Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 21 apr 2012 10:18
Auto: c5 2.0 16v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 165.000
Kleur: gris silver
Cvijfers, Als je een ouderwetse reset doet: accu 10 minuten los; stationair laten lopen tot fan aanspringt (airco uit); ritje maken met wisselende toerentallen (tot boven de 5000tpm.) , dan heb je de sensoren (nieuwe) opnieuw ingeleerd toch? Maar zijn dan ook de foutmeldingen gelijk gewist?
Of moet dit apart gebeuren met uitleesapparatuur? Zo ja, welke obd2 apparaten hebben een redelijke kwaliteit/prijs verhouding? Ik zie bij bol.com prijzen van €30- €45,- voorbijkomen.
Ik hoor het graag. Groet, Manus
Of moet dit apart gebeuren met uitleesapparatuur? Zo ja, welke obd2 apparaten hebben een redelijke kwaliteit/prijs verhouding? Ik zie bij bol.com prijzen van €30- €45,- voorbijkomen.
Ik hoor het graag. Groet, Manus
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nee, een code wis je niet met het afkoppelen.
En wat betreft de prijzen van een OBD scanner. Dat kan je zelf zo gek maken als je zelf wilt.
Ik zou meteen een goede kopen. Kan vaak meer uitlezen, ook live data en de kwaliteit is gewoon beter.
En wat betreft de prijzen van een OBD scanner. Dat kan je zelf zo gek maken als je zelf wilt.
Ik zou meteen een goede kopen. Kan vaak meer uitlezen, ook live data en de kwaliteit is gewoon beter.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Waarom niet gelijk lexia op een laptopje?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 21 apr 2012 10:18
Auto: c5 2.0 16v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 165.000
Kleur: gris silver
Bedankt voor de reacties. Kunnen foutmeldingen dan, ondanks de reset, alsnog voor storingen/problemen zorgen? Ik heb op het citroënforum een heel relaas over een stotterende EW10A geschreven en ik kom er nog steeds niet uit.
Ik lees altijd dat er een oude laptop gebruikt wordt voor de lexia. Die heb ik zo niet voorhanden.
Is daar een rede voor?
Groet, Manus
Ik lees altijd dat er een oude laptop gebruikt wordt voor de lexia. Die heb ik zo niet voorhanden.
Is daar een rede voor?
Groet, Manus
C5club Die-Hard


Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Als ik me niet vergis draait lexia op XP, nieuwere windows gaat niet goed volgens mij.
Ik heb zelf een laptoppie met xp op de kop getikt voor mijn lexia, en dat gaat prima.
Ik heb zelf een laptoppie met xp op de kop getikt voor mijn lexia, en dat gaat prima.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Tja,. Alleen een code wissen zonder dat de oorzaak wordt opgelost zal er vanzelfsprekend voor zorgen dat die code weer terug komt.
Als je een diagbox besteld krijg je alleen een ( gekloonde) nterface en de software. Die software zet men meestal op een oudere laptop. Gewoon omdat het draait op verouderde Windows en de wifi ten alle tijden uit moet staan. Omdat als hij contact maakt met het net er snel problemen ontstaan omdat het nou eenmaal een Chinese kloon is.
Een OBD2 scanner werkt (meestal) alleen met de motor ECU. (P codes) En werkt omdat het werkt met generieke gestandaardiseerde software die voor alle fabrikanten hetzelfde is.
De duurdere hebben ook merkspecifieke codes erin staan.
Als je een diagbox besteld krijg je alleen een ( gekloonde) nterface en de software. Die software zet men meestal op een oudere laptop. Gewoon omdat het draait op verouderde Windows en de wifi ten alle tijden uit moet staan. Omdat als hij contact maakt met het net er snel problemen ontstaan omdat het nou eenmaal een Chinese kloon is.
Een OBD2 scanner werkt (meestal) alleen met de motor ECU. (P codes) En werkt omdat het werkt met generieke gestandaardiseerde software die voor alle fabrikanten hetzelfde is.
De duurdere hebben ook merkspecifieke codes erin staan.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Lexia draait ook Win7 32-bits (met SSD), zelfs stabieler dan op XP, echter ook daar heb je bij voorkeur een wat oudere laptop voor nodig, in iedergeval met 1x USB2 poort, een laptop met uitsluitend USB3 word een uitdaging. Volgens mij heb ik ergens een stuk geschreven met info hoe je een Win7 iso kan brouwen met USB3 ondersteuning?WilC5 schreef:Als ik me niet vergis draait lexia op XP, nieuwere windows gaat niet goed volgens mij.
Ik heb zelf een laptoppie met xp op de kop getikt voor mijn lexia, en dat gaat prima.
Alternatief is Diagbox V9.xx onder VMware, werkt ook prima, al dan niet na wat gesleutel aan de USB poorten i.v.m. energiebeheer, waardoor de verbinding kan wegvallen.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Mijn laptop is win7 64 bits. Daarom draait hij bij mij onder virtual pc, xp mode.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Diagbox V9.xx is beschikbaar als kant en klare image, openen in VMware en je kunt auto's tot 2021 uitlezen 
Handig voor als de auto uit 2015 of jonger is, 2015 is op het randje wat je met V7.xx nog kan uitlezen.
Handig voor als de auto uit 2015 of jonger is, 2015 is op het randje wat je met V7.xx nog kan uitlezen.
C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 21 apr 2012 10:18
Auto: c5 2.0 16v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 165.000
Kleur: gris silver
Boes, wat betreft de foutmelding: De C5 uit 2008 kreeg een foutmelding op de nokkenasvervroegingsklep. Deze is (2x) vervangen, evenals de temperatuursensor, mapsensor, nokkenassensor, krukassensor, bougie's en bobine. Na het vervangen van de sensoren heb ik haar iedere keer gereset (accu los enz). Dan leek het eerst meestal goed te gaan, maar na verloop van tijd ging het toch weer mis. Dus ik vroeg me af of er een foutmelding na het vervangen van een onderdeel toch nog invloed kan hebben. Dat ik voor een obd2 wil kiezen boven een lexia komt omdat ik dan ook de Kia van mijn dochter eventueel kan uitlezen (gaat trouwens bijna nooit stuk).Ook is een obd2 goedkoper. Dus, heeft alleen het wissen van foutmeldingen een positieve invloed op het lopen van de motor (als de onderdelen al vervangen zijn)?
M.v.g. ,Manus
d
M.v.g. ,Manus
d
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als je zeker weet dat alle storingen verholpen zijn, maakt het niet meer uit natuurlijk.
Daar zit m de crux.
Overigens, bij terugkerende storingen kan er bijvoorbeeld ook een bedradingsprobleem spelen. Het zijn maar twee draadjes die over de gloeiend hete kop heen lopen.
Daar zit m de crux.
Overigens, bij terugkerende storingen kan er bijvoorbeeld ook een bedradingsprobleem spelen. Het zijn maar twee draadjes die over de gloeiend hete kop heen lopen.
C5club Die-Hard


Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
c5jan bedoelt te zeggen, neem ik aan en waarschijnlijk begrijp jij dat ook zo maar voor alle duidelijkheid toch nog even, dat als de fout die de foutmelding veroorzaakt opgeheven is dan maakt het voor het correct functioneren van je auto niet uit of die meldingen er nog in staan of dat je ze wist.
Maw, het is niet de foutmelding die een probleem doet bestaan edoch de fout zelf. Blijft er een probleem bestaan cq terugkeren dan zal ook de melding terugkomen, maar de oorzaak van het probleem is de niet opgeloste fout zelf.
Ik heb zelf ook geleerd dat het soms niet zo eenvoudig is om de resultaten van een lezing dusdanig te interpreteren dat je bij de werkelijke oorzaak van een fout terecht komt. Is eigenlijk best een ingewikkelde wirwar met al die sensortjes en computertjes en dingetjes die allemaal op een lastig te doorgronden manier samenwerken.
Maw, het is niet de foutmelding die een probleem doet bestaan edoch de fout zelf. Blijft er een probleem bestaan cq terugkeren dan zal ook de melding terugkomen, maar de oorzaak van het probleem is de niet opgeloste fout zelf.
Ik heb zelf ook geleerd dat het soms niet zo eenvoudig is om de resultaten van een lezing dusdanig te interpreteren dat je bij de werkelijke oorzaak van een fout terecht komt. Is eigenlijk best een ingewikkelde wirwar met al die sensortjes en computertjes en dingetjes die allemaal op een lastig te doorgronden manier samenwerken.
C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 21 apr 2012 10:18
Auto: c5 2.0 16v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 165.000
Kleur: gris silver
WilC5 en anderen, bedankt! Duidelijk. Dit is wat ik wilde weten. Er valt veel te ontrafelen. Ik ben een beetje bang dat de klepstoters blijven plakken. Niet een probleem wat je zomaar even oplost. Maar je probeert zoveel mogelijk uit te sluiten. Groet, Manus
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Wat betreft de klepstoters: de juiste olie er in en op tijd verversen.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
En daar zijn ook speciale middelen voor, olieflush, waarmee je vervuiling kunt proberen te verwijderen.


