Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gisteren bij het de snelweg afkomen ineens storing MM, gaspedaal reageerde niet meer.
Na opnieuwe starten weer gewoon kunnen rijden.
Nu heb ik de storingen p1161 en P1671.
Een paar berichtjes wijzen op kvs lekkage de draadboom in, dus heb de magneti marelli ecu eruit gehaald en vind daar een paar geoxideerd pennetjes aan de eerste stekker.
Is die ecu open te maken en te checken op corrosie?
Betreft een 2005 2.0 16v ew10a met automaat.
Na opnieuwe starten weer gewoon kunnen rijden.
Nu heb ik de storingen p1161 en P1671.
Een paar berichtjes wijzen op kvs lekkage de draadboom in, dus heb de magneti marelli ecu eruit gehaald en vind daar een paar geoxideerd pennetjes aan de eerste stekker.
Is die ecu open te maken en te checken op corrosie?
Betreft een 2005 2.0 16v ew10a met automaat.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Ik heb de temp sensor in het thermostaat huis, daar zie ik in de stekker wat oxidatie evenals in de eerste stekker van de ecu.
Is dit niet de sensor die de beruchte lekkage veroorzaakt dan?
Is dit niet de sensor die de beruchte lekkage veroorzaakt dan?
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Is die ecu open te maken en te controleren?
Er zitten 4 boutjes in de deksel
Er zitten 4 boutjes in de deksel
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Als ik wat verder zoek en graaf blijkt dat de beruchte lekkage de draadboom in veroorzaakt word door een niveau sensor en niet de temp sensor.
Niveau sebsir heb ik volgens mij helemaal niet eens.
Niveau sebsir heb ik volgens mij helemaal niet eens.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zie ik nou iets over het hoofd? Dit is toch gewoon een gasklep storing? Schoonmaken wellicht.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die codes zijn in dit overzicht te vinden.
Als ik volgende week zaterdag weer toegang heb tot de CitDoc's en TSB's, zal ik kijken of ik er daar iets meer over kan vinden.
Groet,
JW
Als ik volgende week zaterdag weer toegang heb tot de CitDoc's en TSB's, zal ik kijken of ik er daar iets meer over kan vinden.
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het kan inderdaad komen van lekkage van de kvs temperatuursensor.
Ook de foutcodes die jij hebt kan ik daarmee in verband brengen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ook de foutcodes die jij hebt kan ik daarmee in verband brengen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website