Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Hallo,
Dit jaar begonnen met een goed voornemen, en mijn C5 dus een flinke beurt gegeven: motor eruit, stuurhuis vervangen, koppeling en drukgroep, alle keerringen, distributie met waterpomp en multiriem, bougies en bobine, alle remschijven en blokken en 1 remcylinder, alle pakkingen nieuw, koelsysteem flink gereinigd, nieuwe olie links en rechts en zo, luchtinlaat en motor en radiatoren met sparclean gereinigd, filters en ging en gaat allemaal top: ben nog meer Citrofiel geworden. 2 Weken werk en 2 weken voorbereiding, maar leuk!! Kosten zo rond de duizend euro, dus dat is het niet. Heb je een nieuwe auto, maar als iemand je aanrijd, zal de dag waarde berekening ondanks alle rekeningen wel prut zijn
1 Dingetje nog;vooral hier in de heuvelen heuvel af hier in Limburg, gaat naar mijn idee de ontsteking vervroeging (voor extra remwerking motor) te plots in werking, geeft een hortend en stotend effect. Voorzichtig met gaspedaal helpt wel, maar toch..de Citrofiel wil het perfect.
Ook voor de de revisie was dit al zo
Dit jaar begonnen met een goed voornemen, en mijn C5 dus een flinke beurt gegeven: motor eruit, stuurhuis vervangen, koppeling en drukgroep, alle keerringen, distributie met waterpomp en multiriem, bougies en bobine, alle remschijven en blokken en 1 remcylinder, alle pakkingen nieuw, koelsysteem flink gereinigd, nieuwe olie links en rechts en zo, luchtinlaat en motor en radiatoren met sparclean gereinigd, filters en ging en gaat allemaal top: ben nog meer Citrofiel geworden. 2 Weken werk en 2 weken voorbereiding, maar leuk!! Kosten zo rond de duizend euro, dus dat is het niet. Heb je een nieuwe auto, maar als iemand je aanrijd, zal de dag waarde berekening ondanks alle rekeningen wel prut zijn
1 Dingetje nog;vooral hier in de heuvelen heuvel af hier in Limburg, gaat naar mijn idee de ontsteking vervroeging (voor extra remwerking motor) te plots in werking, geeft een hortend en stotend effect. Voorzichtig met gaspedaal helpt wel, maar toch..de Citrofiel wil het perfect.
Ook voor de de revisie was dit al zo
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij mijn weten werkt dat niet met ontstekingsvervroeging bij het afremmen.
Wat wel gebeurt is dat de injectoren ophouden met benzine injectie als je met geheel losgelaten gaspedaal afremt op de motor.
Loopt de motor wel mooi stationair rond, met het juiste toerental?
Groet,
JW
Wat wel gebeurt is dat de injectoren ophouden met benzine injectie als je met geheel losgelaten gaspedaal afremt op de motor.
Loopt de motor wel mooi stationair rond, met het juiste toerental?
Groet,
JW
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Ja, loopt perfect, vooral door de luchtinlaat olie vrij te maken denk ik, daarvoor heel klein beetje onregelmatig
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Toertal moet zijn? Denk nu 900
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Werkt toch echt zo, ook bij mijn vorige auto, Ford Mondeo.
De onsteking wordt ver voor het bdp gezet, waardoor de weliswaar geringe explosie (wegens staitonair inspuiting nivo), feitelijk tegen de draairichting is. Draairichting verandert natuurlijk niet, want de wielen drukken de krukas gewoon door, maar de remwerking is dus veel beter op de motor.
Had de vraag vorig jaar ook gesteld, geen afdoende antwoord tot nu toe helaas.
De onsteking wordt ver voor het bdp gezet, waardoor de weliswaar geringe explosie (wegens staitonair inspuiting nivo), feitelijk tegen de draairichting is. Draairichting verandert natuurlijk niet, want de wielen drukken de krukas gewoon door, maar de remwerking is dus veel beter op de motor.
Had de vraag vorig jaar ook gesteld, geen afdoende antwoord tot nu toe helaas.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Vreemd. Dan kan je toch schade krijgen aan klepzittingen?
Weet je dit zeker? En soms,...hoe dan?
Weet je dit zeker? En soms,...hoe dan?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik weet niet of de ew10j4 op dit front net zo werkt als de ew10a, maar remmen op de motor doet die laatste zeer zeker zo goed als helemaal niet. Het verschil met ingetrapte koppeling is nauwelijks merkbaar.
Berichten: 4942
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat hoeft niet als je met bonnetjes en foto's kan aantonen dat er veel zorg en aandacht is geweest voor het onderhoud.wimt schreef:2 Weken werk en 2 weken voorbereiding, maar leuk!! Kosten zo rond de duizend euro, dus dat is het niet. Heb je een nieuwe auto, maar als iemand je aanrijd, zal de dag waarde berekening ondanks alle rekeningen wel prut zijn
Voor de dagwaarde koop je niet een gelijkwaardige auto met dezelfde staat van onderhoud.
Mijn C5 had aardig wat schade na een storm, in principe total loss zei de verzekering, gelukkig had ik heel veel bonnetjes en foto's, op basis daarvan mocht de schade hersteld worden.
Eigenaar van het schadeherstel bedrijf heeft dat geregeld met de verzekering, bleek achteraf ook een Citroen liefhebber, hij schreef naar de verzekering, eigenaar is een echte Citrofiel

Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
nee, klopt, heb ook alle bonnetjes on line bij die grote 2. Maar in je uppie is het moeilijker tegen de verzekeraar, heb jij wel geluk daarmee gehad.
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Is niet slecht voor de kleppen, want die voorontsteking gebeurt in de compressie slag, dan zijn de kleppen ruim voor bdp dicht
Maar los daarvan: niemand heeft ooit last van dit bokken gehad?
Maar los daarvan: niemand heeft ooit last van dit bokken gehad?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Kennelijk. Zoals gezegd, ik heb een ew10a en die remt domweg bijna niet op de motor.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb dit destijds helaas ook bij de hand gehad. Mijn garagist heeft toen het woord gedaan tegen de expert. De gecrashte C5 wás dan ook in perfecte staat voordat hij ingekort werd.wimt schreef:nee, klopt, heb ook alle bonnetjes on line bij die grote 2. Maar in je uppie is het moeilijker tegen de verzekeraar, heb jij wel geluk daarmee gehad.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Terug naar het begin: als je je gaspedaal helemaal loslaat, moet de injectie van benzine via de injectoren stoppen.wimt schreef:.....
Maar los daarvan: niemand heeft ooit last van dit bokken gehad?
Als je dan in deze situatie toch nog schokken ervaart, betekent het dat er iets mis is met dat compleet afsluiten, er wordt dan nog benzine geïnjecteerd waardoor de motor nog "doorloopt".
Dat kan veroorzaakt worden door een niet goed werkend gaspedaal.
De eerste vraag is dan ook: heb jij een electronisch gaspedaal, of nog eentje met kabelbediening?
Groet,
JW

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zouden lekke injector onderringen dit ook kunnen veroorzaken? Of moet er dan veel opmerkelijks uit te lezen zijn?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030