Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jul 2022 09:12
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit
Hallo!
Nadat het scherm door C5HDI110 was hersteld ben ik steeds meer van de C5 gaan houden. Wat een heerlijke auto is het toch!
Toch ben ik wel van het gekke, en van leren zetels, dus dat half leren, electrisch verstelbare setje op MP aangekocht voor een schappelijke prijs (voor + achter + alle deurpanelen). het was een stukje rijden vanaf schoonhoven naar Beilen, maar meer dan waard!
De Fa. stelde zelfs voor dat ik alles uit de donor mocht halen waarvan ik dacht dat ik het nodig zou hebben. Dat liet ik me geen twee keer zeggen, ik heb dan ook vakkundig de complete kabel bundel uit de auto getoverd onder het mom van : Je weet maar nooit. De stekkers leken ook geel, net als onder mijn huidige maar toch leek het mij een goed idee om die bundel zorgvuldig te verwijderen en mee te nemen. De beste man hoefde er niets voor te hebben.
In eerste instantie leek alles hetzelfde, maar na een grondige inspectie bleek toch echt dat de donor auto 3 of 4 draden meer in de bundel heeft dan de huidige die nu in mijn auto zit...
Dus nu moet ik me tot de echte experts wenden!
Vraag 1 - kan iemand mij het verschil in bundels op een tekening laten zien : of heeft iemand schema's van deze bundels?
Vraag 2 - Stel dat ik de complete kabelboom vervang (ik hou van een uitdaging) - kan ik er dan van uit gaan dat de BSI altijd hetzelfde is? (behalve de parameter instellingen IN de BSI ( het gaat dus om het part nummer)
Vraag 3 - zijn er (behalve de controller onder de stoel) nog andere controllers waar ik rekening mee moet houden?
Vraag 4 - Waar zit die BSI eigenlijk?
Vraag 5 - Kan je met iedere diagbox parameters aan/uuit zetten? ik heb een copy bemachtiged, maar geen idee of er hier verschillende varianten met diverse parameter nivo'szijn.
Waarschijnlijk komen er nog wel wat vragen naar voren als ik in de uitvoerende fase ga komen. Zoals ik uit de donor auto begrijp zou het handig kunnen zijn om het dashboard te verwijderen om de bundel te installeren - dit zou dan voornamelijk zijn om goed onder het tapijt van de auto te komen waar de bundel onder de voeten doorloopt. lijkt mij met dashbord een hele opgaaf.
Al met al hoop ik dat jullie mij wat input kunnen geven - of adviezen!
Kenteken van mijn auto : 20-KJV-4
vincode donor : vf7rwx8za9l582570
Nadat het scherm door C5HDI110 was hersteld ben ik steeds meer van de C5 gaan houden. Wat een heerlijke auto is het toch!
Toch ben ik wel van het gekke, en van leren zetels, dus dat half leren, electrisch verstelbare setje op MP aangekocht voor een schappelijke prijs (voor + achter + alle deurpanelen). het was een stukje rijden vanaf schoonhoven naar Beilen, maar meer dan waard!
De Fa. stelde zelfs voor dat ik alles uit de donor mocht halen waarvan ik dacht dat ik het nodig zou hebben. Dat liet ik me geen twee keer zeggen, ik heb dan ook vakkundig de complete kabel bundel uit de auto getoverd onder het mom van : Je weet maar nooit. De stekkers leken ook geel, net als onder mijn huidige maar toch leek het mij een goed idee om die bundel zorgvuldig te verwijderen en mee te nemen. De beste man hoefde er niets voor te hebben.
In eerste instantie leek alles hetzelfde, maar na een grondige inspectie bleek toch echt dat de donor auto 3 of 4 draden meer in de bundel heeft dan de huidige die nu in mijn auto zit...
Dus nu moet ik me tot de echte experts wenden!
Vraag 1 - kan iemand mij het verschil in bundels op een tekening laten zien : of heeft iemand schema's van deze bundels?
Vraag 2 - Stel dat ik de complete kabelboom vervang (ik hou van een uitdaging) - kan ik er dan van uit gaan dat de BSI altijd hetzelfde is? (behalve de parameter instellingen IN de BSI ( het gaat dus om het part nummer)
Vraag 3 - zijn er (behalve de controller onder de stoel) nog andere controllers waar ik rekening mee moet houden?
Vraag 4 - Waar zit die BSI eigenlijk?
Vraag 5 - Kan je met iedere diagbox parameters aan/uuit zetten? ik heb een copy bemachtiged, maar geen idee of er hier verschillende varianten met diverse parameter nivo'szijn.
Waarschijnlijk komen er nog wel wat vragen naar voren als ik in de uitvoerende fase ga komen. Zoals ik uit de donor auto begrijp zou het handig kunnen zijn om het dashboard te verwijderen om de bundel te installeren - dit zou dan voornamelijk zijn om goed onder het tapijt van de auto te komen waar de bundel onder de voeten doorloopt. lijkt mij met dashbord een hele opgaaf.
Al met al hoop ik dat jullie mij wat input kunnen geven - of adviezen!
Kenteken van mijn auto : 20-KJV-4
vincode donor : vf7rwx8za9l582570

C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jul 2022 09:12
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit
Hallo experts!
Is er niemand die een antwoord heeft op 1 van mijn vragen?
Kan iemand wellicht mij dan nog wel helpen aan een electrisch schemas van de electrische stoelen?
Alvast bedankt!
Grtz
Diet
Is er niemand die een antwoord heeft op 1 van mijn vragen?
Kan iemand wellicht mij dan nog wel helpen aan een electrisch schemas van de electrische stoelen?
Alvast bedankt!
Grtz
Diet
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik heb wat exploded view tekeningen van die stoelen. Zal ik bij gelegenheid hier posten.
Ik vermoedt echter dat die extra draad voor de stoeverwarming is, als je die niet hebt of wilt kun je die gewoon negeren.
Ik vermoedt echter dat die extra draad voor de stoeverwarming is, als je die niet hebt of wilt kun je die gewoon negeren.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Of geheugen functie van de stoelen.

C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jul 2022 09:12
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit
Dat word gewaardeerd!

C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jul 2022 09:12
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit
dus, ik heb de kabelboom uit de donor auto even door gespit - als ik me niet vergis zijn er 3 extra draden te weten :
1 van de ene stekker onder de stoel naar de andere
Van de rechter stoel naar "een" Stekker (grijs(PH??) of een witte 10 polige molex stekker (PB1??) bij de zekeringen links voor)
van de linker stoel naar "een" stekker (grijs(PH??) of een witte 10 polige molex stekker (PB1??) bij de zekeringen links voor)
Al met al valt me dat nog niet tegen en lijkt me dit niet te ingewikkeld om op te lossen...
Uiteraard is het meest uitdagende dan om uit te dokteren welke pinnen er in de connectors zitten maar volgens mij ben ik aardig op de goede weg :
De stekkers onder de stoelen : (deze was makkelijker te vinden qua leverancier - het TE nummer stond er mooi op - het vinden van de pin die in de connector gaat valt niet mee - daar is geen plaatje van) https://www.te.com/usa-en/product-1379914-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
voor deze moet ik nog een pinnetje verzinnen - maar het lijkt erop dat het deze https://nl.farnell.com/amp-te-connectiv ... t=968074-2" onclick="window.open(this.href);return false;
moet zijn - helaas geen tekening. een origineel Citroen artikel nummer zou me wel helpen...
De witte 10 polige molex stekker : (deze was moeilijk te vinden want er stond geen referentie op de stekker - dankzij een fuzzy search en aliexpress rusland notabene gevonden welke stekker het was, daarnade bijbehorende pin gezocht) :
https://www.farnell.com/datasheets/2804882.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
nog ff een plaatje om welke draden het gaat :
Waarbij de blauwe naar de andere stoel gaat
en de deze rode gaat naar de 10 polige molex als ik het goed onthouden heb. : Plaatje van Frenchcarforum geript :
Volgens mij gaat het om PH1 en PB1 : Langzaam maar zeker vordert dit prima
nog even een andere vraag die jullie me wellicht kunnen antwoorden :
Ik ben nu nog huiverig om de stoelen er al in te zetten omdat ik bang ben dat ze niet gaan bewegen electrisch gezien omdat ik deze draden mis. Weet iemand of ik ze er gewoon in kan zetten en als ik de stekkers aansluit de stoelen ook af te stellen zijn (Wellicht aanzetten met lexia voorlopig voldoende)
1 van de ene stekker onder de stoel naar de andere
Van de rechter stoel naar "een" Stekker (grijs(PH??) of een witte 10 polige molex stekker (PB1??) bij de zekeringen links voor)
van de linker stoel naar "een" stekker (grijs(PH??) of een witte 10 polige molex stekker (PB1??) bij de zekeringen links voor)
Al met al valt me dat nog niet tegen en lijkt me dit niet te ingewikkeld om op te lossen...
Uiteraard is het meest uitdagende dan om uit te dokteren welke pinnen er in de connectors zitten maar volgens mij ben ik aardig op de goede weg :
De stekkers onder de stoelen : (deze was makkelijker te vinden qua leverancier - het TE nummer stond er mooi op - het vinden van de pin die in de connector gaat valt niet mee - daar is geen plaatje van) https://www.te.com/usa-en/product-1379914-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
voor deze moet ik nog een pinnetje verzinnen - maar het lijkt erop dat het deze https://nl.farnell.com/amp-te-connectiv ... t=968074-2" onclick="window.open(this.href);return false;
moet zijn - helaas geen tekening. een origineel Citroen artikel nummer zou me wel helpen...
De witte 10 polige molex stekker : (deze was moeilijk te vinden want er stond geen referentie op de stekker - dankzij een fuzzy search en aliexpress rusland notabene gevonden welke stekker het was, daarnade bijbehorende pin gezocht) :
https://www.farnell.com/datasheets/2804882.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
nog ff een plaatje om welke draden het gaat :
Waarbij de blauwe naar de andere stoel gaat
en de deze rode gaat naar de 10 polige molex als ik het goed onthouden heb. : Plaatje van Frenchcarforum geript :
Volgens mij gaat het om PH1 en PB1 : Langzaam maar zeker vordert dit prima

nog even een andere vraag die jullie me wellicht kunnen antwoorden :
Ik ben nu nog huiverig om de stoelen er al in te zetten omdat ik bang ben dat ze niet gaan bewegen electrisch gezien omdat ik deze draden mis. Weet iemand of ik ze er gewoon in kan zetten en als ik de stekkers aansluit de stoelen ook af te stellen zijn (Wellicht aanzetten met lexia voorlopig voldoende)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Goed bezig en handig om te weten dat dit soort stekkers los te koop zijn
In de Revue Technique kun je vaak gedetailleerde elektrische schema's vinden, google op "RTA B737 CITROEN", is specifiek voor de diesels, het elektrische stoelen gedeelte, zal niet anders zijn vermoed ik.

In de Revue Technique kun je vaak gedetailleerde elektrische schema's vinden, google op "RTA B737 CITROEN", is specifiek voor de diesels, het elektrische stoelen gedeelte, zal niet anders zijn vermoed ik.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik had beloofd wat tekeningen te sturen...
Ik heb je via het forum een mail gestuurd, als je die beantwoord heb ik je mailadres en zal ik de pdf bestanden naar je opsturen. (met dank aan JW-C5)
Ik heb je via het forum een mail gestuurd, als je die beantwoord heb ik je mailadres en zal ik de pdf bestanden naar je opsturen. (met dank aan JW-C5)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jul 2022 09:12
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit
ik zat later nog te denken dat ik dan de stoelen wel gedekt heb, maar dat ik nog wat draden naar de deur moet trekken voor het paneel aldaar
dussss.... nog maar een keer in die bundel neuzen op de deur stekker...
Zag een ledje ook nog zitten bij de deuropen handgreep - die mis ik nog in de rechter deur - dus daar moet ik ook nog even achteraan.

Zag een ledje ook nog zitten bij de deuropen handgreep - die mis ik nog in de rechter deur - dus daar moet ik ook nog even achteraan.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
De bestanden zijn verstuurd, succes!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jul 2022 09:12
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit
bedankt Ron en Hans voor de files! ze gaan me zeker helpen!

C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jul 2022 09:12
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit
gewoon even kijken of jullie hier ervaring mee hebben :
heb de linker voorstoel gemonteerd (een beetje tegen beter weten in) de zekering er in gestopt hopende dat de stoelen "out of the box" zou werken - echter kwam er geen beweging in.
Nu heb ik niet op voeding en massa gecontroleerd - maar neem aan dat dit aanwezig was.
hadden de stoelen moeten bewegen?
heb de linker voorstoel gemonteerd (een beetje tegen beter weten in) de zekering er in gestopt hopende dat de stoelen "out of the box" zou werken - echter kwam er geen beweging in.
Nu heb ik niet op voeding en massa gecontroleerd - maar neem aan dat dit aanwezig was.
hadden de stoelen moeten bewegen?
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Waar heb je de zekering ingestoken?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2022 16:11
Auto: C5 berline 3.0 Exclusive Berline
Opties: RT4, Alcantara, LDW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125.000
Kleur: zilver metallic
Hoi, ik heb een 2007 exclusieve staan (geschorst) waar in het verleden andere stoelen ingezet zijn. de originele stekkers zijn veranderd. Misschien om eens te vergelijken wat je zelf hebt? Eventueel ook aan meten.
Ik heb ook een rijdende exclusieve uit 2007 waar je naar de originele stekkers mag kijken maar niet meten.
Ik woon in de regio Amersfoort
Ik heb ook een rijdende exclusieve uit 2007 waar je naar de originele stekkers mag kijken maar niet meten.
Ik woon in de regio Amersfoort
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Daedalus schreef:gewoon even kijken of jullie hier ervaring mee hebben :
heb de linker voorstoel gemonteerd (een beetje tegen beter weten in) de zekering er in gestopt hopende dat de stoelen "out of the box" zou werken - echter kwam er geen beweging in.
Nu heb ik niet op voeding en massa gecontroleerd - maar neem aan dat dit aanwezig was.
hadden de stoelen moeten bewegen?
Onder de BSM moet er ook nog een maxizekering in, als die er nog niet zit. 40A
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline