Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
		    Hallo Allemaal,
Na 8 x Peugeot te hebben gereden (405 + 406 + 407), nu sinds 4 weken een Citroen C5 - III, ligne business met 2.0 automaat en LPG. Na 5000 km redelijk tevreden, maar toch wat minpuntjes.
Bij aflevering wist de dealer niet hoe de spraakherkenning te programmeren, uiteindelijk opgelost via Google!
Wel heb ik regelmatig last dat de telefoonfunctie van het Navidive syteem uitvalt wegens oververhitting. De 1e maal de airco naar 20 graden gezet, niet erg comfortabel met dit weer, maar dit helpt dus niet. Ook een stop van +/- 15 min. met alle portieren open helpt niet, het systeem komt pas weer tot leven na circa 2 uur uitgeschakeld te zijn geweest. Op het display verschijnt de tekst "telefoonfunctie uitgeschakeld wegens oververhitting"
Nu bel ik wel veel, 1 uur telefoon per rit is redelijk normaal, maar toch zou dit volgens mij geen invloed mogen hebben.
Heeft iemand op dit forum gelijkaardige ervaringen, of is het exemplarisch voor het systeem in mijn auto?

Na 8 x Peugeot te hebben gereden (405 + 406 + 407), nu sinds 4 weken een Citroen C5 - III, ligne business met 2.0 automaat en LPG. Na 5000 km redelijk tevreden, maar toch wat minpuntjes.
Bij aflevering wist de dealer niet hoe de spraakherkenning te programmeren, uiteindelijk opgelost via Google!
Wel heb ik regelmatig last dat de telefoonfunctie van het Navidive syteem uitvalt wegens oververhitting. De 1e maal de airco naar 20 graden gezet, niet erg comfortabel met dit weer, maar dit helpt dus niet. Ook een stop van +/- 15 min. met alle portieren open helpt niet, het systeem komt pas weer tot leven na circa 2 uur uitgeschakeld te zijn geweest. Op het display verschijnt de tekst "telefoonfunctie uitgeschakeld wegens oververhitting"
Nu bel ik wel veel, 1 uur telefoon per rit is redelijk normaal, maar toch zou dit volgens mij geen invloed mogen hebben.
Heeft iemand op dit forum gelijkaardige ervaringen, of is het exemplarisch voor het systeem in mijn auto?
Um, die auto is nieuw. Niet moeilijk doen, gewoon mee terug naar de dealer en laten repareren.

C5club Newbie

Auto: C5 tourer phIII excl.
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6

heb ook al oververhittingsproblemen gehad (PH III navidrive met parrot kitje): na een 2 uur spelen stopte de CD-speler er mee ("CD speler uitgeschakeld wegens oververhitting" tot groot jolijt van mijn medereizigers). Die melding staat zelfs in het handboek van de navi. Vreemd dat een CD afspelen zoveel hitte veroorzaakt. Met de telefoon heb ik het nog niet voorgehad

Hallo,
Net terug van een weekje vakantie Frankrijk en met veel genoegen in onze nieuwe C5 Tourer exclusive automaat met navidrive naar toe gereden. Alleen...ook bij ons werd na twee uur eerst de telefoon wegens te hoge temperatuur afgesloten en een kwartier daarna de CD-speler. Kinderen teleurgesteld want ze luisterden net naar een spannende luister-CD.
Een powerbook met een snoertje naar de aux-ingang bracht uitkomst maar is natuurlijk niet de bedoeling.
Uiteraard ga ik hiermee naar de garage maar ik ben nieuwsgierig hoe het met jullie temperatuur problemen is afgelopen.
Ik zal jullie op, de hoogte houden van mijn ervaring.
Groet!

Net terug van een weekje vakantie Frankrijk en met veel genoegen in onze nieuwe C5 Tourer exclusive automaat met navidrive naar toe gereden. Alleen...ook bij ons werd na twee uur eerst de telefoon wegens te hoge temperatuur afgesloten en een kwartier daarna de CD-speler. Kinderen teleurgesteld want ze luisterden net naar een spannende luister-CD.
Een powerbook met een snoertje naar de aux-ingang bracht uitkomst maar is natuurlijk niet de bedoeling.
Uiteraard ga ik hiermee naar de garage maar ik ben nieuwsgierig hoe het met jullie temperatuur problemen is afgelopen.
Ik zal jullie op, de hoogte houden van mijn ervaring.
Groet!

Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
      			      		      			      				Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11679
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 220700
      			      		      			      				Kleur: Suroit

Tja... Zou me niets verbazen als dit het gevolg is van de climate-control problemen:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 7&start=30
Grt.
Dick

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 7&start=30
Grt.
Dick

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue

Contacteer:

Ik wil eigenlijk voorstellen om dit probleem even centraal te houden op het andere draadje.
Kan de TS (beginner van dit draadje) daar mee leven??

Kan de TS (beginner van dit draadje) daar mee leven??
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Ik heb precies hetzelfde.
Wilde onderweg naar de wintersport de cd aanzetten (had er al ingezeten) maar ging alleen maar stotteren. Cd kwam er ook glooiend heet uit...

Ook ik heb dus last van een niet goed functionerende climaat control.
Ik lieg niet maar hadden voor de wintersport een thermosfles koffie voorin gezet en een tas met broodjes. De broodjes waren 's middags heerlijk warm
  maar de koffie was nog heter als toen ik hem om 2 uur 's nachts gezet had! 
Hij gaat de 21 naar de garage, had helaas nog wat punten, maar hoop dat ze er wat mee gaan doen.

Wilde onderweg naar de wintersport de cd aanzetten (had er al ingezeten) maar ging alleen maar stotteren. Cd kwam er ook glooiend heet uit...
Ook ik heb dus last van een niet goed functionerende climaat control.
Ik lieg niet maar hadden voor de wintersport een thermosfles koffie voorin gezet en een tas met broodjes. De broodjes waren 's middags heerlijk warm
Hij gaat de 21 naar de garage, had helaas nog wat punten, maar hoop dat ze er wat mee gaan doen.

Auto: Honda C-RV E:HEV
      			      		      			      				Opties: Van alles
      			      		      			      				Bouwjaar: 2024
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 0
      			      		      			      				Kleur: Blauw

volgens iemand op de duitse zuster club is er een oplossing in de vorm van een terugroepaktie op komst...

Hallo an alle,
Da der Prozessor sich auf über 80°C erhitzt, ist das kein Problem mit dem Zuheizer oder so.
Cit arbeitet noch an einer besseren Lösung, aber derzeit haben Sie nur als Abhilfe zwei Abluftschläuche die die heisse Luft abführen sollen.
Sollte ich das Problem auch bekommen kriege ich die verbaut, ansonsten
solle ich warten, da es höchstwahrscheinlich eine Rückrufaktion geben wird.
Vielleicht ist das ja für einige von euch die "die Kacke diesbezüglich schon am Dampfen haben" ein Lichtblick.

Auto: C5 V6 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Vol incl. standkachel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 223.000
      			      		      			      				Kleur: Blue Mauritius

En ja hoor.........Gisteren sprong ook spontaan de CD in de noodstand vanwege de warmlopende speler  
 .......

Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.