Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Zie titel. Valt me op als de motor warm is en ik parkeer. Geluid is dan beter te horen. Bij stationair draaiende warme motor. Bij gas geven veranderd de toon. Bij koppeling intrappen/loslaten blijft het geluid. Staat nu een dikke 112.000 km op de teller. (Ik moet profiel nog ff aan passen) Bij koude motor geen lawaai. (Check ik dit weekend nog ff)
Waterpomp? (Ik meen dat die vorig jaar vervangen is met de distributie riem)
Ik maak natuurlijk nog een afspraak met de garage. Maar ik ben al wel benieuwd.
Waterpomp? (Ik meen dat die vorig jaar vervangen is met de distributie riem)
Ik maak natuurlijk nog een afspraak met de garage. Maar ik ben al wel benieuwd.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Op deze manier heb ik me een rotje gezocht naar de oorzaak, en bleek de motorventilator versleten te zijn.
Omdat dat ding zo ingepakt zit, is het geluid amper te onderscheiden van de rest.
Omdat dat ding zo ingepakt zit, is het geluid amper te onderscheiden van de rest.
C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Vandaag na een rit van 50km natuurlijk géén bijgeluiden...
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
En als je er iemand naar laat kijken/luisteren, zoals een garage is het geluid uiteraard ook weg, op dat moment 
C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Idd. Ik neem het wel op als ik het weer een keer hoor. Of er gaat iets definitief stuk, dan weet ik het ook 
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Werkt de stuurbekrachtiging nog naar behoren?
Controleer eerst het LDS niveau even, zou zomaar een lekke stb leiding kunnen zijn.
Controleer eerst het LDS niveau even, zou zomaar een lekke stb leiding kunnen zijn.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Goeie, is vorige week gecheckt.
Vanochtend de auto in de parkeergarage gezet, geen bijgeluiden. Stuurbekrachtiging werkt goed. Ik hou het in de gaten, misschien een looprol ergens. Of toch iets met de koppeling?
We komen er vanzelf achter.
Vanochtend de auto in de parkeergarage gezet, geen bijgeluiden. Stuurbekrachtiging werkt goed. Ik hou het in de gaten, misschien een looprol ergens. Of toch iets met de koppeling?
We komen er vanzelf achter.
C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Mja. Toch druklager/koppeling denk ik. Rammelen in zijn vrij en schokken ("happen") bij opkomen in 1 en 2. Bij de hogere versnellingen voel je het vooral in het pedaal.
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat is wel vrij snel gezien de 112K op de teller, mogelijk is de vorige eigenaar niet netjes met de koppeling omgegaan, voet op de koppeling rijden, koppeling ingetrapt houden bij het stoplicht en in de file.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Koppeling ingedrukt houden in de file?! Wie doet dat niet?
Blij dat ik automaat rijd zeg
Blij dat ik automaat rijd zeg
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Tot je automaat begint te lekken en uit elkaar moet. (Zelf mee gemaakt)
De koppeling van mijn Xantia 2.1Td ging idd 4 ton mee, was dan toch beter mee om gegaan. Mijn huidige C5 is van de eerste eigenaar, misschien toch niet zo handig met de koppeling geweest. (Slipt niet o.i.d.)
De koppeling van mijn Xantia 2.1Td ging idd 4 ton mee, was dan toch beter mee om gegaan. Mijn huidige C5 is van de eerste eigenaar, misschien toch niet zo handig met de koppeling geweest. (Slipt niet o.i.d.)
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Bij mijn gaan de koppelingen ook heel lang mee, rijd niet met voet op de koppeling en altijd in zijn vrij, ook in de file, koppeling ingetrapt houden is zo slecht voor het druklager en drukgroep. Over een handbak met problemen, hoor je zelden problemen, hooguit de koppeling, dat is met c.a. 800 euro te overzien als je het laat doen. Automaatbak eruit en reviseren of vervangen, kost heel veel meer, het is maar de vraag of je dat vroeg of laat ziet zitten.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik.H_H schreef:Koppeling ingedrukt houden in de file?! Wie doet dat niet?
C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Idd, de steeds harder lekkende automaat was destijds de reden om mijn exclusive uit 2004 weg te doen, (naast de olie zuipende motor en versleten gas injectors)
Mijn huidige C5 is nog zo netjes en in goede staat (ik hoef niet eens olie bij te vullen...) dat een nieuwe koppeling de moeite waard is. Afspraak is al gemaakt
Mijn huidige C5 is nog zo netjes en in goede staat (ik hoef niet eens olie bij te vullen...) dat een nieuwe koppeling de moeite waard is. Afspraak is al gemaakt
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Goed bezig, voor het geld om de koppeling te laten vervangen, kun je geen andere (gelijkwaardige) auto kopen 
Als je de mogelijkheid heb, laat dan een Valeo set monteren, niet de goedkoopste, maar koppelt wel het fijnst (zacht)
Als je de mogelijkheid heb, laat dan een Valeo set monteren, niet de goedkoopste, maar koppelt wel het fijnst (zacht)

