Pagina 1 van 3
Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 29 jun 2008 21:33
door freddie21211
Bij mij werkt de ruitebsproervoor niet maar ahter wel. Wat ik vreemd vind is dat ik het motortje ook niet hoor als ik probeer de voorruit te sproeien. Als ik de achteruit sproei hoor het motortje wel. Ik heb begrepen dat het één pompje is en dus één zekering.

Ik heb iets gelezen over een klepje dat weigerd. Als het klepje het probleem is, hoor je de pomp dan wel?
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 29 jun 2008 22:02
door Marc
Als het probleem het klepje is, sproei je over de achterruit als je voor wilt sproeien. Als er helemaal niks gebeurt als je voor wilt sproeien dan zit het probleem ergens anders. Misschien in de staak of COM2000 ?
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 29 jun 2008 22:10
door freddie21211
Dat zijn geen leuke berichten

want er komt niet op de achterruit wanneer ik voor sproei, alleen de wissers gaan heen en weer (voor). Dus lijkt er op dat de hendel wel werkt of niet?
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 29 jun 2008 22:14
door Herman
Div. draadjes over o.a fietspomp/compressor doorheen blazen, warme sop/groenezeep, of pompdefect .

Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 29 jun 2008 22:25
door freddie21211
Herman schreef:Div. draadjes over o.a fietspomp/compressor doorheen blazen, warme sop/groenezeep, of pompdefect .

Ja, dat heb ik (bijna) allemaal gelezen. Aan de hand daarvan was ik ook enigzinds in de war. Doorblazen heb ik natuurlijk gedaan, maar is alleen oplossing voor verstoppinge, warm water met sop was toch voor het klepje. Bijmij lijkt het niet het klepje te zijn, daar er helemaal niet gebeurd, behalve de wissers dan.
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 29 jun 2008 22:28
door Herman
Dan toch los halen en nazien als er water in de slang naar achteren spuit of anders de pomp defect?

Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 29 jun 2008 22:36
door freddie21211
Herman schreef:Dan toch los halen en nazien als er water in de slang naar achteren spuit of anders de pomp defect?

Volgens mij hoef ik niets los te maken ik kan zo wel zien dat ie het achter wel doet. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 29 jun 2008 22:57
door Herman
Het zou/kan dat slang onderweg kapot/verstopt is en als hij aan het begin goed spuit of niet weet je iets meer.

Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 30 jun 2008 20:02
door Duck
waarschijnlijk pompje de geest gegeven
zoduur is zo pompje niet alleen even wat werk
suc6
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 30 jun 2008 20:08
door freddie21211
Duck schreef:waarschijnlijk pompje de geest gegeven
zoduur is zo pompje niet alleen even wat werk
suc6
Bu weet ik wat hier mis gaat. Als onderwerp had er moeten staan:
RUITENSPROEIER VOOR HOOR JE NIET EN DOET HET OOK NIET, ACHTER WEL!
Maar dat was waarschijnlijk net te lang. Mijn fout dus.
Dus....het pompje doet het wel (achter). rara ....
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 01 jul 2008 00:04
door Koenra
Ik zou als eerste de staak van de ruitenwisser/sproeier verdenken. Het pompje is niet stuk, maar het krijgt blijkbaar geen signaal om te pompen, de ruitenwisser wel. Het zou dus het 'pompkontakt' in de staak kunnen zijn.
Koen
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 01 jul 2008 09:35
door Menno
Bij mij was bij deze klacht gewoon het pompje stuk hoor, ....
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 01 jul 2008 21:50
door freddie21211
Menno schreef:Bij mij was bij deze klacht gewoon het pompje stuk hoor, ....
En werkte de sproeier achter toen nog wel?
Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 02 jul 2008 08:17
door Harm
Pompje en keuze tussen voor en achter vormen een geheel.... dus ondanks dat het pompje functioneert, is het pompje kapot...

Re: Ruitensproeier voor hoor je niet en doet het ook niet achter
Geplaatst: 02 jul 2008 11:05
door Menno
freddie21211 schreef:Menno schreef:Bij mij was bij deze klacht gewoon het pompje stuk hoor, ....
En werkte de sproeier achter toen nog wel?
Ja gek genoeg wel, ...