Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
V.I.P.


Berichten: 34
Lid geworden op: 15 dec 2007 21:05
Auto: C5 2.0
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Beste mensen,
Even een vraagje over een geluid dat ik sinds vanmiddag hoor uit de omgeving van de motor.
Houdt het midden tussen kloppen en tikken om de ongeveer 10 sec. lijkt op het geluid van vroeger van een BX na het starten zou ik zeggen.
Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
MVGR, Constant.
Even een vraagje over een geluid dat ik sinds vanmiddag hoor uit de omgeving van de motor.
Houdt het midden tussen kloppen en tikken om de ongeveer 10 sec. lijkt op het geluid van vroeger van een BX na het starten zou ik zeggen.
Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
MVGR, Constant.
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
V.I.P.


Berichten: 34
Lid geworden op: 15 dec 2007 21:05
Auto: C5 2.0
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Het gaat om een benzine versie 2 l , 140dkm 2004 diffII.
Heb de motor net gestart en stationair laten lopen maar dan hoor ik niets byzonders.
Morgen nog even beter opletten ook waar het vandaan komt precies.
Het klinkt als een geluid van een pomp , en verder heb ik geen waarschuwings lampjes oid.
Heb de motor net gestart en stationair laten lopen maar dan hoor ik niets byzonders.
Morgen nog even beter opletten ook waar het vandaan komt precies.
Het klinkt als een geluid van een pomp , en verder heb ik geen waarschuwings lampjes oid.
V.I.P.


Berichten: 34
Lid geworden op: 15 dec 2007 21:05
Auto: C5 2.0
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Oh ja , sorry , C5 dus...
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Iets met de HP-pomp? 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Zat ook aan de HD-pomp te denken maar bij de C5 tikt die toch niet?
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Nee, was mijn twijfel ook... 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.


Berichten: 34
Lid geworden op: 15 dec 2007 21:05
Auto: C5 2.0
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Vanmiddag even langs geweest bij Citroen Ger de Jong in Aalsmeer , en laten luisteren , niets te horen natuurlijk , klassiek.
Echter, heldere inval van moteur ; airco uit en weer aan te zetten , dat was precies het geluid dat ik gehoord had !
Dus terwijl ik gisteren uit mijn werk (Schiphol Oost) naar huis (Uithoorn) reed = 11 km , begon halverwege de airco pomp spontaan aan en uit te schakelen.
Dit zou te maken kunnen hebben met de lage tempertuur etc..., hoort niet echt lijkt me , maar weet gelukkig nu waar dit van kwam en kan op zich geen kwaad.
Laat het bij gelegenheid met beurt oid nog wel checken.
Jullie allen hartelijk dank voor meedenken , zo worden wij met z`n allen steeds weer wat wijzer in de C5-fologie..
MVGR, Constant Versteeg.
Echter, heldere inval van moteur ; airco uit en weer aan te zetten , dat was precies het geluid dat ik gehoord had !
Dus terwijl ik gisteren uit mijn werk (Schiphol Oost) naar huis (Uithoorn) reed = 11 km , begon halverwege de airco pomp spontaan aan en uit te schakelen.
Dit zou te maken kunnen hebben met de lage tempertuur etc..., hoort niet echt lijkt me , maar weet gelukkig nu waar dit van kwam en kan op zich geen kwaad.
Laat het bij gelegenheid met beurt oid nog wel checken.
Jullie allen hartelijk dank voor meedenken , zo worden wij met z`n allen steeds weer wat wijzer in de C5-fologie..
MVGR, Constant Versteeg.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Okido!
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Dit is een normaal voorkomend iets!
Bij een buitentemp die meestal lager dan 5 graden is dan schakelt de airco zichzelf uit, dit omdat de buitenlucht dan te koel is, kan ijsvorming optreden intern!
Niets vreemds dus
Bij een buitentemp die meestal lager dan 5 graden is dan schakelt de airco zichzelf uit, dit omdat de buitenlucht dan te koel is, kan ijsvorming optreden intern!
Niets vreemds dus
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Nee, de airco schakelt niet uit omdat het koel genoeg is, maar uit beveiliging tegen bevriezing (in de verdamper koelt de lucht gauw een graad of 4 en dan zou je maar zo ijsvorming kunnen krijgen).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.


Berichten: 34
Lid geworden op: 15 dec 2007 21:05
Auto: C5 2.0
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Wat ik nog niet helemaal begrijp is dat een airco in de winter juist handig is om de voorruit als die beslagen is schoon (droog) te blazen ook bij lage temperaturen.
Is dit nu bij temp`s < 5 deg cel. niet mogelijk of schakeld de airco pas na een tijdje uit , paar min bv als de ruit schoon is ?
Is dit nu bij temp`s < 5 deg cel. niet mogelijk of schakeld de airco pas na een tijdje uit , paar min bv als de ruit schoon is ?
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Door de lucht eerst te koelen (waardoor vocht uit de lucht verdwijnt door condensatie op de verdamper) kun je de lucht daarna opwarmen, waarmee de capaciteit om vocht op te nemen sterk toeneemt.
Dit gaat goed door de lucht uit de auto te recirculeren (hergebruiken): door koeling wordt de lucht gedroogd, door verwarmde lucht langs de ruiten te blazen wordt het condens van de ramen opgenomen.
Echter, als je koude buitenlucht nog verder gaat afkoelen, komt het vocht op een verdamper die kouder is dan 0graden Celsius. Vocht bevriest bij 0graden en kouder: dus de verdamper vriest dicht.
Om dit te voorkomen wordt bij het toevoeren van koude buitenlucht, de airco uitgeschakeld.
Dit gaat goed door de lucht uit de auto te recirculeren (hergebruiken): door koeling wordt de lucht gedroogd, door verwarmde lucht langs de ruiten te blazen wordt het condens van de ramen opgenomen.
Echter, als je koude buitenlucht nog verder gaat afkoelen, komt het vocht op een verdamper die kouder is dan 0graden Celsius. Vocht bevriest bij 0graden en kouder: dus de verdamper vriest dicht.
Om dit te voorkomen wordt bij het toevoeren van koude buitenlucht, de airco uitgeschakeld.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

