Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Sinds maart dit jaar de trotse bezitter van een C5. Bij aanschaf aangegeven dat de ruitenwisser vervangen moesten worden en dat is gedaan (denk ik). Toch bleven de ruiterwisser strepen of vegen achterlaten. Niet bij het omhoog gaan, maar precies bij het terugzakken. Erg hinderlijk, maar steeds gedacht dat het aan een vies voorraam lag. Recent ruiten schoongemaakt, weer geprobeerd en weer vegen in beeld. Dus maar weer de ruitenwissers vervangen. Probleem nog niet opgelost. Beetje vaag, bij het teruggaan van de ruitenwissers dus strepen in beeld. Erg storend.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen / hoe dit te verhelpen?
Iemand een idee waar dit aan kan liggen / hoe dit te verhelpen?
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik heb het nieuwe soort gemonteerd, aerotwins ... die zijn m.i. een stuk beter dan het 'oude' soort.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Volgens mij zag ik daar iets over in de Kampioen inderdaad
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Heb me weleens de krampen gezocht naar de oplossing van 1 zelfde probleem. Bleek de arm te zijn. Ja, daar denk je (ik) niet zo snel aan.....Dus laat die even checken op rechtstandigheid of in ieder geval juiste positie.
Ik krijg eigenlijk alleen strepen als ie door de wasstraat is geweest.
Volgens mij komt dit door de vloeibare was die in het water zit.
Heb je de ruiten schoongemaakt met spiritus?
Volgens mij komt dit door de vloeibare was die in het water zit.
Heb je de ruiten schoongemaakt met spiritus?
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Dit klopt, de aerotwins stonden als beste aangeschreven! de orginele valeo´s (op de oudere type´s 1) zijn niet zo denderend!Rip-rip schreef:Volgens mij zag ik daar iets over in de Kampioen inderdaad
Citroen 2cv6 spécial 1986
Misschien zijn ze niet denderend, maar ik heb nog steeds mijn eerste set wissers. Inmiddels ruim 5 jaar oud en 100.000 km achter de rug. (auto staat wel binnen, zal wel schelen schat ik ivm UV straling)c5maarten schreef:Dit klopt, de aerotwins stonden als beste aangeschreven! de orginele valeo´s (op de oudere type´s 1) zijn niet zo denderend!Rip-rip schreef:Volgens mij zag ik daar iets over in de Kampioen inderdaad
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
binnen slijten de wissers toch nietjvanderp schreef:Misschien zijn ze niet denderend, maar ik heb nog steeds mijn eerste set wissers. Inmiddels ruim 5 jaar oud en 100.000 km achter de rug. (auto staat wel binnen, zal wel schelen schat ik ivm UV straling)
okee ligt wel aan aantal kilometers in regen enzo
uv straling vind ik niet meetbaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Duck schreef:binnen slijten de wissers toch nietjvanderp schreef:Misschien zijn ze niet denderend, maar ik heb nog steeds mijn eerste set wissers. Inmiddels ruim 5 jaar oud en 100.000 km achter de rug. (auto staat wel binnen, zal wel schelen schat ik ivm UV straling)![]()
okee ligt wel aan aantal kilometers in regen enzo
uv straling vind ik niet meetbaar
Maar ik weet bijna zeker dat het verschil in die zoninstraling zit...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Door langdurig UV wordt het rubber wel minder flexibeler, met als gevolg slechtere werking/strepen
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik merk dat altijd in Spanje, als daar in Oktober plotseling een bui valt zie je de Spanjaarden eerst de ruitenwissers inschakelen, en dan naar de kant schieten met ondoorzichtige ramen.dbnunumete schreef:Door langdurig UV wordt het rubber wel minder flexibeler, met als gevolg slechtere werking/strepen
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車


