke ruiten geen prioriteit heeft in de verkeersveiligheid....
Ik vermoed dat de ontwaseming van dergelijke ruiten geen prioriteit heeft in de verkeersveiligheid....
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Heel hard achteruit rijden met luciferstokjes tussen de rubber flapjes!
Nee geintje, die roosters zijn er voor je lucht afvoer! Anders zou je auto eruit zien als een ballon, of het wordt voor je passagier erg vervelend om in te stappen!

Nee geintje, die roosters zijn er voor je lucht afvoer! Anders zou je auto eruit zien als een ballon, of het wordt voor je passagier erg vervelend om in te stappen!
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 sep 2008 12:41
Auto: C5 2.0 HDI 80kw Break Difference II
Opties: Antieke Nokia carkit, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10087
Productienummer: 10082
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 153377
Kleur: Gris Orageux
Locatie: Een
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:03
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Locatie: 0318
Mijn ervaring is dat de buitenste luchtroosters in het dashboard open moeten staan met de lamellen naar de zijruit gericht. Dan wordt de luchtstroom langs alle zijruiten geleid en inderdaad achteraan afgezogen. De ontwaseming gaat dan vrij snel..
Succes,
Martin
Succes,
Martin
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
in mijn achterste ruit aan de rechterkant zitten wat "draadjes", ik vermoed dat die simultaan werken met de achterruitverwarming, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Yep....is volgens mij achterzijruitverwarming....
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Harm van Beek schreef:Yep....is volgens mij achterzijruitverwarming....
Scrabble?
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Jojoman schreef:Mooi![]()
Weer wat geleerd
Bedankt
Vettige ruiten blijven ook vaak langer aangeslagen als schone ruiten leert mijn ervaring, ook met het gebruik van airco.
Met veel korte stukjes rijden zit er ook veel meer vocht in de auto.
Eventueel zijn de ruiten nog te behandelen met anti-condens.
Succes
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg




