Hoewel ik al enige tijd lid ben van het forum, gaat dit pas mijn eerste eigen bericht worden. Tot nu toe was er geen aanleiding eerder iets te posten, omdat er al een enorme rijkdom is aan allerlei onderwerpen met oplossingen en ideeën. En dat is echt te gek en heel erg waardevol.
Hoe dan ook, nu dan toch een stukje eigen proza en wel vanwege het volgende: sinds een kleine twee maanden ben ik gewisseld van een ph2 HDiF 110pk Athena uit 2005 naar een ph3 BlueHDi 150pk S&S uit het najaar van 2015. Best wel een verandering, zeg maar. In positieve zin uiteraard! Maarrr, want die is er natuurlijk, als heavy iPhone-gebruiker was ik verrukt toen bleek dat er al CarPlay in deze dame zat, alleen functioneerde dat niet helemaal naar behoren. Er bleek nog een oude firmwareversie op de SMEG+IV2 te staan en na een upgrade waren de meeste problemen verholpen, op één na.
Bij gebruik van CarPlay ontstaan er bij elke vorm van audio (muziek, Siri, gebruik van navigatie van Apple Maps of Google Maps en bij gebruik van de telefoon) na iets meer dan twee minuten na het inschakelen van CarPlay (via USB, draadloos behoort niet tot de mogelijkheden) op willekeurige momenten hikjes in het geluid. Het klinkt zoals een cd in een draagbare cd-speler die een tik krijgt, waarna het geluid overslaat. En dat is op z’n zachtst gezegd hoogst ondragelijk. Muziek kun je niet meer normaal luisteren en met iemand bellen is een crime. En als ook Siri nog tegen je begint te stotteren, dan denk je er toch wel heel snel weer over om die telefoon gewoon in je handen te pakken tijdens het rijden.
Ik heb al een enorme zoektocht achter de rug en onwijs veel dingen geprobeerd en getest, (onder meer iPhone volledig resetten, CarPlay op telefoon opnieuw instellen, andere iPhone proberen, oudere iPhone met oudere iOS proberen), maar tot nu toe heeft niets tot de oplossing geleid. Inmiddels is het een obsessie en toen dacht ik ineens, laat ik er eens op de juiste plek een berichtje aan wijden. Hier dus.
Heeft iemand soort gelijke ervaringen en/of ideeën waar ik moet zoeken om tot de oplossing te komen?
Wat ik zelf in ieder geval nog wil proberen, is om te kijken of ik de SMEG+IV2 volledig kan resetten, alleen weet ik nog niet hoe dat zou moeten. Misschien accu een keer losmaken en een half uurtje wachten? Ik weet alleen niet of dat zomaar kan met een Start&Stop Systeem uitrusting.
Hopelijk kunnen jullie me een stapje verder helpen.