Hallo allen,
sinds een aantal weken in het bezit van een C5 2.0 16v automaat LPG tourer 2008.
Volgende probleem: na het starten loopt de wagen op benzine om na het bereiken van een bepaalde temperatuur over te schakelen naar LPG, om over te schakelen moet het toerental boven de 2000 tpm zijn geweest.
Hier zit het probleem, op benzine houd de motor heel erg in vanaf stationair tot ongeveer 2000 tpm hier door is het overschakelen vaak heel erg lastig.
Moet nu de wagen als hij koud is minimaal 5 minuten stationair laten lopen omdat wegrijden op benzine onmogelijk is, ook dan is het nog steeds erg lastig om boven de 2000 tpm te komen.
Eenmaal op LPG loopt de wagen perfect!
Met de lexia uitgelezen en daar komen wel een paar problemen te voorschijn, alleen is het lastig hier een beetje soep van te koken.
Foutmeldingen:
P0170
P1337
P0171
P0172
P0339
Ik had nog een voorste lambdasensor liggen die heb ik dus vervangen en de foutmeldingen gewist.
Weer aardig wat km gemaakt en de fouten blijven weg maar het inhouden is er nog steeds,
Ik heb gekeken wat er gebeurt als de motor loopt.
Op benzine geeft hij op voorste en achterste lambdasensor een arm mengsel aan.
Correctiefactor op de voorste lambdasonde is constant rond de -30%
Op LPG is het mengsel lambdasensor voor en achter rijk.
Corectiefactor schommelt tussen de -5 en +5%
Wellicht kan iemand mij een beetje de goede richting op sturen?
Ik heb het forum al doorgespit en ben dit probleem tegen gekomen maar niet echt een oplossing, op internet wordt dit probleem ook een aantal keren genoemd.
groet, Tom
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2018 11:28
Auto: 2.0 16v automaat tourer LPG
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 296000
Kleur: Donker blauw

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Ik heb een jaar geleden toen ik nog op lpg reed hetzelfde gehad,
lag bij mij aan de injectoren
Die gaan namelijk vervuilen op lpg en moest ik ook de auto s,morgens paar minuten stationair laten lopen en dan een keer gas geven tot die over schakelde op lpg.
Eenmaal warm liep die goed.
gr mart
lag bij mij aan de injectoren
Die gaan namelijk vervuilen op lpg en moest ik ook de auto s,morgens paar minuten stationair laten lopen en dan een keer gas geven tot die over schakelde op lpg.
Eenmaal warm liep die goed.
gr mart

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zet de lpg installatie, voor zover dat kan, eens helemaal uit voordat je start. Ga rijden en schakel na een paar minuten de installatie in.
Op die manier heb ik bij mijn C5 ontdekt dat er een injector lekt.
Op die manier heb ik bij mijn C5 ontdekt dat er een injector lekt.