Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Ik lees vaak over dat de kont is ingezakt na lang parkeren, maar ik heb het andersom: mijn voorkant kruipt steeds iets hoger.
En nee: dat lijkt optisch niet zo omdat de kont is gaan hangen; de voorkant is soms wel 10cm omhoog gekomen en als ik dan de auto ontgrendel zakt echt de voorkant een heel eind in zonder dat de achterkant wordt gecorrigeerd.
Meestal is dit wel als de auto iets achterover hellend is weggezet. Andersom is ook wel eens waarneembaar: als de kont hoger staat bij het parkeren zakt de voorkant beetje in en moet bij het ontgrendelen omhoog gepompt worden.
Nu lijkt dit niet actief te gebeuren door enige regeling maar het is ook lastig te duiden waardoor dit wel komt.
Ik vraag mij dit af omdat ik het vermoeden heb dat het bijregelen op de snelweg (ook) niet lekker verloopt en tot vibraties leidt.
En nee: dat lijkt optisch niet zo omdat de kont is gaan hangen; de voorkant is soms wel 10cm omhoog gekomen en als ik dan de auto ontgrendel zakt echt de voorkant een heel eind in zonder dat de achterkant wordt gecorrigeerd.
Meestal is dit wel als de auto iets achterover hellend is weggezet. Andersom is ook wel eens waarneembaar: als de kont hoger staat bij het parkeren zakt de voorkant beetje in en moet bij het ontgrendelen omhoog gepompt worden.
Nu lijkt dit niet actief te gebeuren door enige regeling maar het is ook lastig te duiden waardoor dit wel komt.
Ik vraag mij dit af omdat ik het vermoeden heb dat het bijregelen op de snelweg (ook) niet lekker verloopt en tot vibraties leidt.
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
zitten de kogel gewrichten nog los op de sensor.
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Bedankt Willy, dat is het controleren waard, ik heb ze tijd terug wel een keer gesmeerd maar het is altijd de vraag hoe dat oud wordt natuurlijk
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Gister de hoogteregelaars los gehad; stangetjes er af, oude vet eraf en nieuw vet erin.
Ook de ADALS vervangen
Resultaat is een veel soepelere auto, maar ook zonet stond de voorkant weer hoog.
Als ik de auto dan van het slot haal zakt hij wel 5 tot 10 cm naar beneden (alleen voorkant)
Ik zal eens proberen te meten wat het nou precies is: zet ik hem al hoog weg en valt het pas op bij het openen van de deuren, of kruipt de voorkant langzaam ietsje omhoog tijdens stilstand.
Ook de ADALS vervangen
Resultaat is een veel soepelere auto, maar ook zonet stond de voorkant weer hoog.
Als ik de auto dan van het slot haal zakt hij wel 5 tot 10 cm naar beneden (alleen voorkant)
Ik zal eens proberen te meten wat het nou precies is: zet ik hem al hoog weg en valt het pas op bij het openen van de deuren, of kruipt de voorkant langzaam ietsje omhoog tijdens stilstand.
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Parkeer je met de wielen recht.
Berichten: 3071
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Dat was bij de CX inderdaad een “probleem “
Ik merk trouwens bij de mijne dat als hij iets of wat hellend staat dat hij voor ook wat hoger staat. Vreemd genoeg maakt het niet uit of voor of achter hoger staat geparkeerd; het is altijd de voorkant die wat hoger staat.
Ik merk trouwens bij de mijne dat als hij iets of wat hellend staat dat hij voor ook wat hoger staat. Vreemd genoeg maakt het niet uit of voor of achter hoger staat geparkeerd; het is altijd de voorkant die wat hoger staat.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Ja, altijd, want anders loopt de vering sowieso te mopperen bij stilstandwilly4 schreef:Parkeer je met de wielen recht.
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;


