Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
		    C5club Fan

    			        
Berichten: 88
      		Lid geworden op: 22 aug 2012 15:38
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Berline 2.0 16v ligne prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 211000
      			      		      			      				Kleur: lichtblauw
      			      		      		
      		      		      		        Deze ziet er wel verleidelijk uit, alleen de prijs
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... navi-uniek" onclick="window.open(this.href);return false;
7000 euro voor een 17 jaar oude C5
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... navi-uniek" onclick="window.open(this.href);return false;
7000 euro voor een 17 jaar oude C5
ex C5 grijs 2003 gerecycled na 320000 km op 16 jan 2025
    				
    				    			Berichten: 2181
      		Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 188000
      			      		      			      				Kleur: grijs.
      			      		      			      				Locatie: Breda
      			      		      		
      		      		      		        Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
    				
    				    			Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Ingebouwd na import, 6 jaar geleden
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        Berichten: 346
      		Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
      			      		      			      				Opties: panorama dak
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11824CJ
      			      		      			      				Productienummer: 10169
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 297000
      			      		      			      				Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
      			      		      			      		      			      				Locatie: Beverwijk
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Kilometerstand daar gelaten,
Enige puntjes van aandacht voor wat betreft de motor, en ophanging.
Op deze leeftijd en km stand zijn er de volgende kosten posten aanstaande..
140 k distributie riem (met rollen en waterpomp) 1200,- bij een garage. (prijzen kunnen daar flink verschillen)
Bekend euvel van dit blok is dat ze allemaal uiteindelijk gaan lekken op de deling tussen cilinderkop en nokkenas kasten. Is dit laatste het geval dan word het dus D-riem wissel met af èn weer terugbouwen nokkenas kasten dit zijn er 4! dus, houdt uw stoel vast, 3300,- minimum zonder verdere tegenvallers.
Daarom altijd een lange proefrit maken zegge 100 km en ook ff goed trappen op de snelweg.
alvorens dit, de auto op brug inspecteren op vettigheid bij veerpoten, om, onder en rond het motorblok. ook effe dat grijze afdekplaatje er af en bij de bougies kijken of er sporen van olie te zien zijn, is het daar blinkend schoon dan is ook dat reden tot zorg, zie je daar water dan heeft men het blok "schoon gespoten" en is het tijd om beleefd afscheid te nemen van de verkopen en het gebakje te laten staan. na de proefrit weer kritisch naar de nokkenas kasten kijken.
Ander bekend issue: de nokkenas verstel ventielen (groene monsters) deze gaan op dit kilometer standje beginnen met hun probleem nl.. ze gaan lek. 2 stuks a +-250,- per stuk. (garage tarieven dan he?)
De hydraulische veerpoten zijn ook een kostbaar iets als ze kaduuk zijn garage prijs geen idee voor een ph2 maar GJO waarschuwde mij voor mijn ph3 dat nieuw, ik mocht rekenen op 600 plus per poot.
Ook gezien de leeftijd zullen er de diverse silentblocks en motorsteunen aan komen, geen wereld bedragen maar als er een heel ritsje tegelijk moet gebeuren dan is het toch zeker de waarde van een goed dinner in een sterren restaurant
 
Voordeel van dit blok? Op lpg onverwoestbaar, atmosferische motor waar niet de laatste pk's er uitgeperst zijn om maar een Eco-motor te mogen zijn.
Dus met alle pech, kan het zijn dat de auto je meer gaat kosten dan de aanschafprijs.
Enne... mrb 135,- plus afhankelijk van locatie.(per maand)
Mààr...... Wat rijden deze bakken toch geweldig!
Zweef...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Enige puntjes van aandacht voor wat betreft de motor, en ophanging.
Op deze leeftijd en km stand zijn er de volgende kosten posten aanstaande..
140 k distributie riem (met rollen en waterpomp) 1200,- bij een garage. (prijzen kunnen daar flink verschillen)
Bekend euvel van dit blok is dat ze allemaal uiteindelijk gaan lekken op de deling tussen cilinderkop en nokkenas kasten. Is dit laatste het geval dan word het dus D-riem wissel met af èn weer terugbouwen nokkenas kasten dit zijn er 4! dus, houdt uw stoel vast, 3300,- minimum zonder verdere tegenvallers.
Daarom altijd een lange proefrit maken zegge 100 km en ook ff goed trappen op de snelweg.
alvorens dit, de auto op brug inspecteren op vettigheid bij veerpoten, om, onder en rond het motorblok. ook effe dat grijze afdekplaatje er af en bij de bougies kijken of er sporen van olie te zien zijn, is het daar blinkend schoon dan is ook dat reden tot zorg, zie je daar water dan heeft men het blok "schoon gespoten" en is het tijd om beleefd afscheid te nemen van de verkopen en het gebakje te laten staan. na de proefrit weer kritisch naar de nokkenas kasten kijken.
Ander bekend issue: de nokkenas verstel ventielen (groene monsters) deze gaan op dit kilometer standje beginnen met hun probleem nl.. ze gaan lek. 2 stuks a +-250,- per stuk. (garage tarieven dan he?)
De hydraulische veerpoten zijn ook een kostbaar iets als ze kaduuk zijn garage prijs geen idee voor een ph2 maar GJO waarschuwde mij voor mijn ph3 dat nieuw, ik mocht rekenen op 600 plus per poot.
Ook gezien de leeftijd zullen er de diverse silentblocks en motorsteunen aan komen, geen wereld bedragen maar als er een heel ritsje tegelijk moet gebeuren dan is het toch zeker de waarde van een goed dinner in een sterren restaurant
Voordeel van dit blok? Op lpg onverwoestbaar, atmosferische motor waar niet de laatste pk's er uitgeperst zijn om maar een Eco-motor te mogen zijn.
Dus met alle pech, kan het zijn dat de auto je meer gaat kosten dan de aanschafprijs.
Enne... mrb 135,- plus afhankelijk van locatie.(per maand)
Mààr...... Wat rijden deze bakken toch geweldig!
Zweef...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
    				
    				    			Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18


