C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Vandaag op pad met mijn "nieuwe" C5 2.0 16v ph1
Gekocht met slechte LPG injectoren, deze vervangen en bezig met de 2e tank leeg te rijden.
Ik zeg net tegen mijn vrouw en kinders ik ben erg tevreden met het verbruik van de auto sinds de nieuwe injectoren.
En nog geen minuut later sta ik even stil, dus met warme lopende motor en ze begint erg te bokken en horten.
Ik denk och de LPG is bijna leeg.
Dus zet de auto op benzine, maar de loop blijft hetzelfde. Ook alle kracht is weg.
Even de lexia uit de achterbak gepakt, uitlezen geeft eerst fout p0410 tijdelijke storing lucht inspuiting uitlaat mankement.
Hier op het forum gelezen dat dit wel eens door de luchtpomp kan komen, kan je vaak resetten en kijken wat er gebeurt.
Gedaan en zelfde loop, en toen kwamen de fouten p0300 en P1336.
Je hoort haar ook naverbranden.
Nu wachten op de ANWB kijken of die mij kan helpen.
Iemand een idee waar ik verder moet gaan zoeken.
Screenshots van de storingen hier http://imgur.com/a/lN41CvE
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Omdat de accu ook vaak rare fouten kan geven die uitgelezen met de lexia, geeft nette voltages, ook herhaaldelijk starten van geen probleem, dus dat verwacht ik geen probleem te geven.
Na de LPG injectoren over gezet te hebben heb ik de adaptiewaarden gereset, en ze liep heel fijn. Enige was dat het stationair toerental af en toe licht laag wilde zakken na gas geven
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
C5club Bikkel
C5club Bikkel
ANWB man had een reserve bobine bij zich, die er op en ze liep weer als een zonnetje, oplossing lijkt dus makkelijk deze keer
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hopelijk is daarmee het probleem opgelost.

Je schreef ook:
Hier op het forum gelezen dat dit wel eens door de luchtpomp kan komen
Daar kan het niet aan liggen, de PH2 EW10A heeft die luchtpomp niet meer die de PH1 EW10J4 wél had ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik zal mijn profiel aanpassen, beetje verwarrend zo. Het is een ph1 ;) wel een erg late, 07-04 maar toch nog een ph1.
Plaats reactie