Thermostaat weer kapot V6 benzine/lpg PHIII
Geplaatst: 06 nov 2024 10:17
Hallo Allemaal,
Vorig jaar werd de kachel niet lekker warm toen het kouder werd buiten en kwam de temp meter niet lekker op. De thermostaat was de boosdoener, 1 gekocht van gates, was ff klussen bij de V6 en daarna was de kachel een stuk warmer en de meter kwam netjes op bij koud weer. De rest van de winter was het in orde.
Nu het weer kouder is heb ik weer dat de kachel niet lekker warm wordt en de meter wat laag blijft.! Nu ik ook een scanner heb, deze eraan gegooid en idd, komt de temp bij rijden op snelheid niet veel verder dan 66 a 70 graden. Een rit over de snelweg van 45min was de temp bijna constand 66 graden, terwijl de openingstemp. van de thermostaat 82 graden is. In de stad gaat hij wel naar 85 a 90, zeker bij stilstaan(logisch geen rijwind).
De temp gaat hard omhoog bij smorgens weg rijden en wordt dan stabiel bij 66 a 70 dus. Als deze open zou blijven staan zou ik verwachten dat het opwarmen ook lang duurt, en dat lijkt dus niet het geval.
De thermostaat is een bus/cylinder die heen en weer schuift in de kop/thermostaathuis in een rubberen ring. ik had dit nog nooit gezien.
Heb ik iets gemist vorig keer, of heb ik gewoon weeeeer een kapotte thermostaat?!??
Iemand tips/trucs of is dit een product eigenschap van deze motor en jaar ik een spook na??
Ik vind sleutelen niet erg, maar dingen dubbel doen heb ik écht een hekel aan....
Gr Joris
Vorig jaar werd de kachel niet lekker warm toen het kouder werd buiten en kwam de temp meter niet lekker op. De thermostaat was de boosdoener, 1 gekocht van gates, was ff klussen bij de V6 en daarna was de kachel een stuk warmer en de meter kwam netjes op bij koud weer. De rest van de winter was het in orde.
Nu het weer kouder is heb ik weer dat de kachel niet lekker warm wordt en de meter wat laag blijft.! Nu ik ook een scanner heb, deze eraan gegooid en idd, komt de temp bij rijden op snelheid niet veel verder dan 66 a 70 graden. Een rit over de snelweg van 45min was de temp bijna constand 66 graden, terwijl de openingstemp. van de thermostaat 82 graden is. In de stad gaat hij wel naar 85 a 90, zeker bij stilstaan(logisch geen rijwind).
De temp gaat hard omhoog bij smorgens weg rijden en wordt dan stabiel bij 66 a 70 dus. Als deze open zou blijven staan zou ik verwachten dat het opwarmen ook lang duurt, en dat lijkt dus niet het geval.
De thermostaat is een bus/cylinder die heen en weer schuift in de kop/thermostaathuis in een rubberen ring. ik had dit nog nooit gezien.
Heb ik iets gemist vorig keer, of heb ik gewoon weeeeer een kapotte thermostaat?!??
Iemand tips/trucs of is dit een product eigenschap van deze motor en jaar ik een spook na??
Ik vind sleutelen niet erg, maar dingen dubbel doen heb ik écht een hekel aan....
Gr Joris