Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
hallo allemaal ik wil een subwoofer versterker aansluiten
deze wil ik plaatsen in de kofferbak weet iemand waar ik de luidspreker draden kan aftakken vanaf de achterkant?
welke kleur draden kan ik signaal vanaf pakken ,ik heb een hoog vermogen filter er achter zitten, dus ze kunnen gewoon van een achter speaker afgetakt worden.
bedank alvast voor jullie hulp
deze wil ik plaatsen in de kofferbak weet iemand waar ik de luidspreker draden kan aftakken vanaf de achterkant?
welke kleur draden kan ik signaal vanaf pakken ,ik heb een hoog vermogen filter er achter zitten, dus ze kunnen gewoon van een achter speaker afgetakt worden.
bedank alvast voor jullie hulp
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij plaatsen van een subwoofer in mijn C5-3 hadden ze die van achter de radio gepakt , maar volgens mij kan je ze ook in de B-stijl oppikken ( doorvoer achterdeur ) ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
ja dat zou ik ook denken alleen weet ik de kleuren niet
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dus even achter de radio kijken en deze vervolgens in de B-stijl opzoeken, of gewoon vanaf voor doortrekken, dat is niet al te lastig , onder het tapijt rechts en links makkelijk naar achteren te werken 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
draadnummers zijn 8470 en 8471, voor beide achter zijden
Zeg maar André
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
dat klopt voor de versterker heb ik genoeg aan een plus en een min het gaat alleen om mono
geluid dus kunnen jullie me nog een keer helpen het gaat goed zo samen komen we er uit
bedankt alvast
geluid dus kunnen jullie me nog een keer helpen het gaat goed zo samen komen we er uit
bedankt alvast
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Zo staat het in Sedre, geen info over plus of min, maar er kan een foutje in staan. de draden bij de radio hebben andere nummers…. (2 van de 4 draden)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
soms heb je er een grote en een kleine schuif stekker eraan.
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mei 2013 22:12
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: bijna alle..
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 230.000
Kleur: zwart
Locatie: Groenlo
En als je de C5 uitvoering met Philips HiFi pack hebt is het weer anders.
In de afbeeldingen hieronder de documentatie die ik heb.
Weet zo niet meer waar ik ze vandaan heb, maar alle eer naar deze persoon (JW-C5??).
Mag helaas geen grotere bestanden dan 256k uploaden, hoop de de resolutie nog ok is.
In de afbeeldingen hieronder de documentatie die ik heb.
Weet zo niet meer waar ik ze vandaan heb, maar alle eer naar deze persoon (JW-C5??).
Mag helaas geen grotere bestanden dan 256k uploaden, hoop de de resolutie nog ok is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 411
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Toch wel verwarrend, die schema's.
Als je b.v. in het eerste schema kijkt, en dan leest vanaf de speakers,
dan heeft de draad aan de kant van de speaker, een ander nr. dan aan
de kant van de versterker. Dat zou toch dezelfde draad moeten zijn?
Als je b.v. in het eerste schema kijkt, en dan leest vanaf de speakers,
dan heeft de draad aan de kant van de speaker, een ander nr. dan aan
de kant van de versterker. Dat zou toch dezelfde draad moeten zijn?
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
ik ga morgen de kappen eraf halen en kijken of ik de nummers kan lezen houd jullie op de hoogte
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik heb de schema's nog eens bekeken, zowel die van de gewone uitvoering, alsook die van de HiFi uitvoering.
Daarbij de opmerking dat, als ik het hierboven had over plus en min, er geen sprake van is dat één zijde van de speaker aan massa ligt. Dat mag nooit, omdat in beide gevallen gebalanceerde versterkers gebruikt worden, waarbij de speaker niet eenzijdig aan aarde mogen liggen.
In beide schema's is het inderdaad zo dat de nummering van de draden niet overal hetzelfde is aan beide zijden van die draden. Waarom men dat zó gedaan heeft, is me niet duidelijk, vooralsnog.
Wat er dan op de draden staat die je onderweg tegenkomt als je daar naar zoekt, dat is ook niet duidelijk.
Desgewenst kan ik je de complete schema's sturen, zowel die van de standaard uitvoering, alsook die van de HiFi. Geef dan even je mailadres via een PB.
Daarop is ook te zien dat de subwoofer van de HiFi installatie uit twee speakers bestaat, elk op een kanaal aangesloten.
Vraag blijft voor mij of je er verstandig aan doet om maar een van de speakerdraden af te takken als input van je wooferversterker.
Heeft die niet een dubbele ingang, voor high-input-signalen?
Groet,
JW
Daarbij de opmerking dat, als ik het hierboven had over plus en min, er geen sprake van is dat één zijde van de speaker aan massa ligt. Dat mag nooit, omdat in beide gevallen gebalanceerde versterkers gebruikt worden, waarbij de speaker niet eenzijdig aan aarde mogen liggen.
In beide schema's is het inderdaad zo dat de nummering van de draden niet overal hetzelfde is aan beide zijden van die draden. Waarom men dat zó gedaan heeft, is me niet duidelijk, vooralsnog.
Wat er dan op de draden staat die je onderweg tegenkomt als je daar naar zoekt, dat is ook niet duidelijk.
Desgewenst kan ik je de complete schema's sturen, zowel die van de standaard uitvoering, alsook die van de HiFi. Geef dan even je mailadres via een PB.
Daarop is ook te zien dat de subwoofer van de HiFi installatie uit twee speakers bestaat, elk op een kanaal aangesloten.
Vraag blijft voor mij of je er verstandig aan doet om maar een van de speakerdraden af te takken als input van je wooferversterker.
Heeft die niet een dubbele ingang, voor high-input-signalen?
Groet,
JW