Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Goedeavond alle.
Ik ben er aan toe om de koppelingset te moeten vervangen bin de 2.0 hdi ml5c bak.
Ik heb een set besteld van luk, de pro set.
Er staat bij bestelling 230mm, ik denk dat daarmee de diameter van de frictie plaat mee wordt bedoeld.
Bij afhalen heb ik de plaat op gemeten maar die blijkt 225 te zijn.
Beetje ge bla bla blaat aan de balie, waarna ze een andere geleverd hebben gekregen die ook 225 blijkt te zijn, en alles identiek is als de eerste set.
De 623 3041 21 van luk heb ik besteld.
Zou ik deze nou zonder problemen kunnen monteren op me nog orginele dmv?
Die nog in goede staat is ?
Groet
Ik ben er aan toe om de koppelingset te moeten vervangen bin de 2.0 hdi ml5c bak.
Ik heb een set besteld van luk, de pro set.
Er staat bij bestelling 230mm, ik denk dat daarmee de diameter van de frictie plaat mee wordt bedoeld.
Bij afhalen heb ik de plaat op gemeten maar die blijkt 225 te zijn.
Beetje ge bla bla blaat aan de balie, waarna ze een andere geleverd hebben gekregen die ook 225 blijkt te zijn, en alles identiek is als de eerste set.
De 623 3041 21 van luk heb ik besteld.
Zou ik deze nou zonder problemen kunnen monteren op me nog orginele dmv?
Die nog in goede staat is ?
Groet
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Volgens service.citroen voor een C5-Ph1, 2.0HDI 110PK met ML5C handbak:
Koppelingset: 2052 F1, vervangen door 16 112 711 80
Verwijzen volgens diverse auto-onderdelen sites naar: LuK BR 0222 Koppelingsset 623 3041 00, dat is een set met 230mm plaat.
Hetzelfde voor een losse plaat, Citroen nr. 2055 FJ, vervangen door set 2052 V1, ook deze nummers verwijzen naar de bovenstaande Luk set.
Ik vermoed dat het merk specifiek is, een Valeo set heeft een plaat van 226mm, andere merken melden weer 225mm, zal in de praktijk niet veel uitmaken 225 of 230, als de plaat maar op de drukgroep is afgestemd, het viegwiel heeft zat speling voor die 2,5mm rondom.
Persoonlijk zou ik een Valeo set (KIT3P 826323) monteren, slechts 2 tientjes duurder dan een Luk.
Koppelingset: 2052 F1, vervangen door 16 112 711 80
Verwijzen volgens diverse auto-onderdelen sites naar: LuK BR 0222 Koppelingsset 623 3041 00, dat is een set met 230mm plaat.
Hetzelfde voor een losse plaat, Citroen nr. 2055 FJ, vervangen door set 2052 V1, ook deze nummers verwijzen naar de bovenstaande Luk set.
Ik vermoed dat het merk specifiek is, een Valeo set heeft een plaat van 226mm, andere merken melden weer 225mm, zal in de praktijk niet veel uitmaken 225 of 230, als de plaat maar op de drukgroep is afgestemd, het viegwiel heeft zat speling voor die 2,5mm rondom.
Persoonlijk zou ik een Valeo set (KIT3P 826323) monteren, slechts 2 tientjes duurder dan een Luk.

C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Bedankt voor je uitleg hdi.
Ik had de Koppelingsset 623 3041 00 besteld, 230mm.
Bij openen van de doos zat er een 225 in.
Verkoper begreep er ook niets van.
Koppelingsset 623 3041 21 is met een nieuwe hulpkoppelings cilinder.
Dat is het enigste verschil.
Waar is de tijd van vroeger... dat wat je besteld ook echt krijgt..
Besteld bij mijnautonderdelen...
Ik had de Koppelingsset 623 3041 00 besteld, 230mm.
Bij openen van de doos zat er een 225 in.
Verkoper begreep er ook niets van.
Koppelingsset 623 3041 21 is met een nieuwe hulpkoppelings cilinder.
Dat is het enigste verschil.
Waar is de tijd van vroeger... dat wat je besteld ook echt krijgt..
Besteld bij mijnautonderdelen...
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Het is maar net hoe ze meten en het vermelden in de (verkoop)documentatie, toevallig heb ik vandaag de koppelingwissel bij mijn 407C met ML6C bak afgerond. De drukring van de drukgroep is c.a. 5mm groter dan de plaat, wat gaan we dan in de documentatie vermelden??? Je zou zeggen 225, maar verkoop en marketing denken, 230 staat interessant en we noemen het een pro-set 


C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Mooi, als je het zelf doet meet je alles na.
Dan zie je de verschillen.
Breng je de auto bij de garage, die propt het er gewoon in.
En zolang het rijdt merk je als klant er weinig van.
Voordeel is je hebt garantie,kan je klagen als het niet goed komt.
Ik heb vandaag toch maar de 225 mee genomen en gaat deze er maandag maar in zetten.
Heb jij lang xantia gereden ?
Dan zie je de verschillen.
Breng je de auto bij de garage, die propt het er gewoon in.
En zolang het rijdt merk je als klant er weinig van.
Voordeel is je hebt garantie,kan je klagen als het niet goed komt.
Ik heb vandaag toch maar de 225 mee genomen en gaat deze er maandag maar in zetten.
Heb jij lang xantia gereden ?
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Om eerlijk te zijn, meet ik zelden iets na als het niet nodig/vereist is, meestal beperk ik mij tot visuele inspectie van de onderdelen en nummers
Ik heb in 10 jaar 3 Xantia's gehad, allemaal diesels, c.a. 500.000km met plezier in gereden.

Ik heb in 10 jaar 3 Xantia's gehad, allemaal diesels, c.a. 500.000km met plezier in gereden.

C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Vraagje kan ik zelf ook bij de service.citroen gegevens nakijken ?
Of moet je daar lid van zijn of iets ?
Heb nieuwe gloeibougie's nodig voor een
4HT (DW12BTED4) motor.
Zitten ook veel verschillende maten bij,
125mm of 99mm..
Soms krijg je zoveel te zien bij de onderdelen sites via je kenteken dat je soms ook er niet echt wijzer van wordt.
Of moet je daar lid van zijn of iets ?
Heb nieuwe gloeibougie's nodig voor een
4HT (DW12BTED4) motor.
Zitten ook veel verschillende maten bij,
125mm of 99mm..
Soms krijg je zoveel te zien bij de onderdelen sites via je kenteken dat je soms ook er niet echt wijzer van wordt.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Is tegenwoordig niet gratis meer, als je al een account kan krijgen als particulier.
Ik heb een account, pb mij je chassisnummer, dan zoek ik het voor je uit
Ik heb een account, pb mij je chassisnummer, dan zoek ik het voor je uit

Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Nee, dat kan niet meer.
Een vervanger is catcar hoewel zoeken op VIN mij daar nog nooit gelukt is.
https://www.catcar.info/citroen/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Een vervanger is catcar hoewel zoeken op VIN mij daar nog nooit gelukt is.
https://www.catcar.info/citroen/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Hdi ik heb de gloeistiften besteld, 125mm.
Bosch duratec.
Moet ze snel monteren, i.v.m slecht starten bij min temperaturen.
Toch bedankt voor je voorstel om even te kijken..
Bosch duratec.
Moet ze snel monteren, i.v.m slecht starten bij min temperaturen.
Toch bedankt voor je voorstel om even te kijken..
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Een HDI heeft ze niet nodig om te starten, pas bij echt lage temperaturen word er voorgegloeid, vanaf -4°C dacht ik.
Van een nieuw setje gloeiers word de motor niet slechter en Bosch Duratherm is goed spul
Mocht dit geen verbetering opleveren, dan kun je het beste uitlezen en e.e.a. nalopen, mogelijk is er een andere oorzaak.
Van een nieuw setje gloeiers word de motor niet slechter en Bosch Duratherm is goed spul

Mocht dit geen verbetering opleveren, dan kun je het beste uitlezen en e.e.a. nalopen, mogelijk is er een andere oorzaak.

C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Klopt wat je zegt, alleen bij - temp start hij slecht.
Moet dan 15 a 20 sec door starten voordat hij akelig ratelend wilt aan slaan..
Dan staan me kaken strak van het geluid wat uit de motor komt !
Ik heb hem uit gelezen met de lexia en er staat geen stroom na het relais.
Neem aan gloeibougie kaduuk.
Heb jij toevallig een lexia waarmee je de vering kan uitlezen ?
Die van mij heeft geen dialoog met de vering.
Moet dan 15 a 20 sec door starten voordat hij akelig ratelend wilt aan slaan..
Dan staan me kaken strak van het geluid wat uit de motor komt !
Ik heb hem uit gelezen met de lexia en er staat geen stroom na het relais.
Neem aan gloeibougie kaduuk.
Heb jij toevallig een lexia waarmee je de vering kan uitlezen ?
Die van mij heeft geen dialoog met de vering.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Geen stroom na het relais is inderdaad 1 of meerdere defecte gloeipitten.
Met mijn Lexia kan ik de vering uitlezen, heb tegenwoordig een fullchip, de light chip die ik voorheen had kon de vering ook uitlezen.
De nog verder uitgeklede versie zie je bijna niet meer, die zijn niet compatibel met Diagbox, omdat ze niet naar Rev C te flashen zijn.
Met mijn Lexia kan ik de vering uitlezen, heb tegenwoordig een fullchip, de light chip die ik voorheen had kon de vering ook uitlezen.
De nog verder uitgeklede versie zie je bijna niet meer, die zijn niet compatibel met Diagbox, omdat ze niet naar Rev C te flashen zijn.

C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Ik schijn ook een full chip te hebben maar het lukt me niet.
Heb er ook maar 60,- voor betaald bij een een of andere site..
Zal daar wel aan liggen.
Maar zou je bij mijn C5 de vering misschien kunnen uitlezen ?
Veert soms beetje vreemd, en de voor kant staat denk ik te hoog.
Sensor voor is wel vernieuwd..
Heb er ook maar 60,- voor betaald bij een een of andere site..
Zal daar wel aan liggen.
Maar zou je bij mijn C5 de vering misschien kunnen uitlezen ?
Veert soms beetje vreemd, en de voor kant staat denk ik te hoog.
Sensor voor is wel vernieuwd..
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
60 euro is een normale prijs, je heb ze ook goedkoper, die zijn van mindere kwaliteit en/of functies.
Je bent altijd welkom om uit te lezen in de beungarage in Schiedam
Je bent altijd welkom om uit te lezen in de beungarage in Schiedam
