C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
VTi problemen?

Bericht door JanSr »

Een zoon is op zoek naar een probleemloze auto. Ik heb hem al zo ver dat hij alle THp's laat staan.
Nu is hij gecharmeerd van een Peugeot 308 VTi XS 2008

Ik zag hier ook negatieve teksten over de VTi.
Is daar een korte samenvatting van te geven?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
V.I.P.
V.I.P.
Re: VTi problemen?

Bericht door Xander »

Ik rij nu een 1.6Vti in een P308. De motoren staan bekend om hun olieverbruik. Echter heeft de mijne er geen last van....

Daarnaast kan er wel eens een sensortje sneuvelen maar dat is niet zo erg....
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Re: VTi problemen?

Bericht door jantje1948 »

Zo kan jij toch blijven hobbyen Jan?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: VTi problemen?

Bericht door BJG »

Als gevolg van matig onderhoud (lees oliekwaliteit-verversingstermijn) kan slijtage ontstaan aan het mechaniek voor variabele kleplichthoogte. Met misfireklachten als gevolg.

Hier lees je alles over deze motor
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
VTi problemen?

Bericht door Menno »

VTi is gewoon een THP “ variant “ ...
We hebben hem gehad in een peug , eens maar nooit meer , wat mij betreft geen fijne motor :-(
Vanaf nieuw en altijd netjes onderhouden , om de gang erin te houden moest je veel toeren maken , maar dan heb je ook oordoppen nodig ....
Bij 60k was het over en uit voor onze olieboot , ( onder garantie gemaakt ) , was er één uit 2008 ( 1 van de eerste ) die hadden een constructie fout.
Uiteraard zijn er ook die tevreden zijn , maar dat is bij de THP ook het geval ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Plaats reactie