V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Kunnen bij de startmotor van een ES9J4S de koolborstels vervangen worden of betekent dat andere startmotor erin?
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Auto staat nu bij een My-Car garage Citroën-Peugeot, benieuwd wat hun diagnose gaat zijn.
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
Of je die koolborstels kan vervangen is een goede vraag.

Redelijkerwijs zou dat (technisch gezien) moeten kunnen.

Wat beren voor op de weg:

- zijn die koolborstels te verkrijgen
- is de boel zo geconstrueerd dat vervanging van koolborstels uberhaupt doenlijk is.
-wat is de eventuele schade aan de collector.

Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke bevindingen.

Zweef...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Zie bij autodoc prijzen voor een nieuwe o.a. 60 € maar ook 1,3 kW, 1,7 kW, 10, 11, 11\\13 tanden. Niet makkelijk om de juiste te kiezen zonder de oude in handen...
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De vraag komt ook op of versleten koolborstels de oorzaak zijn van een weigerende startmotor.

Bij mijn V6 bleek er een andere oorzaak, en niet goed werkend startrelais op de startmotor zorgde ervoor dat ik vaak meerdere keren de contactsleutel moest activeren om 'm aan de praat te krijgen.
Ik had tevoren goed uitgezocht of het probleem soms in de BSM zat, maar daar zat het niet.

De startmotor is toen uitgewisseld, en het probleem was opgelost.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Ja, er is enkel nog een tik hoorbaar bij omdraaien van de contactsleutel.
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat was bij mij ook het geval.
Het startrelais werkte nog wel, maar inwendig in de startmotor maakte hij geen (goed) contact....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Bij de voorlaatste startpoging ging de startmotor nog 2 keer traag rond en toen was het einde verhaal.
De laatste tijd was het afwisselend soms enkele keren een tweede poging of gewoon normaal starten.
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Aha, dat verschijnsel had ik niet.
Bij mij was het goed rondlopen, of helemaal niks.

Zoals dat bij jou dan gaat, heeft het inderdaad alle schijn dat versleten koolborstels de oorzaak zijn.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Ok, thanks JW
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 jun 2009 19:31
Auto: C5 Tourer exclusive aut 2015 Motor DW10FC
Opties: Arkamys SMEG v2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Guaranja bruin
C5club Fan
C5club Fan
Algemeen: alleen koolborstels vervangen in een elektromotor is geen goed idee.
Het afgesleten stof van de borstels (carbon) is geleidend en zit overal in de motor, te verwijderen in een Tetrachloride bad.
Verder is de kans groot dat ook de rotor sleet vertoond, of ingebrand is, deze oneffenheden maken dat de nieuwe borstels weer snel verslijten.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Is de massa van de startmotor in orde. Is mij weleens overkomen, alles nagekeken, bleek het de massakabel te zijn die beurtelings slecht of geen contact maakte.

Groetjes, Uzet.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
edon schreef:Algemeen: alleen koolborstels vervangen in een elektromotor is geen goed idee.
Het afgesleten stof van de borstels (carbon) is geleidend en zit overal in de motor, te verwijderen in een Tetrachloride bad.
Verder is de kans groot dat ook de rotor sleet vertoond, of ingebrand is, deze oneffenheden maken dat de nieuwe borstels weer snel verslijten.
Volledig akkoord edon, wordt dus een nieuwe. Vrijdag wordt er aan gewerkt, bestelling gebeurt op chassisnr.
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Uzet1797 schreef:Is de massa van de startmotor in orde. Is mij weleens overkomen, alles nagekeken, bleek het de massakabel te zijn die beurtelings slecht of geen contact maakte.

Groetjes, Uzet.
Niet kunnen controleren, wel aan de dikke kabel van de accu naar de startmotor gesleurd terwijl iemand probeerde te starten maar dat gaf geen verschil: steeds enkel een enkele harde klik en wel degelijk stroomopname, merkbaar aan de binnenverlichting.

Bedankt allen voor jullie reacties!
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Plaats reactie