Welkom hier!
Ik heb van 2015-2017 een C5 Tourer gereden (1.6 thp, zie
hier), daarna een Volvo XC90 en nu een C5 Tourer 2.0 HDi handgeschakeld (zie
hier)
Tot 2017 reed ik ongeveer 15-20kkm per jaar, in de Volvo was het gemiddeld 23kkm per jaar. Vermoedelijk wordt het jaarkilometrage de komende tijd toch weer wat minder, maar ik heb wel bewust de C5 Tourer diesel opgezocht. Een 3.0hdi vond ik wat teveel van het goede, en een 1.6 weer te weinig. Ik wilde graag een van de latere modellen dus een 2.0 benzine viel af. THP wilde ik bewust niet - ik heb ook wel een graantje van de problematiek meegepikt in het verleden.
De diesel die ik recent heb aangeschaft stond op 180kkm. Misschien best wat kilometers, maar in mijn geval betaalde de dealer de volledige 180kkm beurt, en deed er nog vier nieuwe remschijven en twee nieuwe banden bij. De aanschaf van een auto met een kilometerstand waar een beurt moet gebeuren, kan er dus toe leiden dat je een (grote) beurt "gratis" krijgt...
Als je kijkt naar het huidig aanbod dan zijn de 2.0 benzine uitvoeringen niet dik gezaaid. Zeker als je een exclusive uitvoering zoekt. Als je dan een diesel uitvoering overweegt dan wordt je keuze opeens een stuk groter.
Je kunt ook overwegen om vanuit het buitenland te importeren - Duitsland heeft vaak wat luxere uitvoeringen, goed onderhouden, met minder kilometers. Maar zoals alles zal het ook van je budget afhangen.
Er zijn hier best wat mensen die met je mee willen zoeken! Veel plezier in de zoektocht. En voor een C5 geldt in ieder geval gelukkig niet: het bezit van de zaak is het einde van het vermaak...