sinds kort heb ik een bonk bij het insturen naar rechts, dit eerder al gehad bij een andere C5 toen was het een kapotte stabilisatorstang, nu ziet die er gewoon goed uit.
wat zou dit nog meer kunnen zijn.
het is alleen bij stevig insturen naar rechts, en altijd maar 1 keer ook bij een lange bocht
nog een andere aanvullende vraag/informatie, de retourslang is beroerd van het veersysteem, deze moet vervangen worden, hij is ook te beroerd om in te korten, waarschijnlijk al een keer eerder gedaan, kan dit met een gewoon stuk slang of moet ik hier iets voor bestellen?
mvg
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Die bonk zo wel eens in de aandrijfas kunnen zitten. Meestal merk je dat door schudden/trillen bij accelereren of bochten rijden. Zodra je het gas los laat is het weg.
Anders misschien de motorsteunen of de silentblocks in de vooras.
Die slang kan elk materiaal zijn voor een noodoplossing. Voor een duurzame oplossing beter een oliebestendige slang pakken. (ironisch genoeg dus niet de originele Citroen slang....)
Anders misschien de motorsteunen of de silentblocks in de vooras.
Die slang kan elk materiaal zijn voor een noodoplossing. Voor een duurzame oplossing beter een oliebestendige slang pakken. (ironisch genoeg dus niet de originele Citroen slang....)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
het is alleen bij een bocht op snelheid naar rechts, en dan elke keer maar 1 keer, daarom denk ik niet dat het de aandrijfas is, dat is meer een wiebel, dit is een bonk en dan klaar
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Bonk bij het verlaten van een verkeersrotonde of een verkeersdrempel, bij mij bleek het een verroeste ADAL te zijn. Misschien even laten checken of de achterwielen nog mooi recht staan.
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D