Goedenavond.,
Ik zat ( zit ) met het probleem ons P0299.
Na een dicht gesloopt weertje gevonden te hebben dacht ik dat het was opgelost.
Helaas Dus niet !
Na veel meten met de vacuum pomp kwam ik er achter dat er een plaatje los zit die op de druk klep zit van de turbo, af gebroken denk ik.
Plaatje zit vast aan de wastegate van de VC2. ( 2e turbo )
Dat veroorzaakt 101% mijn storing en vermogens verlies.
Ik heb de vraag of iemand dit ook heeft gehad aan zijn turbo ?
En het heeft gemaakt zonder demontage van de turbo.
( ik ben er bang voor dat het demontage zal worden waar ik totaal geen zin in heb )
Enkele of dubbele turbo zal niet veel uitmaken denk ik.
Foto's bij gevoegd..
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart

C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Zit dit plaatje vast gelast op de klep in de turbo ?