Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2021 14:45
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 300.000
Kleur: rood
Hallo Iedereen,
Ik ben Twan en nieuw hier,
ik heb een C5 16 hdi 2006 .
recent heb ik de turbo vervangen, roetfilter schoongemaakt,interooler schoongemaakt.(olieleiding,vervangen)
reden vervanging was dat hij olie lekte.en veel olie verbuikt,1 ltr per 1000km ..nu lijkt dat hier vrij normaal maar is nieuw voor mij haha.
zelfs voor vervanging van de turbo is het mij 1 of 2 keer overkomen dat hij afslaat bij het stoplicht en een beetje moeizaam start daarna.
na vervanging van de turbo en dergelijk doet hij dit na een lange rit bij de stoplichten(of als ik kort stop) gaat hij eerst een beetje stotteren en dan valt hij uit...hij wil dan een paar minuten niet starten...(soms start hij direct weer) het lijkt alsof hij even geen diesel krijgt.
en af en toe loopt hij een beetje onregelmatig op de snelweg.
het is een heel verhaal sorry hiervoor maar probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
zou dit aan de egr en luchtmassameter kunnen liggen ?aangezien die nog niet schoongemaakt zijn
ik hoor graag van jullie
alvast bedankt
Twan
Ik ben Twan en nieuw hier,
ik heb een C5 16 hdi 2006 .
recent heb ik de turbo vervangen, roetfilter schoongemaakt,interooler schoongemaakt.(olieleiding,vervangen)
reden vervanging was dat hij olie lekte.en veel olie verbuikt,1 ltr per 1000km ..nu lijkt dat hier vrij normaal maar is nieuw voor mij haha.
zelfs voor vervanging van de turbo is het mij 1 of 2 keer overkomen dat hij afslaat bij het stoplicht en een beetje moeizaam start daarna.
na vervanging van de turbo en dergelijk doet hij dit na een lange rit bij de stoplichten(of als ik kort stop) gaat hij eerst een beetje stotteren en dan valt hij uit...hij wil dan een paar minuten niet starten...(soms start hij direct weer) het lijkt alsof hij even geen diesel krijgt.
en af en toe loopt hij een beetje onregelmatig op de snelweg.
het is een heel verhaal sorry hiervoor maar probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
zou dit aan de egr en luchtmassameter kunnen liggen ?aangezien die nog niet schoongemaakt zijn
ik hoor graag van jullie
alvast bedankt
Twan
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik zou eerst is uitlezen.
ook zou ik de diesel filter vervangen en de oude doorzagen en zien of daar iets in te vinden is.
ook zou ik de diesel filter vervangen en de oude doorzagen en zien of daar iets in te vinden is.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2021 14:45
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 300.000
Kleur: rood
dank je ga ik eerst doen,
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Een hdi`tje die olie verbruikt is niet normaal hier hoor!
Zelfs zeldzaam.
Zelfs zeldzaam.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2021 14:45
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 300.000
Kleur: rood
Ah ok ik dacht in de berichten dat dit normaal is...vind net ook vreemd...is begonnen met de problemen met de turbo alles was flink vervuild...maar goed zal daar ook eens naar gaan kijken dan bedankt
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
lans de turbo kan hij ook 0lie verbruiken , daar moet je oppassen , hij kan wel is op hol gaan.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2021 14:45
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 300.000
Kleur: rood
bedankt voor de reacties,
ik heb hem even ged warm gereden en toen flink toeren laten maken...veel zwarte rook en daarna minder rook tot bijna niet en hij loopt veel soepeler...
ik wilde hem uitlezen met lexia..maar ik krijg alleen het vinnummer daarna bij diagnose .d iedere keer nee....
is chinese lexia dus maar even hier de topics bestuderen...
ik heb hem even ged warm gereden en toen flink toeren laten maken...veel zwarte rook en daarna minder rook tot bijna niet en hij loopt veel soepeler...
ik wilde hem uitlezen met lexia..maar ik krijg alleen het vinnummer daarna bij diagnose .d iedere keer nee....
is chinese lexia dus maar even hier de topics bestuderen...
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Vervang inderdaad eerst sowieso je brandstoffilter.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website