Zoals bekend maakt de achterwiel ophanging van de C5 (eerste serie) klapperende of bonkende bijgeluiden. Hiervoor is een modificatie geweest (dreunfolie en gewichten) Mijn wagen heeft deze, echter ik vind hem nog steeds erg lawaaiig. Zeker tov van mijn vorige C5 met dezelfde modificatie.
Nu zat ik er zelf naar te kijken wat er nu precies bonkt en of er misschien iets te los zat en daardoor geluid maakt. Ik heb alle bouten waar ik bij kon voorzichtig met een rubberhamer aangetikt om te horen of er geluid gemaakt werd door evt speling.
Mijn constatering was dat de achterste bout waarmee het subframe van de ophanging aan de carrosserie vast zat (kun je makkelijk bij van achteren) erg veel lawaai opleverde als je er op sloeg (resonerend geluid naar de carrosserie, andere bouten sloegen qua geluid direct dood na een tikje). Mijn suggestie voor verbetering zou dan ook zijn om deze vaster te draaien of er daar dun rubber tussen te zetten.
Iemand een idee of ooit ook zoiets gedaan? De bout zat overigens niet los of zo, dus het hele zaakje zal er niet zo maar af vallen. Maar misschien kan ie wel vaster.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
