Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Goedemorgen allemaal,
Een van de pijnplekken van de C5 is wat mij betreft de kachelmodule. Meerdere keren heb ik op mijn buik rechts in het vooronder gelegen. Of de module was kaduuk of het contact was doorgebrand. Onlangs nieuwe stekkertjes gemonteerd. Maar nu is het weer stil...
Mijn vraag is: Wat is nou de oorzaak van dat gedoe met die kachelmodule. Kwaliteit? Als dat het geval is wie maakt nog een probleemloze module? Of is wat anders?
Wie weet het antwoord.
Een van de pijnplekken van de C5 is wat mij betreft de kachelmodule. Meerdere keren heb ik op mijn buik rechts in het vooronder gelegen. Of de module was kaduuk of het contact was doorgebrand. Onlangs nieuwe stekkertjes gemonteerd. Maar nu is het weer stil...
Mijn vraag is: Wat is nou de oorzaak van dat gedoe met die kachelmodule. Kwaliteit? Als dat het geval is wie maakt nog een probleemloze module? Of is wat anders?
Wie weet het antwoord.
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
Heb je er ooit nieuwe in gestopt? of waren het tot op heden modules van de onderdelenlijn?
Die dingen verouderen namelijk.. heb destijds bij mijn C5 2004 berline gewoon een nieuwe in gestopt en heb er daar na geen issues meer mee gehad..
groeten,
Zweef...
Die dingen verouderen namelijk.. heb destijds bij mijn C5 2004 berline gewoon een nieuwe in gestopt en heb er daar na geen issues meer mee gehad..
groeten,
Zweef...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Heb in het verleden heel wat modules moeten vervangen. Van mijn BX-en heb ik er zeker drie of vier vervangen. Op de sloop was er bijna niet meer aan te komen. Bij de meeste waren ze er nl al uit. Van mijn Xantia heb ik er twee vervangen en recentelijk van mijn C-5 de eerste. Van mijn GSA weet ik het niet precies meer maar daar heb ik ook wel eens iets met de ventilatie gehad. Wat destijds de oorzaak was weet ik niet meer.
Resumerend: kennelijk is een module een slijtonderdeel.
Mtvrgr, Uzet 1797.
Resumerend: kennelijk is een module een slijtonderdeel.
Mtvrgr, Uzet 1797.
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Inmiddels van Willy de tip gekregen spanning op de twee dikke draden van de grote stekker te zetten. De ventilator draaide! Dus geen gedoe met een kapotte ventilatormotor. Nogmaals de nw module (Febi) aangesloten en..... het werkte weer. Oorzaak geen idee. Mogelijk ergens een slecht contact?
Voorlopig doet alles het weer. lekker met dit weer
Dit bericht, of de strekking hiervan, heb ik ook elders in het forum geplaatst.
Op een of andere manier twee dezelfde onderwerpen aangemaakt.
Nog een probleem: linker spiegel vervangen, de oude heeft twee stekkers en de nieuwe (sloop) spiegel (2-2002) heeft maar één stekker. Zie elders in het forum
Voorlopig doet alles het weer. lekker met dit weer
Dit bericht, of de strekking hiervan, heb ik ook elders in het forum geplaatst.
Op een of andere manier twee dezelfde onderwerpen aangemaakt.
Nog een probleem: linker spiegel vervangen, de oude heeft twee stekkers en de nieuwe (sloop) spiegel (2-2002) heeft maar één stekker. Zie elders in het forum
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Nog geen maand en weer bingo! Dan lig je weer in het vooronder. Module eruit, stroom op de dikke draden van de grote stekker gezet: geen soelaas en de vrees je ergste. Laatste simpele mogelijke oorzaak de 40 amp. zekering. Zag er goed uit, niets doorgebrand. Er weer terug ingestopt. Even starten en noppes. Zekering nogmaals eruit gehaald. Terug in de zekeringhouder en een paar keer in en uit gedaan. Starten en ja hoor, de kachelmotor draait weer. Niet voorlopig maar nu voor een heel lange duur, minstens voor 10 jaar!
Morgen nog contactspray erop.
Een zalige auto en never a dull moment!
Morgen nog contactspray erop.
Een zalige auto en never a dull moment!
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik had in mijn ph1 een draadbreuk bij de stekker. Die heeft me uiteindelijk een aircopomp gekost, de magneetkoppeling was gesneuveld. Misschien toch een keer wat grondiger aanpakken want contactspray is een lapmiddel.
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Wat kan ik anders doen C5jan, als het contact met de zekering in de houder kennelijk niet goed was?
Het een paar keer in- en uitnemen en goed indrukken duidt, zou je zeggen, op een ietwat gecorrodeerde houder of misschien een slecht contact op de printplaat. Het gaat goed zo..

Het een paar keer in- en uitnemen en goed indrukken duidt, zou je zeggen, op een ietwat gecorrodeerde houder of misschien een slecht contact op de printplaat. Het gaat goed zo..
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Ook in mijn 'nieuwe' voiture, problemen met de aanjager.
Verse module van winparts er in....niks.
Vanmiddag als een malle de zekering er vaker in en uit gehaald...niks
Morgen direct stroom op de ventilatormotor uitproberen.
Aansluiten op de grote gedemonteerde groene stekker op rood en zwart toch?
Stroom direct van de accu er op?
En klopt het dat je niks hoort bij het verstellen van de luchtstroom (onder boven gezicht beide)?
Laat even weten svp

Verse module van winparts er in....niks.
Vanmiddag als een malle de zekering er vaker in en uit gehaald...niks
Morgen direct stroom op de ventilatormotor uitproberen.
Aansluiten op de grote gedemonteerde groene stekker op rood en zwart toch?
Stroom direct van de accu er op?
En klopt het dat je niks hoort bij het verstellen van de luchtstroom (onder boven gezicht beide)?
Laat even weten svp
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
kijk eerst is of er geen stekker is ingebrand.
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Hoi Jean99,
Inmiddels gelukt met de kachel?
Indien niet, dan kijken of je direct stroom (dikke zwarte en rode draad) op de kachel kunt zetten om te zien of die werkt. Zie boven eerder advies. Wel de motor aanzetten....anders grote kans dat er niets gebeurt.
Succes!
Inmiddels gelukt met de kachel?
Indien niet, dan kijken of je direct stroom (dikke zwarte en rode draad) op de kachel kunt zetten om te zien of die werkt. Zie boven eerder advies. Wel de motor aanzetten....anders grote kans dat er niets gebeurt.
Succes!
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je moet naar de contacten kijken, die zitten aan het uiteinde. Het plastic blijft wel heel, maakt niet zoveel uit.
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Stekkers heb ik inmiddels vervangen. Helaas nog steeds geen aanjager. Ook direct stroom op de grote stekker geeft geen resultaat helaas.
Thanks
Ik heb een apart topic aangemaakt ook:
viewtopic.php?f=6&t=22823
Thanks
Ik heb een apart topic aangemaakt ook:
viewtopic.php?f=6&t=22823
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Probeer het het eens met stroom rechtstreeks van de accu.
Doet hij het dan nog niet, dan heb je pech en is de ventilator defect.
Grüß
Doet hij het dan nog niet, dan heb je pech en is de ventilator defect.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

