Overmatige blauwe rook bij stationair 2.0 hdi 8v
Geplaatst: 13 nov 2020 19:07
Goededag,
Ik heb nog steeds mijn trouwe 2.0 hdi en rij er soms nog mee.
Sinds 3 dagen terug in de avond sloeg de motor af bij plus minus 80 kpu.
Storingslampje ging branden, na 15 seconden kon ik de C5 weer starten, alleen na elke 15 sec sloeg deze weer af.
Ben gelukkig thuis gekomen, starten rijden, starten rijden.. enz enz.
Na uitlezen diverse foutcodes, gewist en daarna kwam alleen p0090 terug en p0088.
Ik heb filter vervangen, raildruksensor en hd
Pomp sensor, aan de zijkant met witte stekker.
Nu rijd de C5 weer en er komt geen foutcode meer terug.
Maar het vreemde is dat hij stinkt naar onverbrande diesel, en rookt een beetje zwart maar veel blauwe rook.
Het gekke is dat de C5 gewoon zijn volle vermogen heeft, kan tot 4500 toeren makkelijk door getrokken worden.
En daarna rookt hij niet meer.
Even dan, want bij stationair komt de blauwe rook terug.
En bij gas ( stilstaand )geven komt er een aardige walm uit, blauw.
En stinken naar roet uitstoot.
Bij uitlezen met lexia geeft hij bij de verstuiver 1 -0.59 bij verstuiver 2, 1.84 bij verstuiver 3, 2.63 en bij 4, -3.88.
Ik ben kwa verstuiver uit slag niet echt wetend wat deze uitslag betekend.
Kan dit roken door de verstuivers komen ?
Als iemand dit misschien weet dan hoor ik het graag.
Groet.
Ik heb nog steeds mijn trouwe 2.0 hdi en rij er soms nog mee.
Sinds 3 dagen terug in de avond sloeg de motor af bij plus minus 80 kpu.
Storingslampje ging branden, na 15 seconden kon ik de C5 weer starten, alleen na elke 15 sec sloeg deze weer af.
Ben gelukkig thuis gekomen, starten rijden, starten rijden.. enz enz.
Na uitlezen diverse foutcodes, gewist en daarna kwam alleen p0090 terug en p0088.
Ik heb filter vervangen, raildruksensor en hd
Pomp sensor, aan de zijkant met witte stekker.
Nu rijd de C5 weer en er komt geen foutcode meer terug.
Maar het vreemde is dat hij stinkt naar onverbrande diesel, en rookt een beetje zwart maar veel blauwe rook.
Het gekke is dat de C5 gewoon zijn volle vermogen heeft, kan tot 4500 toeren makkelijk door getrokken worden.
En daarna rookt hij niet meer.
Even dan, want bij stationair komt de blauwe rook terug.
En bij gas ( stilstaand )geven komt er een aardige walm uit, blauw.
En stinken naar roet uitstoot.
Bij uitlezen met lexia geeft hij bij de verstuiver 1 -0.59 bij verstuiver 2, 1.84 bij verstuiver 3, 2.63 en bij 4, -3.88.
Ik ben kwa verstuiver uit slag niet echt wetend wat deze uitslag betekend.
Kan dit roken door de verstuivers komen ?
Als iemand dit misschien weet dan hoor ik het graag.
Groet.