Vanmorgen mijn klepdeksel pakkingen vervangen ivm weer flink zweren.
Ze waren flink vervuild ook en veel sludge, wellicht omdat ik veel korte stukjes rijd.
Mijn oog viel op een klep met veer in de klepdeksel, daar zit de carterventilatie slang aan, waar dient deze klep voor?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat zou de oliedamp moeten beletten de luchtinlaat in te gaan, schat ik zo.
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Ah ok, maar dat werkt niet heel erg, want dan had GW de olierestrictor niet hoeven uitvinden 

CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik ben het daarmee niet eens. Het kleppendeksel kan met enige hulpmiddelen beter oliedamp tegenhouden dan het in originele staat doet.
Ik heb alle pakkingen moeten vervangen na een tijdje gebruik van zo'n restrictor. Dat is dus ook niet de oplossing.
Een klep met veertje, zodat grote overdruk je pakkingen niet fataal wordt, lijkt me één van de betere opties. Mogelijk nog niet voldoende.
Ook het plaatsen van een koudere dan de originele 105 graden thermostaat lijkt me een goede aanvullende optie.
Ik heb alle pakkingen moeten vervangen na een tijdje gebruik van zo'n restrictor. Dat is dus ook niet de oplossing.
Een klep met veertje, zodat grote overdruk je pakkingen niet fataal wordt, lijkt me één van de betere opties. Mogelijk nog niet voldoende.
Ook het plaatsen van een koudere dan de originele 105 graden thermostaat lijkt me een goede aanvullende optie.