C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2019 14:05
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
kilometerstand: 279000
Kleur: Donker blauw
C5club Newbie
C5club Newbie
Beste forumleden. Ik gebruik dit forum nu al weer een tijdje met veel plezier en gemak om meer kennis op te doen mbt mijn Citroen C5 2.2 HDI (4HX motor) uit 2004, die ik 2 maanden geleden geïmporteerd heb. Deze auto ziet er nog prima uit en heeft nu 272000 km gereden.
Als ik deze op een lexia aansluit krijg ik echter een aantal storingen mbt de injectie. Mogelijk verklaren deze waarom de auto bij het accelereren af en toe stokt, dus niet lineair door accelereert.

Is er iemand die mij op weg kan helpen met de volgende storingscodes voor het injectiesysteem:

P1429 primaire elektische lucht pomp storing (dus niet de secundary luchtpomp). Waar zit die pomp en hoe zou ik kunnen testen of deze nog goed functioneert?

P1448 roetfilter overbelast

P1435 Additief systeem storing

bij voorbaat dank, Jeroen
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Ik denk dat de laatste 2 meldingen met elkaar te maken hebben. Als er geen additief aan de brandstof wordt toegevoegd wordt het roetfilter niet geregenereerd.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2019 14:05
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
kilometerstand: 279000
Kleur: Donker blauw
C5club Newbie
C5club Newbie
Dank Jantje1948 voor je reactie. Hoe kan ik er achter komen dat er geen additief wordt toegevoegd?
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Er is inderdaad verband tussen de 3 foutcodes.
Jouw omschrijving van P1429 klopt overigens niet.

Dit is zaak voor een kundig diagnose specialist.
Er zijn een aantal diagnose stappen te nemen om het werkelijke probleem boven water te krijgen. Maar dit lukt niet zonder diagnose tester en de juiste kennis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2019 14:05
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
kilometerstand: 279000
Kleur: Donker blauw
C5club Newbie
C5club Newbie
Hallo BJG, bedankt voor je advies.

Na het lezen van de FAQ mbt de FAB (dieselfilter), ga ik eerst maar eens kijken of ik wel genoeg additief heb en of de FAB wel echt geregenereerd wordt. Mocht dat niet helpen dan zal het inderdaad een specialist worden.
Plaats reactie