Pagina 1 van 1

Parkeersensoren

Geplaatst: 30 dec 2007 03:25
door citrohenkie
Hallo citro-rijders :smt023
Mijn break heeft nog geen parkeersensoren. Heb er wel al gekocht ( 4 voor en 4 achter). Mijn vraag is nu; waar kan ik het beste deze sensoren plaatsen :smt017 . Ik heb bij Frank op de pagina gezien waar hij ze geplaatst heeft maar dat is geen break. Volgens de gegevens van de gekochte sensoren zou de afstand vanaf de grond minimaal 50 cm moeten zijn maar dat haal ik nooit. Wel zijn er ringen bij geleverd waardoor de sensoren iets naar boven schijnen waardoor de afstand naar de grond mijn inziens er niet veel meer toe doet.Ik wilde ze graag in de verdikking(rubber?) van de bumper plaatsen maar blijven ze hier goed in zitten, beweegt dit niet te veel?
grt,
citrohenkie :smt006

Re: Parkeersensoren

Geplaatst: 30 dec 2007 08:08
door C5 Breaker
Heb je een trekhaak aan de auto? Als je de gaten nog in de bumper moet boren, zet ze dan wel iets verder dan van de trekhaak af dan origineel. Anders blijft die maar piepen als de trekhaak gemonteerd is.

Re: Parkeersensoren

Geplaatst: 30 dec 2007 09:12
door Klaverblaadje
Ik heb in mijn berline zelf ook parkeersensoren gemonteerd, maar bij mij waren er al gaten in de bumper aangegeven.
Die 50cm van de grond haal je niet dus je moet die ringen wel gebruiken, want ik merk dat ze bij mij eigenlijk te laag staan, als ik achteruit uit een uitrit rij dan raakt de "straal" van de voeler het wegdek en krijg ik een vals alarm.
Verder kun je ze zo in de bumper klikken, blijft prima zitten.
Ik heb er in de loop van de jaren al een aantal gemonteerd, je moet ze alleen af en toe controleren op de werking door met een plankje achter in de auto te gaan zitten en ze stuk voor stuk even te controleren.
Ik had een keer een deuk door een gecorodeerd contact.
Als je mij via PB je normale email adres stuurt kan ik je wat foto's sturen, wel van een berline maar misschien toch nuttig.

Re: Parkeersensoren

Geplaatst: 30 dec 2007 16:22
door Duck
Klaverblaadje schreef:Ik heb in mijn berline zelf ook parkeersensoren gemonteerd, maar bij mij waren er al gaten in de bumper aangegeven.
Die 50cm van de grond haal je niet dus je moet die ringen wel gebruiken, want ik merk dat ze bij mij eigenlijk te laag staan, als ik achteruit uit een uitrit rij dan raakt de "straal" van de voeler het wegdek en krijg ik een vals alarm.
Verder kun je ze zo in de bumper klikken, blijft prima zitten.
Ik heb er in de loop van de jaren al een aantal gemonteerd, je moet ze alleen af en toe controleren op de werking door met een plankje achter in de auto te gaan zitten en ze stuk voor stuk even te controleren.
Ik had een keer een deuk door een gecorodeerd contact.
Als je mij via PB je normale email adres stuurt kan ik je wat foto's sturen, wel van een berline maar misschien toch nuttig.

is bij de sensors die fabrieksaf erop zitten ook, die heb ik en als ik 's ochtends weg rij van de oprit raakt de straal altijd de weg en krijg je even contact.
het is alleen wel zaak dit te weten zodat je niet denkt o dat is de heling, maar altijd toch even kijken anders loop je zo een deuk op door, "ik dacht dat het....."