brandstofdruk laag/vermogen valt weg boven de 2000 toeren
Geplaatst: 17 sep 2019 14:26
Beste mede C5ers,
Sinds 3 jaar heb ik een C5 HPI 2.0 station uit 2001 (178.000km) (hand geschakeld). Het is een heerlijke auto waarmee ik een hele tijd heel erg fijn heb gereden. Sinds 1 maand heb ik echter problemen en is rijden eigenlijk niet te doen.
Boven de 2000 toeren valt de benzinedruk weg in alle versnellingen. Auto stottert ook al hevig bij starten. Vervolgens....
Uitgelezen en problemen geconstateerd. Dashboard geeft ook een driehoekje op het scherm (oranje / niet helemaal duidelijk wat dit teken betekent).
In eerste instantie is de Fuel-sensor vervangen. Gaf helaas niet het gewenste resultaat.
Vervolgens geconstateerd dat de benzinedruk veel te laag is. Kan duiden op defecte hoge druk benzine pomp. Daarnaast voor de zekerheid, de uitlaat los gehaald om te checken of hij mogelijk verstopt zat.
Om te voorkomen dat ik straks met hoge kosten zit, en de verkeerde dingen vervangen heb... is mijn vraag aan jullie: is dit iets wat iemand eerder heeft gehad?
Volgens mij is een nieuwe hoge druk benzine pomp een erg dure grap?
Ik vrees dat ik hem dan beter niet kan laten maken, stel dat het probleem hiermee nog niet verholpen is?
Heel erg bedankt bijvoorbaat voor het mee denken en jullie advies.
Ivar
Sinds 3 jaar heb ik een C5 HPI 2.0 station uit 2001 (178.000km) (hand geschakeld). Het is een heerlijke auto waarmee ik een hele tijd heel erg fijn heb gereden. Sinds 1 maand heb ik echter problemen en is rijden eigenlijk niet te doen.
Boven de 2000 toeren valt de benzinedruk weg in alle versnellingen. Auto stottert ook al hevig bij starten. Vervolgens....
Uitgelezen en problemen geconstateerd. Dashboard geeft ook een driehoekje op het scherm (oranje / niet helemaal duidelijk wat dit teken betekent).
In eerste instantie is de Fuel-sensor vervangen. Gaf helaas niet het gewenste resultaat.
Vervolgens geconstateerd dat de benzinedruk veel te laag is. Kan duiden op defecte hoge druk benzine pomp. Daarnaast voor de zekerheid, de uitlaat los gehaald om te checken of hij mogelijk verstopt zat.
Om te voorkomen dat ik straks met hoge kosten zit, en de verkeerde dingen vervangen heb... is mijn vraag aan jullie: is dit iets wat iemand eerder heeft gehad?
Volgens mij is een nieuwe hoge druk benzine pomp een erg dure grap?
Ik vrees dat ik hem dan beter niet kan laten maken, stel dat het probleem hiermee nog niet verholpen is?
Heel erg bedankt bijvoorbaat voor het mee denken en jullie advies.
Ivar