Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Sinds een paar dagen krijg ik de waarschuwing dat het parkeersysteem niet goed werkt. Bij achteruitrijden klint er geen enkel signaal. Is er zonder lexia na te gaan wat het probleem is? Wat kost repareren cemiddeld in NL? Hier kan ik los 4 sensoren met kamera en beeldscherm voor rond de 100 € krijgen; vermoedelijk goedkoper dan storingzoeken en repareren.
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Het schijnt dat als de achteruit ingeschakeld is een werkende sensor een soort tikkend/zoemend geluid moet maken. Als je weet welke kapot is kan je ze makkelijk zelf vervangen. De sensoren zijn nog nieuw leverbaar.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Een losse sensor is bij onze vrienden van AliExpress volgens mij verkrijgbaar voor onder de vier euro.
Ik zou zeggen: eerst even goed uitlezen en dan naar bevind van zaken handelen.
Ik zou zeggen: eerst even goed uitlezen en dan naar bevind van zaken handelen.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2024 10:08
Auto: C5 phase II
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 221000
Kleur: Zwart
Locatie: Sassenheim
Goededag
dit euvel had ik ook laast met lexia uitgelezen en die gaf precies aan welke sensor er stuk was
kosten parkeersensor was 15 euro van het merk ridex bosch is duurder
heb hem vervangen en alles werkt weer
met vriendelijke groet
Willem
dit euvel had ik ook laast met lexia uitgelezen en die gaf precies aan welke sensor er stuk was
kosten parkeersensor was 15 euro van het merk ridex bosch is duurder
heb hem vervangen en alles werkt weer
met vriendelijke groet
Willem
Berichten: 4945
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ridex is een meuk merk, zo heel prijzig is origineel Bosch ook weer niet c.a. 4 tientjes, als je echt geld wil besparen koop dan geen Citroen en zeker geen C5, of nog beter helemaal geen auto 
C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
OK mijn citroen beun vertelde mij dat een nieuwe sensor rond de 100 eur kost ????
Berichten: 4945
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Jij heb een C5-3, dat zijn andere sensoren, denk vergelijkbaar met mijn 508, zijn c.a. € 100, behalve die op de hoeken, die kosten c.a. € 250 per stuk.
Sensoren op de hoek worden niet alleen voor parkeren gebruikt, maar ook voor dode hoek detectie, ze staan dus altijd "aan" en sneuvelen veel vaker dan gewone parkeer sensoren, C5-3 heeft volgens mij geen dode hoek detectie, dat scheelt dus weer
Sensoren op de hoek worden niet alleen voor parkeren gebruikt, maar ook voor dode hoek detectie, ze staan dus altijd "aan" en sneuvelen veel vaker dan gewone parkeer sensoren, C5-3 heeft volgens mij geen dode hoek detectie, dat scheelt dus weer
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Mijn exclusief heeft geen dodehoekdetectie maar wel parkeer huppel.
Systeem aanzetten. Raw naar recht aanzetten en dan langzaam voorbij de parkeerplaats rijden.
Dan verteld de auto of je auto erin past.
Staat trouwens bij mij altijd uit
Grüß
Werkt volgens mij ook via de parkeersensoren.
Systeem aanzetten. Raw naar recht aanzetten en dan langzaam voorbij de parkeerplaats rijden.
Dan verteld de auto of je auto erin past.
Staat trouwens bij mij altijd uit
Grüß
Werkt volgens mij ook via de parkeersensoren.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 4945
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Als je dat systeem echt nodig heb, kun je beter stoppen met auto rijden en je rijbewijs inleveren 
C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Of een nieuwe bril.C5HDI110 schreef:Als je dat systeem echt nodig heb, kun je beter stoppen met auto rijden en je rijbewijs inleveren
C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Niet iedereen is even goed in ruimtelijk inzicht. Dus zien of iets past is vaak wel een issue. Daar is dat voor bedacht. Een vorige auto van mij had het, en ik heb het 2 keer geprobeert om te zien wat ie zei. En beide keren was het niet groot genoeg volgens de auto, waarna ik hem daarna toch geparkeerd had.
Dus het is een beetje een lam systeem. Maar voor mensen die niet het ruimtelijk inzicht hebben om te schatten of de auto past kan het zeker wel wat toevoegen.
Zo gaf ik vroeger altijd af op de knipperautomaten die bij 1 aanraking de knipperlichten 3 keer lieten overgaan. In mijn vorige 2 auto's (c4 Grand Picasso en de Peugeot 508) had ik het ook, en mis het stiekem nu wel bij mijn huidige (C8)
Dus het is een beetje een lam systeem. Maar voor mensen die niet het ruimtelijk inzicht hebben om te schatten of de auto past kan het zeker wel wat toevoegen.
Zo gaf ik vroeger altijd af op de knipperautomaten die bij 1 aanraking de knipperlichten 3 keer lieten overgaan. In mijn vorige 2 auto's (c4 Grand Picasso en de Peugeot 508) had ik het ook, en mis het stiekem nu wel bij mijn huidige (C8)
Berichten: 4945
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
De knipper automaat is een fijne optie 
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Zo lust ik er nog wel een. Vroeger heb ik een auto gehad (NSU1000) die twaalf stoeptegels lang was. Als het gat 13 tegels was kreeg ik hem erin. Of me dat 55 jaar later nog lukt valt te betwijfelen. Daarom zijn die systemen soms best handig.C5HDI110 schreef:Als je dat systeem echt nodig heb, kun je beter stoppen met auto rijden en je rijbewijs inleveren
Nu nog even terug naar het oorspronkelijke probleem. Als ik met mijn C5 naar een bepaalde wasstraat ben geweest (foei) dan krijg ik steevast zo’n melding. Even door de artrose knieën en je wipt de losgeslagen sensor weer op zijn plek en hij doet het weer. Of dit voor de vraagsteller ook geldt weet ik niet, maar je weet maar nooit.
Groeten, Cieterman
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 aug 2022 19:17
Auto: Break Exclusive
Opties: Panorama mesdak / SMH Bi-Xenon / Elektrisch Leder / Afrukbare haak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 230dkm
Kleur: Cinquante nuances de Gris
Wat nog wel eens wil helpen is goed inspuiten met wd40. Dat spul is vochtverdrijvend en van vocht houden de P-sensors niet zo (yt: "park sensor wd40"). Autodoc heeft die dingen ook, iets sneller geleverd. Als je geen Lexia voorhanden hebt, kan je de sensoren er 1 voor 1 uithalen en doormeten met een multimeter. Op jebuis vindt je daar diverse filmpjes over "Testing rear parking sensors using a multimeter". Sukses!
Berichten: 4945
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Begrijp ik het goed dat WD40 een speciale parkeersensoren spray heeft?


