Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club extreme Fan


Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
Vandaag 262 km gereden naar Wervershoof met mijn vouwcaravan erachter, geen centje pijn.
Ben ik bijna thuis (terugrit was zonder caravan), kom ik de Sluiskiltunnel uit richting Terneuzen en bij het uitrollen voor de rotonde gaat de STOP-lamp aan, ik gok dat hij misschien nog wil lopen als ik de koppeling op laat komen, maar hij zei: doe het lekker zelf.
Niks geen problemen qua motortemperatuur of olidedruk, maar starten ho maar en in ECO-mode.
ANWB gebeld. Uur gewacht, meneer trekt zekering voor zekering eruit onder de motorkap. Er zat één kapotte tussen, maar ik weet niet waarvan, maar die is vervangen.
Proberen te startem: no way.
Dan doet hij hetzelfde in de zekeringenkast in het interieur (daar zitten geen kapotte tussen). En hij zegt: start nog eens. En dat gekke ding start.
Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk in Terneuzen geraken, dus rijd weg, ik ben nog 50 meter van de ANWB-auto vandaan en hij stopt er weer mee.
Dus ben nu opgesleept naar huis, maar ik weet dus nog niet wat het is.
De enige storing die hij zag was die van het uitlaatgas (geeft de computer ook aan, maar ik rijd op LPG, dus die melding krijg je er bij een C5 gratis bij....)
Maar ik verdenk de nokkenassensor.
Wie niet?
Ben ik bijna thuis (terugrit was zonder caravan), kom ik de Sluiskiltunnel uit richting Terneuzen en bij het uitrollen voor de rotonde gaat de STOP-lamp aan, ik gok dat hij misschien nog wil lopen als ik de koppeling op laat komen, maar hij zei: doe het lekker zelf.
Niks geen problemen qua motortemperatuur of olidedruk, maar starten ho maar en in ECO-mode.
ANWB gebeld. Uur gewacht, meneer trekt zekering voor zekering eruit onder de motorkap. Er zat één kapotte tussen, maar ik weet niet waarvan, maar die is vervangen.
Proberen te startem: no way.
Dan doet hij hetzelfde in de zekeringenkast in het interieur (daar zitten geen kapotte tussen). En hij zegt: start nog eens. En dat gekke ding start.
Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk in Terneuzen geraken, dus rijd weg, ik ben nog 50 meter van de ANWB-auto vandaan en hij stopt er weer mee.
Dus ben nu opgesleept naar huis, maar ik weet dus nog niet wat het is.
De enige storing die hij zag was die van het uitlaatgas (geeft de computer ook aan, maar ik rijd op LPG, dus die melding krijg je er bij een C5 gratis bij....)
Maar ik verdenk de nokkenassensor.
Wie niet?
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik.
Uitlezen is het allereerste wat je moet doen. Gokken is doorgaans een dure manier om uit te vinden wat er aan de hand is.
Welke storing krijg jij gratis bij lpg?
Hoor je de brandstofpomp wel draaien? Zo nee, staat daar wel spanning op?
Uitlezen is het allereerste wat je moet doen. Gokken is doorgaans een dure manier om uit te vinden wat er aan de hand is.
Welke storing krijg jij gratis bij lpg?
Hoor je de brandstofpomp wel draaien? Zo nee, staat daar wel spanning op?

C5club extreme Fan


Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
"storing uitlaatgas" is "gratis"
Ik ga hem ook uitlezen maandag. Maar ANWB kreeg alleen die storing op de OBD scanner.
En niet de nokkenassensor, maar die kreeg ik eerst wel (lang geleden) en heb ik er een andere (gebruikte) in gedaan. Toen was de storing weg, maar die gebruikte zal ook wel al ver aan het eind van zijn latijn gezeten hebt.
Als hij morgen gewoon start, weet ik het bijna zeker.
Ik ga hem ook uitlezen maandag. Maar ANWB kreeg alleen die storing op de OBD scanner.
En niet de nokkenassensor, maar die kreeg ik eerst wel (lang geleden) en heb ik er een andere (gebruikte) in gedaan. Toen was de storing weg, maar die gebruikte zal ook wel al ver aan het eind van zijn latijn gezeten hebt.
Als hij morgen gewoon start, weet ik het bijna zeker.
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Bsm / brandstofpomp /stekker.
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jan 2011 13:42
Auto: C5 20-16v Exclusive Break Automaat VERKOCHT
Opties: HA3+ Elektrisch Leer met Verw,Xeon, Vin VF7DERFNE76218756
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09171
Productienummer: 10018
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 335000
Kleur: Bleu Leman
Locatie: Oudewater
Ook al geprobeerd om op benzine te rijden? Als die onder het rijden stopt kan het zijn dat er iets met de lpg aan de hand is.Als die wat afgekoeld is gaat hij automatisch op benzine starten.
Daf 55 v 72 hobbyauto
VW Arteon dagelijkse auto
VW Arteon dagelijkse auto

C5club extreme Fan


Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
Hij start toch ALTIJD op benzine? Toen hij ineens weer liep, heb ik hem een paar minuten laten draaien, waardoor ik vrij zeker weet dat hij op gas liep toen ik wegreed en 50 meter verder weer stil viel.
Hij wil nu ook niet starten (staat stil sinds 00:30 vannacht)
Een verkeerd aanwijzende (doet hij niet altijd) brandstofmeter (die gaf op een gegeven moment "helemaal leeg" aan, maar er zit nog minstens 15 liter in) kan toch ook niet zulke ongein veroorzaken hoop ik?
Brandstofmeter staat niet gekoppeld met gastank.
Kan ik eigenlijk switchen van gas naar benzine terwijl hij nog niet draait (AG Euronogwat)?
Want ik zie die lampjes (altijd eerst het rode) op dat knopje pas bijkomen als de startmotor rond gaat.
Hij wil nu ook niet starten (staat stil sinds 00:30 vannacht)
Een verkeerd aanwijzende (doet hij niet altijd) brandstofmeter (die gaf op een gegeven moment "helemaal leeg" aan, maar er zit nog minstens 15 liter in) kan toch ook niet zulke ongein veroorzaken hoop ik?
Brandstofmeter staat niet gekoppeld met gastank.
Kan ik eigenlijk switchen van gas naar benzine terwijl hij nog niet draait (AG Euronogwat)?
Want ik zie die lampjes (altijd eerst het rode) op dat knopje pas bijkomen als de startmotor rond gaat.
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Hij hoort te starten op benzine en schakelt vanzelf na een paar minuten over op LPG.
Maar de vraag is of de opvoerpomp wel werkt?
Komt namelijk wel vaker voor dat die niet werkt doordat hij geen spanning krijgt of gewoon de geest geeft.
Maar de vraag is of de opvoerpomp wel werkt?
Komt namelijk wel vaker voor dat die niet werkt doordat hij geen spanning krijgt of gewoon de geest geeft.

C5club extreme Fan


Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
Dat overschakelen op LPG is (was) een kwestie van seconden, hij schakelt(de) heel gauw van benizne naar LPG als de motor aansloeg. Ik geloof na een seconde op 20. Ik dacht altijd dat dat geregeld werd door de koelvloeistoftemperatuur (>40 graden), maar dat werkt bij mij niet zo.
Maar ik kan me wel voorstellen dat als de opvoerpomp (Waar zit dat kreng? Onder de achterbank?) (maar ik hoor hem wel bij het aanzetten van contact...) kapot is, dat de gascomputer denkt dat hij geen brandstof krijgt en dus zegt doe het zelf maar.
Maar ik kan me wel voorstellen dat als de opvoerpomp (Waar zit dat kreng? Onder de achterbank?) (maar ik hoor hem wel bij het aanzetten van contact...) kapot is, dat de gascomputer denkt dat hij geen brandstof krijgt en dus zegt doe het zelf maar.
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Hm, geen storingen, wel brandstofpomp geluiden, niet aanslaan. Die brandstofmeter is indicatief.
Bij een ph1 moet je volgens mij de tankklep openen (en mss iets in de vulhals steken) waarop de voorraad opnieuw gemeten wordt.
Op lpg aanslaan zal ingesteld moeten worden in het systeem en dat is kennelijk niet zo.
Bij een ph1 moet je volgens mij de tankklep openen (en mss iets in de vulhals steken) waarop de voorraad opnieuw gemeten wordt.
Op lpg aanslaan zal ingesteld moeten worden in het systeem en dat is kennelijk niet zo.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, opvoerpomp zit onder de achterbank, onder een grote ronde kunststof dop.
Als er niks te verpompen valt...
Als er niks te verpompen valt...
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Die is het niet, daarop slaat hij niet af. Alleen start probleem.Knientje schreef: Maar ik verdenk de nokkenassensor.
Wie niet?
Gewoon bij de basis beginnen.
Wat mist er vonk, brandstof, of beide.
Brandt het motormanagementlampje op contact?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Aanwezigheid van brandstof stond ter discussie zoals ik het las...

C5club extreme Fan


Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
Er staat wel meer ter discussie....


Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zo'n stroom aan foutmeldingen...doet mij denken aan een gemeenschappelijke oorzaak.
Draadbreuk massa, kortsluiting, weggevallen voeding, defecte bsm.
Heb je ze al gewist om te kijken welke er actueel zijn?
Draadbreuk massa, kortsluiting, weggevallen voeding, defecte bsm.
Heb je ze al gewist om te kijken welke er actueel zijn?

C5club extreme Fan


Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
Ik heb niks gewist (vergeten, apparatuur ligt in de garage, is niet van mij, auto staat in de straat), maar hij start nog steeds niet.
ANWB-man heeft hem ook uitgelezen en kreeg er alleen de (gebruikelijke) "storing uitlaatgas" uit.
Dat gaf de boordcomputer ook aan.
Alleen leek die uitleesapparatuur van de ANWB ook rechtstreeks van ome Ali te komen aan het design te zien.
Waarom krijg ik er met een Hella Gutman anders zoveel meer storingen uit?
Maar ik begin DEZE C5 toch echt beu te geraken. Is een ph2 beter?
Het irritante is gewoon dat ik zaterdag ruim 500 km zonder problemen gereden heb, zonder enig voorteken dat hij er mee op zou houden.
Terug reed ik zonder caravan en na 19:00 uur, dus heb hem (binnen de verkeersregels) wel op zijn staart getrapt. Zo hard moet hij in Zeeuws-Vlaanderen nooit werken...
ANWB-man heeft hem ook uitgelezen en kreeg er alleen de (gebruikelijke) "storing uitlaatgas" uit.
Dat gaf de boordcomputer ook aan.
Alleen leek die uitleesapparatuur van de ANWB ook rechtstreeks van ome Ali te komen aan het design te zien.
Waarom krijg ik er met een Hella Gutman anders zoveel meer storingen uit?
Maar ik begin DEZE C5 toch echt beu te geraken. Is een ph2 beter?
Het irritante is gewoon dat ik zaterdag ruim 500 km zonder problemen gereden heb, zonder enig voorteken dat hij er mee op zou houden.
Terug reed ik zonder caravan en na 19:00 uur, dus heb hem (binnen de verkeersregels) wel op zijn staart getrapt. Zo hard moet hij in Zeeuws-Vlaanderen nooit werken...
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG