C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 406
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
In de hopeloze zoektocht naar de oorzaak van gekraak in de voor ophanging, ben terecht gekomen bij de silent blocks van het voorsubframe meerbepaald de linkes kant (omdat daar het gekraak van komt)

Die silentblocks slijten die maw worden die wel eens vervangen?
Zo ja kan je die vervangen zonder het hele sub onder de wagen onderuit te halen, kan je dit bv door het sub wat te laten zakken zonder dat je alles moet losmaken?
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Die silent block worden regelmatig vervangen als oplossing voor gekraak, gebonk en gedreun. Er zijn creatieve oplossingen om het vervangen enigszins eenvoudiger te maken.

Als je op het forum zoekt naar “silent blocks” of draagarmrubbers kom je tal van ervaringen en tips tegen
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Gaat het om de rubbers tussen de draagarm en het subframe?
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 406
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Het gaat om de rubbers tussen het subframe en de carrosserie waar de bevestigingsbout van het subframe naar de carrosserie gaat, dat zijn er 4 voor het voorste subframe.

Dus niet de draagarmrubbers/silentbloks.
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 758
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Heb je wel eens gekeken of je die bouten is stevig kan natrekken? Het komt namelijk wel eens voor dat ze los gaan zitten
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)

Ex Auto's
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)

C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Plaats reactie