Goedendag,
Ik heb vermoedelijk last van lekkende Cilinder kop deksels. (olie bij de bobines, cilinder 1 en 2)
Nu ben ik van plan dit open te maken maar in de handleiding spreken ze over
''E10 Sealing past'', Wat wordt doorgaans gebruikt?
En de plastic deksels kunnen er toch gewoon eraf zonder dat distributie los hoeft?
En komt lekkage een verdieping lager ook voor? (camshaft bearing caps)
Mvg. Martin
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2020 13:53
Auto: C5 tourer V6 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 276201
Kleur: Zwart
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 758
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
De v6 lekt doorgaans erg vaak op de nokkenas helften, wil je het goed doen moet je deze ook los pakken (en dan wel een nieuwe riem plaatsen)
wat minder voorkomt maar wat ook kan is dat de stalen/aluminimum kleppendeksels krom trekken en gaan lekken
wat minder voorkomt maar wat ook kan is dat de stalen/aluminimum kleppendeksels krom trekken en gaan lekken
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Ex Auto's
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Ex Auto's
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Berichten: 4953
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik zweer bij Loctite 5910, voor dat soort reparaties, bij voorkeur uit een bus met drijfgas, dan kun je het netjes en gelijkmatig aanbrengen.
