Jokke schreef:nieuwe dichting (grote potsleutel maat 50ofzo erover gezet en zo zachtjes met de rubberen hamer erin geklopt) alles er terug aangevezen, maar ... hij lekt nog steeds..
Dat is de manier zoals een handboek als de Haynes het laat zien, zo deed ik het ook toen ik begon met sleutelen, 20 jaar geleden. Die methode bleek geen succes, je krijgt de keerring er zelden goed recht in en/of je beschadigd de keerring met lekkage als gevolg. Ik leg er altijd een plat metalen blokje op wat grote is dan de keerring, zo sla ik de keerring gelijk met de buitenkant van de bak, zit je nooit te diep en de keerring beschadigd niet.
Er zijn nieuwe type keerringen met een metalen buitenring welke vlak tegen de buitenkant van de bak aanligt, kun je in principe niet verkeerd doen met een grote dop. Dat zou je denken, bij mijn 407C vorig jaar (koppelingwissel) toch maar een grote dop gebruikt, inderdaad maatje 50, en ja hoor het ging lekken. De metalen binnenring was ovaal geworden, de dop past mooi aan de buitenkant, maar binnenkant is 12 of 6-kant en daardoor beschadig je de binnenring. Na het nodige vloeken, nogmaals losgehaald en nieuwe keerring gemonteerd met een bus (dikwandige pijp), toen was het pas lekvrij.