Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2015 18:02
Auto: C5 II 2.0 EW10J4 Break
Opties: Exclusive el. stoelen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Productienummer: 7671024
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000
Kleur: GANACHE MICA Donkerrood
Locatie: Vinkeveen
Beste C5 enthousiastelingen, heb een wel heel vreemd startprobleem. C5 2.0 HDI Type 1 2004. Als de motor loopt loopt deze perfect. In een paar dagen tijd begon de motor steeds slechter te starten. Op een morgen moest ik ongeveer 15 seconden starten voordat de motor aansloeg, deze liep toen ook direct normaal zonder horten of stoten. Bij het starten voldoende accu energie en een goed ronddraaiende startmotor. Ook geen "bijna" starten zoals wel gebeurt bij kapotte voorgloeiers oid. Geen sjoege en dan opeens starten na ca 15 seconden. Op ether bijna direct starten en direct normaal lopen. Met warme motor als de motor is afgezet start deze na een kwartier na ca 5 seconden starten.
Heb de hogedruksensor van de common rail vervangen, geen verbetering, brandstoffilter vervangen, geen verbetering.
De volgende ochtend startte de motor direct. Verder niet ermee gereden. Na een uur weer direct starten. Verder niet mee gereden. Vanochtend direct starten, na een half uur rijden zonder problemen de motor afgezet. Na 1 uur weer gestart, het probleem was weer terug, alleen duurde het ca 7 seconden voor de motor startte.
Hopelijk kunnen jullie me helpen, Teejay (Theo)
Heb de hogedruksensor van de common rail vervangen, geen verbetering, brandstoffilter vervangen, geen verbetering.
De volgende ochtend startte de motor direct. Verder niet ermee gereden. Na een uur weer direct starten. Verder niet mee gereden. Vanochtend direct starten, na een half uur rijden zonder problemen de motor afgezet. Na 1 uur weer gestart, het probleem was weer terug, alleen duurde het ca 7 seconden voor de motor startte.
Hopelijk kunnen jullie me helpen, Teejay (Theo)

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Hoor je de brandstofpomp in de tank wel aanslaan?

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2015 18:02
Auto: C5 II 2.0 EW10J4 Break
Opties: Exclusive el. stoelen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Productienummer: 7671024
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000
Kleur: GANACHE MICA Donkerrood
Locatie: Vinkeveen
Beste Jan,
Mijn gehoor is niet al te best meer, kan morgen iemand vragen om te luisteren.
Kan de motor wel starten als de pomp niet aanstaat dan?
Mijn gehoor is niet al te best meer, kan morgen iemand vragen om te luisteren.
Kan de motor wel starten als de pomp niet aanstaat dan?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Moeilijk. Soms wel, soms niet.
Te horen onder de auto, onder waar de achterbank zou zitten.
Te horen onder de auto, onder waar de achterbank zou zitten.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je hem al eens uitgelezen.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2015 18:02
Auto: C5 II 2.0 EW10J4 Break
Opties: Exclusive el. stoelen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Productienummer: 7671024
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000
Kleur: GANACHE MICA Donkerrood
Locatie: Vinkeveen
Willy, Jan,
Zo te horen werkt de pomp, stopt na een paar seconden. Uitlezen gaf geen afwijkingen. Bij de uitlezing geeft zij al tijden aan EGR flow probleem, 400/401/402, maar dit bestaat al langer.
Gr.
Zo te horen werkt de pomp, stopt na een paar seconden. Uitlezen gaf geen afwijkingen. Bij de uitlezing geeft zij al tijden aan EGR flow probleem, 400/401/402, maar dit bestaat al langer.
Gr.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Heb je een han-opvoerpompje in het motorcompartiment? Zwart bolletje links?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Er zit een elektrische opvoerpomp in de tank. Dan heb je geen balgje nodig.
In de hogedrukpomp zit een afsluiter. Daarin zitten o-ringen die narigheid kunnen geven. De pomp geeft dan zijn volledige opbrengst in de retour terug.
Dit blijft meen ik onder de radar van het motormanagement.
In de hogedrukpomp zit een afsluiter. Daarin zitten o-ringen die narigheid kunnen geven. De pomp geeft dan zijn volledige opbrengst in de retour terug.
Dit blijft meen ik onder de radar van het motormanagement.

C5club Bikkel


Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
Verstuiver lektest doen.
Tonny.
Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
EGR zou toch nog wel eens kunnen hoor, zie ook hier
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2015 18:02
Auto: C5 II 2.0 EW10J4 Break
Opties: Exclusive el. stoelen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Productienummer: 7671024
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000
Kleur: GANACHE MICA Donkerrood
Locatie: Vinkeveen
Dank voor alle hulp. Denk niet dat er een verstuiverprobleem is, dan zou de motor minder goed lopen.
Heb er vandaag 50 liter diesel bijgegooid. Daarna ging het starten veel beter, niet helemaal zoals normaal. Doet mij toch denken aan de opvoerpomp, die krijgt nu iets hulp van de dieselhoogte in de tank. Of denk ik nu verkeerd?
Theo
Heb er vandaag 50 liter diesel bijgegooid. Daarna ging het starten veel beter, niet helemaal zoals normaal. Doet mij toch denken aan de opvoerpomp, die krijgt nu iets hulp van de dieselhoogte in de tank. Of denk ik nu verkeerd?
Theo
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat klopt altijd niet.Denk niet dat er een verstuiverprobleem is, dan zou de motor minder goed lopen.


C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2015 18:02
Auto: C5 II 2.0 EW10J4 Break
Opties: Exclusive el. stoelen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Productienummer: 7671024
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000
Kleur: GANACHE MICA Donkerrood
Locatie: Vinkeveen
Het probleem is opgelost. Het bleek een verstuiver te zijn die lucht lekte. Voor de rest functioneerde deze uitstekend en lekte ook geen diesel.
Achteraf is het makkelijk te controleren:
Retourleidingen verwijderen, motor starten, als er erg veel diesel uit een verstuiver komt is die verstuiver niet in orde.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Prettig weekend!
Achteraf is het makkelijk te controleren:
Retourleidingen verwijderen, motor starten, als er erg veel diesel uit een verstuiver komt is die verstuiver niet in orde.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Prettig weekend!


C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Duimpje voor Tonny 

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen